Terima kasih jadi sahabat saya

JOM KITA KLIK KLIK ^___^

JOM KITA KLIK KLIK ^____^

Rabu, 26 Ogos 2015

WW :: DULU-DULU TANPA GADGET.. Kau Apa Tahu .. senyum sendiri saya ^__^


Assalamualaikum kekawan..
Saalam petang yg ceria :D
Saya senyum di FB tadi jadi saya kongsikan disini pula :)












20 ulasan:

  1. Budak dulu tapi kalau main ingat pesan org tua dan ingat rumah Yati
    Lagi pulak mak-ayah tak bimbang culik-culik atau rempit-rempit
    Sekarang walau tak ada gadjet tapi kebimbangan macam-macam

    BalasPadam
    Balasan
    1. Ye lah kan kakzakie..
      Masa dulu main lah smpi petang..
      Makan tengahari dan Solat kena balik..
      Pastu sambung pulak gi mengaji kat masjid..
      Kat masjid tu pun boleh sambung main tutup oren :)

      Padam
  2. memang dulu-dulu memang indah kenangannya...

    BalasPadam
  3. dulu-dulu hidup tanpa gadget lebih menyeronokkan, kita banyak masa berinteraksi dengan kawan2 sekarang ni kawan depan mata pun kadang x bercakap sebab sibuk layan telefon...sedih rasanya..

    tengok gambar2 tu memang boleh buat tersenyum sendiri, ada antaranya memang saya pernah buat hehehe, tunggu depan radio dengar pilihan bersama sambil diatang ada pen dan kertas sebab nak salin lirik lagu.,.hahaha nostalgia sangat nih

    BalasPadam
    Balasan
    1. Hahhaha sama lah dgn akak salin lirik lagu kat radio tu..
      Bila lagu tu ulang balik petang tu lagi..
      siap lah sama menyanyi..
      Nostalgia yg tak boleh dilupakan AA..

      Padam
  4. Seronok terkenangkan zaman kanak2 dulu. Bermain bersama lelaki perempuan pun tidak sampai mendatangkan masalah sosial...

    BalasPadam
    Balasan
    1. Ye lah kakcik..
      Bila main polis entri tu..
      Tangkap lagi.. tepuk2 bahu lagi..
      Tak ada perasaan apa pun bermain campur lelaki perempuan tu..

      Padam
  5. Dulu nak main di serata kampung rasa bebas jer.. tak risau kena culik ke apa... Lepas jer solat asar, terus boleh main dgn bebas hingga matahri terbenam... hehehe
    tapi skrang, anak jauh sikit dari mata dah risau... mcm2 kes yang menakutkan... kesian kat anak2 kita..... huhuhu.... Apa2 pun semoga anak2 kita sentiasa dalam perlindungan Nya.....

    BalasPadam
    Balasan
    1. Hihihi betul tu Nur.. boleh gi main kampung sebelah lagi.. bila dah nak magrib balik..
      Sekarang anak main basikal sebelah rumah pun dah risau..
      Gi taman pun kena pantau.. rasa dah tak selamat nak main mereka ni..

      Padam
  6. Sukanya kak dulo2 punya cerita

    BalasPadam
  7. betulllllll..indahnya zaman dulu dulu tanpa gadget.rindunya

    BalasPadam
  8. dulu / sekarang amat beza kak...
    elly dah follow akak.. #452 ;)

    BalasPadam
  9. seronok rasanya dulu2 tanpa gajet. teriak anak sekali dah menyahut "ye mak!!
    sekarang nih..bila teriak banyak kali baru nak menyahut "mak nak apa????

    BalasPadam
  10. skrg ni budak 2 tahun pun dah ada gajet dan pandai pakai internet yatie
    jauh sngt beza dulu dgn skrg ni kan, dulu2 kita dah umo berpuluh2 tahun nak dpt hp pun susah kann

    BalasPadam
  11. Indah kan kenangan dulu tanpa gajetkan yatie...ank2 kakak pun x merasa pengalmn2 ini ,duk rumah pun mcm xde bila.msing2 dgn gajet.

    BalasPadam
  12. betulla...kengan yg semua ila buat dulu2..... bestnyer... skrg ila pupuk balik semua ni pd anak ila.... no gadjet at all...... dgr lagu pun guna radio gak....

    BalasPadam
  13. Betullah CH....banyak aktiviti yg boleh kita cipta, lebih kreatif rasanya, tapi la ni....memang ler duk dalam rumah, berkumpul satu family, tapi sunyi sepi.... tak bercampur dan bercakap.... Tak bagus jugak ek

    BalasPadam
  14. Buku biodata dengan jari bersiap sedia nak tekan radio kecil rakam lagu tu sinonim alahai dengan saya. Kah3x... Memang betulkan, CH. Dulu saya takdalah baik sangat pun. Masa belajar malam-malam, siap ada radio kat depan tunggu lagu-lagu pilihan dalam radio. Pastu macam dalam kartun tulah, tekan punat nak rakam lagu dalam kaset. Siap tulis lagi tu nama-nama lagu kat label kotak kaset tu!

    BalasPadam

Terima kasih kerana meninggalkan komen disini ^__^
Maaf jika komen tidak sempat dibalas ye :)
Insha Allah saya akan kunjung balas ke blog anda :D

Mohon kerjasama kepada pemberi komen yg budiman,
Harap tidak meninggalkan pautan diruang komen,
Terima kasih atas perihatin anda :)