Terima kasih jadi sahabat saya

JOM KITA KLIK KLIK ^___^

JOM KITA KLIK KLIK ^____^

Sabtu, 5 April 2014

SOS SENGKUANG DOLU DOLU....

Assalamualaikum kekawan.. Petang yg ceria :)

Sewaktu saya pergi ke pasar SS6 Shah Alam.. tengok ada sebuah kereta menjual Sos Sengkuang Dolu Dolu.. tertulis dibannernya.. Saya pun singgah membelinya.. Ye lah teringat dolu dolu masa sekolah jual sengkuang dengan sos merah ni kan..

Sampai rumah bersemangat lah nak makan.. fikir di rumah ada sengkuang lagi.. bila buka penutupnya.. adoiii .. separuh jer isi dalam botol ni .. bisik hati saya.. harga satu botol ni RM6.00 dengan sepeket kecil kacang tumbuk diatasnya.. tengok gambar kanan tu.. bagi aku rasanya boleh lah.. tak rasa macam dulu dulu sangat.. kalau yg dulu dulu kick sungguh dengan sosnya yg pekat terasa masam manis dan pedas sedikit..


Nabil kata sedap.. sebab rasa manis yg berlebih.. saya rasa banyak gula merah kot.. Nanti nak cuba rasa yg kat Chow Kit tu pulak :)



18 ulasan:

  1. tak tahan tgk mempelam tu...kalau masih mengkal,sedap dicicah sos tu

    BalasPadam
  2. teringat zaman sekolah2 dulu...selalu makan benda alah ni

    BalasPadam
  3. Acik baru merasa sekali..en.suami beli dipasar malam..sebelum tu tak pernah ada jual memang sedap

    BalasPadam
  4. akak tak pernah makan lagi sos ni...macam sos rojak petis ke hayati?

    BalasPadam
  5. Memang dah lama tak makan sengkuang sos ni... terasa teringin pulak nak makan...tapi sos pulak takder...nak buat sendiri lambat lah... huhu

    BalasPadam
  6. komersil sangat sos ni skang kan, siap letak nama dulu-dulu tu...

    BalasPadam
  7. sy x pernah mkn lg sos ni...yg biasanya ngn sos makbee...tp nengok ni pun dh kecur liur...

    BalasPadam
  8. tengok pic....nie....ingat dulu2....time muda belia gitu.....suka makan benda nie.....

    BalasPadam
  9. Xpernah mkn sengkuang dgn sos nie.

    BalasPadam
  10. Kat pasar mlm ipoh ada jual sengkuang yg isi sos ni...besar gak potongan sengkuangnya....1 senggit :)

    BalasPadam
  11. Kat pasar mlm ipoh ada jual sengkuang yg isi sos ni...besar gak potongan sengkuangnya....1 senggit :)

    BalasPadam
  12. Masa zaman sekolah dolu-dolu selalu makan ... Tapi dolu-dolu murah jer ... Skang nie dah kembali popular ...

    BalasPadam
  13. comelnya nabil

    BalasPadam
  14. ooo sengkuang calit yerk..
    dolu2 kalau balik sekolah mesti beli... ngan air tebu...

    BalasPadam
  15. sengkuang calit (tq to cho zila for the word)….heheh. aritu blk adik bwk g uptown danau kota. nampak org jual tapi xbeli…bila tgk anak t makan makcik terliur plak. mana nak cari @sini ekk….kena cari resepi nih

    BalasPadam
  16. Rasanya dolu2 sosnya agak kemerahan sikit kan.. sedap banget. masa tuh.. :)

    BalasPadam
  17. mcm niesa xpernah jumpa lak kt sini..hukhuk...mengidam la pulak..

    BalasPadam
  18. Assalam utk dapatkan segera sos merah sengkuang calit . Or peluang utk menambahkan pendapatan pls visit: http://agrinurfoodindustries.blogspot.com/

    BalasPadam

Terima kasih kerana meninggalkan komen disini ^__^
Maaf jika komen tidak sempat dibalas ye :)
Insha Allah saya akan kunjung balas ke blog anda :D

Mohon kerjasama kepada pemberi komen yg budiman,
Harap tidak meninggalkan pautan diruang komen,
Terima kasih atas perihatin anda :)