Terima kasih jadi sahabat saya

JOM KITA KLIK KLIK ^___^

JOM KITA KLIK KLIK ^____^

Isnin, 23 Mei 2016

NABIL TURN 9... Selamat Hari Lahir My Lovely Nabil ;)

Assalamualaikum kekawan..
Semoga kita semua berada dalam rahmat Allah dan dikurniakan kesihatan yg baik jua hendaknya..


Alhamdulillah.. 23/5/2007 - 23/5/2016 sudah 9 tahun umur Muhammad Nabil Syahmi.. rasa macam baru semalam jer melahirkan nya .. sekarang dah semakin bujang dan berbagai keletahnya.. satunya hero sebagai hulubalang saya dan penyeri kehidupan saya sekeluarga dan sekarang masih lagi seorang cucu lelaki dalam keluarga en suami saya.. itulah yg menjadi cucu yg manja oleh datuk nya di Jalor .. rindu cucunya yg seorang ni lama tak balik..
Masa saya bersiap untuk pergi retreat tempat kerja masa hari jumaat tu.. dia pesan mama hari isnin hari jadi Nabil, tahun lepas tak ada pun sambut hari jadi nabil.. bukan nabil seorang jer sayang.. semua orang pun sama.. sebab tahun lepas saya sibuk dengan arwah mak yg tak sihat selepas kena major stroke tu.. Pastu dia kata tahun ni sambutlah hari lahirnya dan saya tanya Nabil nak hadiah apa.. Dia kata nak hadiah JAM TANGAN.. hari ini saya terpaksalah gi beli hadiah untuk dan beli kek hari lahir.. atau pun sambut hari lahir sama dengan mama pada 25/5 .. rabu ni hahaha.. Hari lahir abah pada 8/5 tu hari pun kita tak raikan.. jadi baik kita raikan sekali jer.. hahahhaha.. jimat mama ko ni..

Akhirnya mama ucapkan ~
"Sanah Helwa wahai anak ku Muhammad Nabil Syahmi..
Semoga menjadi anak yg soleh untuk dunia dan akhirat..
Diberi kejayaan didunia dan akhirat.."

Saya suka dengan lagu "Hai Anak"  nyanyia Halim Ahmad yg ditujukan kepada anaknya.. yang paling hebat lirik dan lagu di siapkan dalam masa 10 minit..

Hai Anak

Penyejuk Mata

Penawar Hati

Yang Duka Lara
Teringatkanmu
Menghibur ayah
Juga Mama

Hai Anak
Kau Di Antara
Berjuta Nikmat
Yang Dikurnia
Amanah Buat
Ayah dan Mama
Jariah Kami
Dalam Menuju Ke Syurga

Chorus:
Hai Anak
Kau Dibesarkan
Dengan Kasih Sayang
Dengan Harapan
Menjadi Insan
Yang Beriman
Memberi Manfaat
Buat Seluruh Umat

Hai Anak
Kami Tak Minta
Untuk Hidup Mewah
Cukup Sekadar
Dengan Melihat Dirimu
Engkau Mencintai Allah

*Ulang dari awal

*Bridge

*Ulang Chorus

Hai Anak
Penyejuk Mata
Penawar Hati
Yang Duka Lara
Teringatkanmu
Menghibur ayah
Juga Mama

Engkau permata keluarga
Engkaulah penyejuk mata
Engkaulah penawar hati
Sungguh dikau istimewa

Jom kita jamu halwa telinga di sini ..



24 ulasan:

  1. Selamat Hari Lahir Nabil....dah 9 tahun hero yatie ya.Semoga membesar menjadi anak yang soleh ,penyejuk hati ayah dan ibu.
    Cantek lirik lagu nya...sayu pulak baca bait2 ayat.

    BalasPadam
  2. Alhamdulillah.. Selamat Hari Lahir abg Nabil syg... moga terus membesar dgn sihat, bijak & soleh.. penyejuk hati ayah ibu...
    minta jam tangan ye kak... samalah abg pae tu suka sgt koleksi jam.. hehe

    BalasPadam
  3. Sanah helwaah
    - tabarak Allahu fikk

    BalasPadam
  4. hepi besday nabil...kejap dah 9 thn
    seronoknya smbut besday dgn mama ya
    moga dpermudahkn segalanya..

    BalasPadam
  5. moga jd anak yg soleh n berjaya ye nabil...
    pandai dia ingatkan mamamnya...
    bg hadiah hari ini sambut sekali ngn akak 25hb... sian lak dia ingat takde yg ingat bday nya

    BalasPadam
  6. SE;AMAT HARI LAHIR NABIL ANAK SOLEH BERIMAN NI...

    BalasPadam
  7. alhamdulillah.. moga menjadi anak yg soleh n beriman..
    Happy birthday dear nabil.=)

    BalasPadam
  8. Sanah Helwah Nabil. Memang kita rasa cepat masa berlalu tahu-tahu anak-anak dah besar kan Yati.

    Bagus sambut aje sekali harung Yati. Jimat dan meriahnya lebih sikit.

    BalasPadam
  9. Happy birthday hensem boy Nabil!

    BalasPadam
  10. dah 9 tahun Nabil rupanya, selamat hari lahir, Nabil

    BalasPadam
  11. Selamat harijadi nabil semoga menjadi anak2 yg baik pekerti..

    BalasPadam
  12. Happy bday utk anak CH..kejap lagi bujang, tak sedar masa berlalu

    BalasPadam
  13. happy birthday nabil semoga menjadi anak yang solleh

    BalasPadam
  14. happy busday dari maktok yg jauh ya nabil
    sama pulak mcm nama anak kaknoor lah

    BalasPadam
  15. Selamat Hari Jadi Nabil....aunty doakan moga Nabil berjaya dunia dan akhirat.
    Ha ...tengok mama hang tu Nabil, siap karoke lagi utk anak bongsu kat blog tau haha....

    CH ...bezday hang sama ngan anak kita yg no 2 lah....

    BalasPadam
  16. Ulasan ini telah dialihkan keluar oleh pengarang.

    BalasPadam
  17. Selamat Hari Jadi Nabil....aunty doakan moga Nabil berjaya dunia dan akhirat.
    Ha ...tengok mama hang tu Nabil, siap karoke lagi utk anak bongsu kat blog tau haha....

    CH ...bezday hang sama ngan anak kita yg no 2 lah....

    BalasPadam
  18. Sekali lagi ya Nabil, Aunty MD ucapkan Selamat Ulangtahun yang ke-9. Jadi anak yang baik dan selalu mendengar kata mama dan ayah ya!

    BalasPadam
  19. wahhh da besar rupanya anak bujang niiii

    BalasPadam

Terima kasih kerana meninggalkan komen disini ^__^
Maaf jika komen tidak sempat dibalas ye :)
Insha Allah saya akan kunjung balas ke blog anda :D

Mohon kerjasama kepada pemberi komen yg budiman,
Harap tidak meninggalkan pautan diruang komen,
Terima kasih atas perihatin anda :)