Terima kasih jadi sahabat saya

JOM KITA KLIK KLIK ^___^

JOM KITA KLIK KLIK ^____^

Isnin, 19 Mei 2014

Comel.. macam BARBIE DOLL .. amik gambar cepat... ehe :)

Assalamualaikum kekawan.. semoga sihat & ceria :)
Alhamdulillah bersua kita di hari ini ...


Pada hari sabtu kami menghadiri kenduri kahwin di taman perumahan kami ni.. kami pergi awal kerana plan nak balik Kuang rumah mak selepas pergi kenduri.. elok kami selesai makan, pengantin pun sampai.. bab yg teruja dengan pengantin ni tentunya kak Nabilah.. dia pun terus menuju kearah pasangan pengantin tu.. lepas tu berlari kepada saya, sambil berkata "mama, pengantin tu cantik mama, macam barbie doll, cepat mama ambil gambar pengantin tu" Bila saya tengok sendiri, memang cantik pengantin tu..

Anak jiran kami tu lelaki, ni kira kenduri menyambut menantu yg cantik itu kan :)

Ini pula projek kami pada hari ahad tu pulak, kami mengadakan gotong royong membersihkan sekeliling rumah mak di Kuang, mengerjakan longkang yg tersumbat dan lalang semakin meninggi, kerja-kerja luar ni dilakukan anak menantu lelaki.. Kami yg perempuan pulak membersihkan dalam rumah, tak ambil pulak gambar sebab sibuk membuat susun atur untuk view yg baru eheh :)

Disekeliling rumah mak pulak, buah-buahan tengah galak berbuah, alhamdulillah.. ni pokok buah longan yg sedang berputik.. mak kata tiga bulan lagi masak lah tu.. hendaknya ada rezeki kita nak makan.. sebab selalunya berkongsi rezeki dengan si monyet ehe :)

Mak tak tahu nama buah mangga ni.. Nabil kata mangga gajah sebab besar macam gajah ehe.. alhmandulillah dapat juga merasai hasil nya..

Yang ini pulak buah mangga epal pun lebat berbuah.. bila mak balut.. si monyet buka balutannya, nak tengok mangga tu dah masak belum.. aduh tu lah kerja dengan si monyet ni kata mak..

Taman-taman bunga mak pun tengah berbunga dengan cantik berkembang..


Dalam banyak bunga-bunga tu.. bunga ni yg paling saya geram.. cantik sangat.. dah macam bunga pintu gerbang pulak saya tengok.. bila dia menjalar berbunga hingga ke bumbung garaj kereta tu :)

Apa aktiviti kekawan di hujung minggu lalu ye :)



31 ulasan:

  1. Sedapnya mangga tu..fresh dr pokok lg

    BalasPadam
  2. bestnya kak...kg sy tak ada buah mangga...pokok da tebang sbb kurang berhasil. maybe kurang sesuai Tanah tu

    BalasPadam
  3. mak andam nih mesti pandai mekap kan.. kalau tak pandai mekap, yang cun jadi tak cun

    wahhh bestnyer buah-buah keliling rumah. kalau kawasan rumah mak saya, sush benor nak tanam mangga, mesti tak menjadinyer, harapkan rambutan dan mempelam je lah

    BalasPadam
  4. eh yang last tu bunga apa. cantik

    BalasPadam
    Balasan
    1. Tak tahu apa namanya FA, tanya dgn mak akak pun tak tahu namanya.. mak kata masa beli anak bunga tu, tengok kat nusery tu cantik jer tu mak akak beli :)

      Padam
  5. bagusnya..semangat bergotong royang..
    memang cantik bunga tu kak yatie

    BalasPadam
  6. Sedapnya mangga epal tu T.. rangup2 gitu mkn dgn cilikicapgula..sedapppppnyaaa...

    BalasPadam
  7. mmg comel 'perantin' tu.. hehe.. tp yg paling best, mangge epal.. dapnyeee

    BalasPadam
  8. wahhhh penuh aktiviti weekend akak lengkap keluarkan peluh.... mmg cantik bunga tu, saya sendiri rasa geram tengok...

    haah la... mmg chantek pengantin tu mcm anak patung ;)

    BalasPadam
  9. nampak sedap je mangga2 tu. ish ish..terliur kita. hehehe

    BalasPadam
  10. sengal tulang pipi kite tgk mangga tu semua taoooo

    BalasPadam
  11. Memang cantik pengantin tu. Sedapnya mangga.

    BalasPadam
  12. Wow.. bestnya tgk buah mangga byk bergayut tuh.. :)

    BalasPadam
  13. sedapnye mangga.. kemain menjadik buahnye yer kak~
    takpe lah.. rezeki monyet jugak yer.. mungkin tahun2 akan datang makin lebat buahnye.. berkat berkongsi rezeki..:)

    BalasPadam
  14. wah berbagai2 jenis mangga ....
    bunga cantik tu dulu akak ada tanam,memang menjalar dan berbunga cantik tapi tak tahan lama.

    BalasPadam
  15. memang cantik pengantin baru...terserlah seri pengantin..bagus la boleh sama2 keje camni kak..kejap jela beres keje kalo ramai2 camni

    BalasPadam
  16. memang cantik pengantintu... moga kekal bahagia selamanya...
    gotong royong bagi memudahkan kerja ... puasapun dah dekatkan...

    BalasPadam
  17. geramnyer tengok pelam2 tuu...

    BalasPadam
  18. Alhamdulillah rezki berbudi pada tanah...banyak betul buah2 kat dusun mak akak tuh yer...yg jelesnya tengok longan tuh..:)

    BalasPadam
  19. assalam kak..lama x menyinggah...macam2 ada ye...

    BalasPadam
    Balasan
    1. Rindu akak dgn Rohah.. kemana lah menghilang tu..

      Padam
  20. siyok nya ada kampung dan ada mak... tetiba rindu dan lap hingus.. hahaha
    hujung minggu saya bongkang jer... demam dan sakit gigi.. rasa macam nak cabut semua gigi pun ada... huhuhu alhamdulillah

    BalasPadam
  21. 1. Budak biasalah Yati. Suka betul dpt tengok pengantin. lagi pulak cantik macam ini:)
    2. Kampung kalau tak ada hasil bukan kampunglah Yati. Tak ada sayuran, ada buah-buah, tak ada buah-buah, ubi-keladi, tak ada ubi keladi, bunga-bunga. Yg pasti mesti ada yg dinikmati tak perlu bayar..

    BalasPadam
  22. Canteekkk pengantin & bunga-bungaan ...

    BalasPadam
  23. memang comel pengantin..bunga pun cantik.subhanallah..

    BalasPadam
  24. Cantiknya bunga2 di taman mak tu... kiter sukerr... bunga yg gambar last tu tak pernah tengok laa... macam cantikk jerr... macam comell jerr... :D

    BalasPadam
  25. Sama cantik sama padan....untunglah mak mertua dpt menantu cantik hehe...Nabila pun pandai menilik ek....hehe..
    Seronokkan CH kalau adik bradik bersatu hati cenggini.

    BalasPadam
  26. mmg comel la pengantin tu....bunga yg akhir tu pun cantik sangat

    BalasPadam
  27. wahhh...mmg cantik la pengantin tu...seronok dpt menantu cantik..hehe

    BalasPadam
  28. Asyiknya tengok pelbagai jenis mangga. Best kalau duduk di kampung ni masa musim buah. Macam-macam ada.

    BalasPadam

Terima kasih kerana meninggalkan komen disini ^__^
Maaf jika komen tidak sempat dibalas ye :)
Insha Allah saya akan kunjung balas ke blog anda :D

Mohon kerjasama kepada pemberi komen yg budiman,
Harap tidak meninggalkan pautan diruang komen,
Terima kasih atas perihatin anda :)