Terima kasih jadi sahabat saya

JOM KITA KLIK KLIK ^___^

JOM KITA KLIK KLIK ^____^

Isnin, 30 Mei 2016

RENDANG ANGSA.... Menu rare 😊😆

Assalamualaikum kekawan...
Semoga kita semua berada dalam eahmat Ilahi dan diberikan kesihatan yg baik jua hendaknya..

Hari sabtu balik kuang.. nak buat majlis tahlil bulanan dan menyambut ramadan.. adik saya cadangkan sembelih ajer angsa yg tinggal seekor tu.. sebab yg 2 ekor tu mati dimakan musang..
Jadi semalam kami merendang angsa.. sedap daging angsa ni kekawan.. manis.. 

Ni sebahagian makanan hari itu.. menu utama mee kari.. rendang angsa tu makan dgn nasi impit.. 
Makanan lain tak sempat ambil gambar sebab dah sibuk makan hahaha..


Jemputan hanya adik beradik ajer.. ni sebahagian gambar yg sempat diambil..

Lepas tu buat juga sambutan hari jadi untuk bulan Mei..
Berkumpul lah siapa yg lahir bulan mei tu..
Hanya ini lah entri saya hari ini.. 

22 ulasan:

  1. Akak tak pernah lagi makan daging angsa yatie.Kalau telor nya selalu lah masa kat rumah arwah mak di kampung dulu.Bukan angsa sendiri tapi jiran selalu beri.
    Seekor angsa dibuat rendang ,banyak juga kan yatie.

    BalasPadam
  2. tak penah mkn daging angsa kak tp.... kalau telur angsa penah la makan hehehe...

    walaupun cuma adik beradik... ttp nampak meriah kak

    BalasPadam
  3. Akak tak pernah lagi makan daging angsa yatie.Kalau telor nya selalu lah masa kat rumah arwah mak di kampung dulu.Bukan angsa sendiri tapi jiran selalu beri.
    Seekor angsa dibuat rendang ,banyak juga kan yatie.

    BalasPadam
  4. adik-beradik saja tp kalau dah ramai2 meriah nye tetap sama
    daging angsa, rasanya tak penah makan lagi
    telur biasalah makan

    BalasPadam
  5. aaaa saya tak penrah makan angsa sebab arwah atuk dulu ade bela angsa jadi tak gamak nak makan..huhuuuuu

    BalasPadam
  6. dulu masa kecik-kecik makan juga angsa nie, lama dah kot tak merasa daging angsa ...

    BalasPadam
  7. DAGING ANGSA XPERNAH RASA LAGI...MSTI SEDAP SGT RASANYA RENDANG TU N MKN PULA DGN NASI IMPIT.

    BalasPadam
  8. Daging agsa memang sedap.sama juga daging itik..lg klu buat rendang.ang manis isinya..meriah juga ye kendurinya

    BalasPadam
  9. Daging agsa memang sedap.sama juga daging itik..lg klu buat rendang.ang manis isinya..meriah juga ye kendurinya

    BalasPadam
  10. memang rare gitu..
    pernah makan masak lemak telur angsa jer, daging angsa tak pernah lg..

    BalasPadam
  11. Oh, memang rare! Terus saya tak terliur tau, CH. Saya ni bab-bab rare memang tidaklah berani mencuba ^_^

    Untunglah CH. Sambut lagi birthday ya!

    BalasPadam
  12. Bila nak masuk ramadhan sana-sini buat kenduri Yati
    Rumah kampung kakak dah tak ada angsa lagi dah sejak bapak jarang duduk kampung. Tinggal ayam aje yg ada.

    BalasPadam
  13. Hang ckp angsa ni kan CH teringat masa kecik kecik dulu. Ada jiran tu bela angsa kalau lalu rumah dia mmg takut betul kena kejar haha....

    Manis ek daging dia CH. Mesti puaslah lah hang makan leher angsa kan CH hihi.....

    BalasPadam
  14. Pergh... kalah artis le kalau cenggini celebrate bezday banyak kali

    BalasPadam
  15. kalau angsa..mau sekuali besar kan yatie..angsa kan besar..

    BalasPadam
  16. tak pernah makan lagi CH daging angsa ni, itik pun ana kurang sikit. Mesti banyak dagingnya kan bila dah direndang ni :)

    BalasPadam
  17. Tak pernah mkn tp nur tgk rendang tu mcm sedap aja..
    bestnya sambut besday lg..

    BalasPadam
  18. Tak pernah rasa lagi..tgok angsa pun takut...nmpk menyelerakan,klu knor tak tau org hidang boleh termkn juga tu..

    BalasPadam
  19. teringat masa kecik2, selalu kena kejar, kena gigit dgn angsa..kalau tau, suruh bapak sembelih, buat rendang..huhu..

    ofis mate org Melaka selalu buat rendang itik..tak tau le angsa ke, itik serati..sedap katanya, lbh lembut..

    BalasPadam
  20. mmg laaa x penah rs daging angsa... tgk angsa pun da cabut lari ;-)

    BalasPadam

Terima kasih kerana meninggalkan komen disini ^__^
Maaf jika komen tidak sempat dibalas ye :)
Insha Allah saya akan kunjung balas ke blog anda :D

Mohon kerjasama kepada pemberi komen yg budiman,
Harap tidak meninggalkan pautan diruang komen,
Terima kasih atas perihatin anda :)