Terima kasih jadi sahabat saya

JOM KITA KLIK KLIK ^___^

JOM KITA KLIK KLIK ^____^

Khamis, 27 Ogos 2015

KUIH DANGAI GUNA SANDWICH TOASTER.. ^___^

Assalamualaikum kekawan..
Semoga kita semua berada dalam rahmat Ilahi dan diberikan kesihatan yg baik..

Lagi sekali saya teruja bila melihat.. kawan postkan di FB kata nak buat kuih Dangai guna toaster sandwich jer.. Kat rumah saya ada pulak toaster jenis macam ni.. boleh lah saya mencubanya nanti.. :D



Kuih Dangai Sandwich Toaster
Bahan-bahan:
3 cawan kelapa parut muda
1 cawan tepung pulut
⅓ cawan gula
Sedikit garam halus
Cara-caranya:
•Gaul kelapa parut bersama tepung
pulut dan garam.Gaul sebati dan
pastikan kelapa tidak
berketul2.Kemudian asingkan sedikit
kelapa yg siap digaul.
•Baki kelapa tadi dicampurkan dgn
gula.Gaul sekata.
•Dlm sendwich toaster, ambil sedikit
kelapa tanpa gula.Ratakan nipis shj
kemudian ambil kelapa yg bergula
ratakan di atasnya dan lapiskan lagi
sekali kelapa tanpa gula td.Bakar spi
masak.
•Ulang cara yg sama spi habis.

11 ulasan:

  1. Kakak baca ulang-ulang step itu Yati sebab nak cuba tapi macam tak jelaskan masa bila nak masukkan tepung pulutnya. Tapi boleh agak selepas letak kelapa tak bergula tu masukkan ia dah tu tabur lagi yg tak bergula..

    Kakak pun ada mould sandwich ini boleh cuba kalau rajin:)

    BalasPadam
  2. senang jgk ye rupeyer nk bt.... blh try lah nih kak

    BalasPadam
  3. boleh guna toaster nyeah kak...boleh la cube pasnie..

    BalasPadam
  4. kak, air cmpur sekali tepung ke?

    BalasPadam
  5. datang jenguk CH..nak try buat.tq

    BalasPadam
  6. Ohhh menarik jugak ni......okje buat selalu pakai PA jer..... pas tu potong haha

    BalasPadam
  7. Biasa bli kt psr mlm..
    suka juga...rggup klu garing

    BalasPadam
  8. Oh ho... boleh guna toaster jerk? *bunyimacamselalubuatkuihdangaijerk*

    BalasPadam

Terima kasih kerana meninggalkan komen disini ^__^
Maaf jika komen tidak sempat dibalas ye :)
Insha Allah saya akan kunjung balas ke blog anda :D

Mohon kerjasama kepada pemberi komen yg budiman,
Harap tidak meninggalkan pautan diruang komen,
Terima kasih atas perihatin anda :)