Terima kasih jadi sahabat saya

JOM KITA KLIK KLIK ^___^

JOM KITA KLIK KLIK ^____^

Khamis, 27 Ogos 2015

PETUA HILANGKAN NASI BAU HANGIT

Assalamualaikum kekawan..
Salam petang yang ceria :)

Saya dapat dari wall FB saya.. dikongsikan disini semoga bermanfaat :D



PETUA HILANGKAN NASI BERBAU HANGIT

Boleh guna mana-mana cara berikut :

1. Cili kering :
Cili kering yang telah dibasuh dalam dua tiga tangkai dimasukkan terus ke dalam nasi tersebut dan biarkan seketika.

2. Garam :
Jika bau hangitnya tidak terlalu kuat, letakkan garam di atas tudung periuk dan InsyaAllah, takder bau hangit tu.

3. Daun pisang :
Daun pisang, letakkannya menutupi permukaan atas nasi dan biarkan seketika.

6 ulasan:

  1. Bolehlah cuba nanti kalau nasi hangit. Tapi yg daun pisang tu selalu tengok kat kenduri kawen nasi mesti buh daun pisang.....Nak cover hangit kot...hihi

    BalasPadam
  2. Waaaa... skarang baru tau kenapa org kampung suka letak daun pisang atas nasik yang ditanak..
    - mungkin ada yang 'terhangit' la tu agaknya.

    BalasPadam
  3. oooo rupanya daun pisang tu untuk elak bau nasik hangit. yelah kan, kalau kenduri kan masak banyak2, yang bhgn bawah tu mesti ada sikit hangit kan.. tq for the tips! :))

    5 keistimewaan Multivitamin yang pasti anda nak tahu

    BalasPadam
  4. skrg bila guna periuk elektrik xde dah masalh ni.. myb masa kenduri leh guna petua ni

    BalasPadam
  5. Oh, tak tahu pun ada petua nak hilangkan bau nasi hangit. Ni nak cari petua kalau-kalau ada supaya nasi tak cepat basi pulak, CH ~_^

    BalasPadam

Terima kasih kerana meninggalkan komen disini ^__^
Maaf jika komen tidak sempat dibalas ye :)
Insha Allah saya akan kunjung balas ke blog anda :D

Mohon kerjasama kepada pemberi komen yg budiman,
Harap tidak meninggalkan pautan diruang komen,
Terima kasih atas perihatin anda :)