Terima kasih jadi sahabat saya

JOM KITA KLIK KLIK ^___^

JOM KITA KLIK KLIK ^____^

Khamis, 1 September 2016

Buat Apa CUTI MERDEKA Semalam..πŸ˜†πŸ˜Š ^__^ Jom Teka Harga :D

Assalamualaikum kekawan..
Semoga kita semua berada dalam rahmat Ilahi dan dikurniakan kesihatan yg baik jua hendaknya..

Ini kisah malam kemerdekaan tu ye kekawan.. selepasa menghantar Najeeha tuisyen sains pada hari selasa tu.. kami terus pergi ke Masjid Al Ikhlas Seksyen 13 tu.. usai solat Isyak, imam buat pengumuman kata ada Program Dikir Zikir yg TV Al Hijrah tu.. di khemah sebelah kanan katanya..
Disediakan pula makanan pula ada mihun goreng dan air .. sambil mendengar dendangan nasyid Kumpulan Syimfoni ke Harmoni.. hahahha dah tak berapa ingat hakak .. nampak benor kilauan disitu.. :D

Selepas itu baru pula ceramah dari ustaz Ghazali Ibrahim ini dengan tajuk Apa itu Kemerdekaan bagi kita umat Islam.. banyak yg dikupasnya dan perlu kita syukuri berada di Malaysia ini.. Kemudian diselangi oleh Dikir Zikir pula.. sakan Nabil mengikut sama berzikir..

Kemain suka Nabil mengengok bunga api.. nampak dekat sangat.. rasa macam bunga api datang menuju kepada kita hahaha.. menjerit mereka berdua disitu.. 

Najeeha habis tuisyen tu dekat pukul 11 malam, banyak yg cikgu buat latih tubi maths ni.. di Shah Alam menyambut merdeka pada 30hb Ogos tu.. siap ada perarakan semua.. paginya dah tak ada.. tukar pulak tahun ini, saya rasa bagus juga diadakan pada malamnya, sejuk jer kan, sayangnya masa kami sampai pada pukul 11.15pm tu perarakan dah habis, frust sungguh Nabil dia nak sangat tengok askat katanya tetapi masih gembira juga sebab dapat tengok pertunjukan dari askar ni pertempuran tanpa senjata.. wah sakan lah si Nabil menengoknya.. selepas habis tu .. ada ucapan Menteri Besar semasa menunggu detik 12 malam tu.. en suami kata jom lah kita duduk di masjid negeri ajer.. sebab dari situ nampak juga pertunjukan bunga api..

En suami sedang merakam bunga api.. adalah dalam 15minit pertunjukan itu.. puas hati lah mereka berdua.. sampai rumah dah pukul 12.40pm.. pastu terus tido kepenatan masing2 :D

Pagi hari merdeka tu bekejar pula menghantar Najeeha untuk kelas intensif sains pula.. terus sarapan diluar.. sarapan capati jer .. pukul 8.15am sampai di Hotel Alami SS13 tu.. daftar najeeha.. terus balik rumah.. baju yg dibasuh tadi dah siap.. menyidai lah dulu.. rasa malas pula nak masak .. tengahari kita makan luar lah.. en suami ada hal pula ke Bukit Beruntung.. lagi lah bertambah malas hihihi..
Jadi pukul 11.30am saya dan nabil keluar, tanya dia nak makan apa.. Kita pegi KFC jer lah mama.. so saya pergi ke KFC Tesco tu aje.. tapau nanti makan sekali dengan najeeha.. sebab lepas tu pukul 2.00pm sambung maths pula.. 


Lepas makan tu dan solat Zohor saya terus balik ke Kuang sebab dah janji dengan kawan sekolah rendah pada pukul 2.30pm  untuk pergi melawat Azizah , kawan saya yg sakit kanser tu, kata nak operation minggu depan, Nabil kata dia nak tinggal rumah adik saya ajer.. boleh bermain dengan Denny sepupunya..
Adalah 7 orang dapat hadir masa tu.. seronok berbual memasing.. sedikit ajer yg kami tanya mengenai penyakitnya tu.. tak nak bagi dia sedihkan.. dia kata kemungkinan tak jadi dibedah .. doktor suruh jalani kimoterapi ajer.. saya tengok Azizah bertambah sihat dan ceria.. hiruk pikuk gelak ketawa kami.. Ismail jer seorang lelaki yg sempat datang.. Mail pun sporting gila.. kebanyakan kami bercerita kisah sekolah rendah kami dulu-dulu.. macam2 moment yg indah itu keluar.. sembang2 tu dah dekat pukul 5.00pm, hampir 2 jam setengah disitu.. rasa tak puas pulak..
Selepas tu saya terus pergi kerumah kak lang saya di Kundang untuk mengambil baju yg saya tempah.. solat asar kat situ.. sembang jap dengan alang pun dah dekat pukul 6.00pm.. pastu balik singgah ambil Nabil dan terus balik Shah Alam..

Sampai di Shah Alam dah dekat pukul 7.00pm, terus mandi kami berdua.. najeeha dah abah dia ambil tengok dia dah mandi.. pastu tanya kita nak makan malam kat mana.. sebab saya kan tak masak hiihihi.. jom kita makan luar.. Nabil dan abahnya gi solat di Surau.. saya dan jeeha di rumah, usai solat dan nabil pun dah balik surau, terus keluar, cari kedai yg dekat ajer.. Jadi terus tuju Restoran D'Makan tu..

Oleh kerana dah kelaparan, gambar pun tak sempat ambil..

Malam tu kita orang makan berhidang lah yer..
Lauk pauknya :-
1. Asam Pedas Daging Tetel
2. Tomyam Campur
3. Telur dadar kosong satu
4. Telur Dadar bawang cili satu
5. Kailan goreng sos tiram
6. Ayam goreng kunyit
7. Nasi putih 4 pinggan

Air pula :-
1. Limau suam em suami.
2. Barli suam saya punya
3. 2 gelas air longan nabil dan jeeha..

Haaaa.. cer teka berapa harga saya punya dinner malam tu..
Siapa jawab agak tepat atau tepat menjawabnya saya bagi hadiah ye..
Jom teka.. yg selalu makan luar tentu boleh agak kan.. :D


19 ulasan:

  1. wah..syoknya malam merdeka..saya tak kemana,...duduk rumah je..anak pun kecik lagi...nak bawak tempat orang ramai..risau pulak

    BalasPadam
  2. Ulasan ini telah dialihkan keluar oleh pengarang.

    BalasPadam
  3. Hari cuti pun jadual padat ya yatie...takpe asal hati ceria.
    Akak tak biasa makan luar tapi akak try jawap mungkin dalam RM. 25

    BalasPadam
    Balasan
    1. Rumah adek akak ,taman kat depan Penjara sg. Buloh yatie.Tulah masa lalu simpang ke Kuang pasti akak ingat yatie.

      Padam
  4. salam merdeka kak yati. Amboi berjalan sakan dari malam ini ke malam esoknya. Semua cuti, ye kak. bolehlah berjimba! masak pun tidak nampaknya tu.

    saya duduk terperap di rumah saja. tak ke mana-mana pun. makan-makan di luar pun jarang sekali. tapikan hati ini gatai nak meneka juga lah. mana tahu kot-kot betul pulak. hihi RM50, boleh? ~__^

    BalasPadam
  5. Mcam dah disusun jadual cuti Yati dgn family. Kakak cuti semalam anak-anak balik kampung. Kakak dgn abg pagi shopping brg rumah. Makan tengahari di SR. Petang lepas zuhor ke ladang lembu pilih lembu utk korban.

    BalasPadam
  6. kami seharian duk rumah je smlm. suami ada kerja opis nak kena siapkan. habiskan masa dengan tengok movie je semalam kat rumah sambil makan-makan dan makan lagi..

    wah...meriahnya bunga api

    BalasPadam
  7. singgah pagi...🌹nieyl duduk rumah aje smlm...

    BalasPadam
  8. bestnye kak sambutan malam merdeka akak...sy melepek kat rumah je...pkl 10 lebih tido dah...hahaha...semalam je keluar jap pi beratur kat SR nak beli kek murah...hahaha...pastu sempat makan nasi ayam penyet kat kedai sebelah sementara nak tunggu kek diorng packing...tu jelah xtvt saya...

    rase2 dalam rm65 kot :D

    BalasPadam
  9. waaahhh penuh aktivi ye kak.... dr sebelum merdeka sampai ari merdeka...

    paling best mkn kt kedai menu di apun best2...

    rasanya dlm rm60 ke rm70 kot semua tuh

    BalasPadam
  10. penuh aktiviti akak..yg penting dpt jugak tgk bunga api..bagus laa kak dieorg sambut mlm tu...mlm2 tak le panas...kite yg tgk pun selesa....

    eh same kak...semlm pun pekena kfc...dah lama tak pekena..rase mcm sedap ajek semlm mkn haahahhah

    ermm lieya rase dlm rm70.50 kot kak...

    BalasPadam
  11. Wahhhhhh meriah nyerr harihari akak siang malam mcm-mcm urusan

    Meh saya teka dalam RM45 ?

    BalasPadam
  12. Meriah bunga api..nk teka mkn rm48

    BalasPadam
  13. Ulasan ini telah dialihkan keluar oleh pengarang.

    BalasPadam
  14. Rm41.50 Tie....
    Penuh agenda ko Tie... 2 hari berturut cuti masak. Hihi....lompat bintanglah tu! Mmg pulun betul Najeeha disaat akhir tu yek. Tak bagi chance bazir masa betul.

    Rajin jugak ko tgk bunga apa ye Tie. Mak mlm merdeka duk rumah je. Bunga apa pun tak sempat dengar hihi....

    BalasPadam
  15. RM39.50 aje ^_^

    Mesti murah makan di sini ya, CH. Kalau tidak, tak akanlah dia suruh main teka-teka ni.

    Wah, sehari suntuk makan di luar. Satu perkembangan negatif ni CH untuk pakar masak macam CH ni. Hahaha!

    BalasPadam

Terima kasih kerana meninggalkan komen disini ^__^
Maaf jika komen tidak sempat dibalas ye :)
Insha Allah saya akan kunjung balas ke blog anda :D

Mohon kerjasama kepada pemberi komen yg budiman,
Harap tidak meninggalkan pautan diruang komen,
Terima kasih atas perihatin anda :)