Terima kasih jadi sahabat saya

JOM KITA KLIK KLIK ^___^

JOM KITA KLIK KLIK ^____^

Khamis, 16 Januari 2014

CERITA BERGAMBAR # NABIL DAN GAJAH ~ WAKEUP WAKEUP.... ^___^


Assalamualaikum kekawan... semoga ceria dan sihat selalu :)

Kita sambung balik cerita bercuti di Afamosa itu hari ye kekawan... kali ni nak cerita "Elephant Show"..... Nabil punyalah suka tengok... duduk bahagian depan sekali tu... Jom tengok gambar sambil bercerita...

Ceritanya mengenai gajah bagaimana dia duduk , kemudian gajah tu baring...

Cerdik sungguh gajah ni, mendengar arahan sungguh baring mereka satu persatu, mula-mula bengkokkan kaki, lepas tu dia turun kan kaki belakang utng terbaring.... 

Lepas tu semua gajah dah tergolek ehe :) 
Umpama gajah tu sedang tido....

Apabila semua dah bangun dari tido, ada seekor gajah tak nak bangun dari tido....

Datang seekor gajah tu, tolong bangunkan gajah tu 
"wakeup wakeup... sambil memukul punggung kawanya tu dengan belalai... masa ni Nabil punyalah ketawa berdekah dekah... suka sangat dia tu...

Tapi gajah tu tak bangun juga.... gajah yg bangunkan dia tu menjerit sambil mengangkat kaki.....


Rupanya, gajah tu panggil mak gajah, mak gajah tu bawa sebaldi air.... 


Lalu menyembur gajah yg tido tu dengan air yang dibawa tu.... banyak juga yg disiram tu.... lagi sekali Nabil ketawa berdekah-dekah :P, lawak sungguh bagi Nabil tu :)


Selepas disembur beberapa kali dengan air tu, maka gajah yg tido itu bangun ..... akhirnyaaaa

Setelah anaknya bangun, mak gajah tu bawa balik baldi air tu kebelakang....



Menjerit gajah yg tido tu depan Nabil.....



Tak sangka Nabil gajah tu datang dekat padanya, beriye suruh en suami dukung sebab nak rasa belalai gajah tu.... yg gajah tu pulak letak belalainya diatas bahu en suami.... menjerit suami kata beratnyaaaa...

Elok pulak dia menggeselkan pipinya kebadan kita... manja sangat gajah ni...
Kakak Najeeha pulak nak merasa gajah ni pulak....




Konon nak bagi gajah makan saya ni.... tapi penakut yg lebih... sama menjerit macam gajah pulak hahahhaha :P

Kakak Nabilah ambil gambar dgn gajah dari jauh jer.... penakut dia ni hehehe

Ni pertunjukan gajah bawa kayu balak pulak....

Gajah melukis pulak... gajah tu lukis gambar pokok... pandai gajah tu melakarkannya... Lukisan gajah tu dijual dengan harga RM10...

Pertunjukan gajah menari masa ni.... lagu gangnam style tu.... tak pasal-pasal Nabil pun menari sama kihkihkih...

Diakhir pertunjukan tu, gajah itu akan mengambil air didalam takungan itu dan menyembur kearah penonton.... bersepah semua orang lari... tu yg tak ambil gambar sebab lari sama hahaha...

Sekian lah cerita Nabil dan Gajah hehehe




10 ulasan:

  1. Hihi... Yati ni konon nak macam Nabil & ayahnya ye tapi kecut bila gajah dah dekat:)

    Macamana agaknya mereka boleh didik gajah tu boleh buat itu semua ye yati. Binatang pun boleh dilentur tak kan manusia tak boleh betul tak?

    BalasPadam
  2. amboih..gajah menari gangnam style tu...

    BalasPadam
  3. berani nga gajah ek.

    nanti anak besar sikit plan nak g zoo..ha..ha
    sekarang belum reti lagi tgok binatang

    BalasPadam
  4. wah! besor2 gajah nya kak...suka lah dpt tgk kan..tang nak bagi makan tu, mmg klu saya pun tak berani nak dekat...haha

    BalasPadam
  5. waa bestnyer dapat nengok gajah beraksi siap pakej dapat bergambo n beramah mesra dari dekat gitu seronokla nabil...
    kagum nengok gajah siap pandai melukis lagi tu...

    BalasPadam
  6. sy suka ke sini...berbaloi..sebab dpt tgk show yg best2....lepas satu show berkejar ke show yg lain...

    BalasPadam
  7. Silahkan kunjungi WEB kita kakak :-)
    buat anak-anak kakak yang mau belajar

    https://play.google.com/store/apps/developer?id=Kastari+Sentra+Media.+PT

    BalasPadam
  8. wah beraninya nabil..kalau abg farouk confirm lari xhinggat...he3x....

    BalasPadam
  9. best nyer dapat tgk gajah… Mesti Nabil yg paling happy….

    BalasPadam
  10. Jangankan budak mak budak pun happykan .....hehe
    Pandai pulak gajah ni kan CH...binatang pun tau dengar arahan ...hehe

    BalasPadam

Terima kasih kerana meninggalkan komen disini ^__^
Maaf jika komen tidak sempat dibalas ye :)
Insha Allah saya akan kunjung balas ke blog anda :D

Mohon kerjasama kepada pemberi komen yg budiman,
Harap tidak meninggalkan pautan diruang komen,
Terima kasih atas perihatin anda :)