Terima kasih jadi sahabat saya

JOM KITA KLIK KLIK ^___^

JOM KITA KLIK KLIK ^____^

Jumaat, 2 Mei 2014

Day 1 # Menuju ke PARAPAT... DANAU TOBA mu tunggu aku datang :)

Assalamualaikum kekawan... semoga sihat dan ceria :)

Setibanya kami di Airport Kuala Namu Medan.. bas yg membawa kami ke Parapat iaitu dengan kata lain Danau Toba telah menunggu.. lebih kurang dalam pukul 10am kami bertolak kesana.. tempoh perjalanan ke sana lebih kurang 6 jam kata pemandu pelancong kami Encik Sun..
Inilah pekan Parapat .. di tempat inilah kami berhenti makan tengahari disini lebih kurang pukul 1.30pm... nanti saya cerita tentang makanan ye :)

Banyak buah-buahan yg dijual di tepi jalan...

Geram juga menengok buah mangga ni kan :)

Hampir pukul 3.30 pm kami telah sampai ke puncak gunung dan dari jauh telah kelihatan tasik Danau Toba itu...


Permandangan yg indah diambil dari dalam bas ajer... belum sampai lagi ni...

Ikan air tawar diternak didalam sangkar .. tengok tu tersusun jer sangkar-sangkar itu dari kejauhan kan..

Okey kita sambung next entri ye :)

23 ulasan:

  1. sedapnye mangga...

    nak follow balik tp rupenye falsya mmg dh follow dh..hehehe

    BalasPadam
  2. baru dua hari sudah rasanya tengok percutian bajet ke sini...
    saya tak sampai sini hanya ke sipisosipiso..

    BalasPadam
  3. sedapppnya mangga tu kak.. subhanallah! memang cantik Danau Toba ni... bila lah nak ke sana ni....huhu

    BalasPadam
  4. wauuuu! bestnya pi cuti2! ;)

    BalasPadam
  5. wauuuu! bestnya pi cuti2! ;)

    BalasPadam
  6. Confirm kalau naik bas dengan pemandangan indah macam ni tak akan tertido huhuu :P

    BalasPadam
  7. Bestnya jalan2 Danau Toba...Danau tu tasik kan...nak g tasik lah ni...
    Tentu besar tasik tukan?..belum sampai kedestinasi lagi pun dah cantik sangat panoramanya...
    Apa lagi lah kalu dapat sendiri kesana ...mesti teruja punya...

    BalasPadam
  8. Danau Toba… nak pergi sana jugak… sungguh mendamaikan… boleh tahan jauh juga perjalan tu kak Yati…
    Kalau saya, mahu berkilo kilo beli buah mangga mcm tu...

    BalasPadam
    Balasan
    1. Tak sempat nak beli mangga tu Nur.. dtg mengulang mlm tu dah tutup..

      Padam
  9. Salam perkenalan kak..:)

    Subhanallah...mmg cantik tasik danau toba ni..
    Jauh juga perjalanan dari airport ke sana kan..6 jam...:P

    BalasPadam
  10. lama ros x BW rupa2nya dah samapi Danau Toba org ni. heheh!!!bestnye jalan2 ke Medan….cantikkan viewnya

    BalasPadam
  11. Melancong ke Medan ni banyak masa habis dalam bas sebab semua destinasinya jauh....

    BalasPadam
    Balasan
    1. Betul MP.. sakit pinggang duduk lama dalam bas.. Jauh2 tmptnya.. tak berbaloi pergi dlm waktu yg singkat..

      Padam
  12. wahhhh...cantik jugak pemandangan nye..

    BalasPadam
  13. memang cantik pemandangan nya..seronok kalau dapat pergi..

    BalasPadam
  14. ooo kak yatie g bercuti yer...cantik nampak nya...jgn lupa kongsi gambar2 lain masa kt sana,,,noe x pernah sampai lg

    BalasPadam
  15. pemandangan kt situ mmg sgt2 cantik n memukaukan kak......bestnya..xsabar nk baca n3 seterusnya....

    BalasPadam
  16. Yelah CH cantik pemandangannya...entah bilalah dapat pergi agaknya...

    BalasPadam
  17. Kesian saya belum pernah sampai lagi ke Danau Toba. Cantiknya pemandangan di sini.

    BalasPadam
  18. seronoknya dapat pg jalan² luar negara...

    BalasPadam

Terima kasih kerana meninggalkan komen disini ^__^
Maaf jika komen tidak sempat dibalas ye :)
Insha Allah saya akan kunjung balas ke blog anda :D

Mohon kerjasama kepada pemberi komen yg budiman,
Harap tidak meninggalkan pautan diruang komen,
Terima kasih atas perihatin anda :)