Terima kasih jadi sahabat saya

JOM KITA KLIK KLIK ^___^

JOM KITA KLIK KLIK ^____^

Isnin, 12 Mei 2014

DAY 2 # Part 1 :: MEDAN "PATEN" Apa benda tu ? ^___^

Assalamualaikum kekawan.. 
Alhamdulillah..Moga sihat dan ceria.. :)


Setelah hampir 4 jam perjalanan dari Danau Toba, kami diberitahu oleh pemandu pelancong di sebuah kilang membuat makanan..

Pemandu pelancong itu mengatakan Tengteng, Tingting, Tangtang, Tongtong, Tungtung, Pangpang, Pingping.. membuat kami terpingga-pingga.. apa benda tu...

Rupa-rupanya itu semua nama makanan ringan dan coklat yg dijualnya... hahaha... baru tahu.. lebih kurang macam kita kat sini.. Coklat Tora, Double Dacker, Twisties ke.. Coklat Dora ke...

Auntie ni lah yg melayan utk membeli.. kesemua barangan diletakan dalam almari cermin ni.. bila kita nak beli baru dikeluarkan.. tak macam kita shoping di Langkawi.. coklat semua dalam rak jer.. ambil pergi bayar ke kaunter itu lebih mudah bagi saya..

Tengok tu ada juga Kopiko.. Mentos.. 

Disitu juga ada dijual herba dan ubat-ubatan china..


Kira kedai serbaneka jugak ni .. tengok ada jual spek mata.. pin baju, sepit rambut hehehe..

Yang ni kekacang dan asam-asam pulak..

Masa ni saya dah naik keatas bas.. tengok kekawan masih lagi disitu..


Apa lagi yg mereka bincangkan ni.. saya tak membeli apa-apa pun disini.. belek2 makanan yg dijual tiada tanda harga halal.. lagilah ragu hendak membelinya.. saya hanya tumpang toilet jer kat sini hehehe.. sebab ada lagi 3 jam perjalanan utk sampai ke bandar Medan.. jadi buang apa yg patut kan..
Okey ni tempat persinggahan pertama sebelum sampai ke bandar Medan.. tunggu next entri ye :)

19 ulasan:

  1. assalam Yatie..sedap pulak bunyinya bila dibaca hi hi

    BalasPadam
  2. wahh bestnya jalan ke sini..sue abah org medan pon tak penah sampai medan lagi

    BalasPadam
  3. ala2 kedai serbaneka kekdahnyer yer...

    BalasPadam
  4. tengteng, tangtang,tungtung kelakar pulak..takde tanda halal memang tak beli lah kan..

    BalasPadam
  5. akak..tergelak2 falsya baca yg ting ting tong tong tuh..ahahahaha

    BalasPadam
  6. Kelakarlah pulak CH ting tong..ting ting ping pong semua ada hehe...
    Tak mau ada kecurianlah tu agaknyasemua simpan dlm almari buat koleksi hehe,...
    CH awak OKje tag tau....http://hainomokje.blogspot.com/2014/05/liebster-award.html
    Kalauu rasa nak join joinlah yek...

    BalasPadam
  7. Masa saya gi Medan dulu pun sama gak singgah kedai camni.... tapi tak pasti lah kedai yg sama ke tak

    BalasPadam
  8. hehehehe.. unik sangat nama makanannye.. hahaha.

    BalasPadam
  9. Ting-Ting kalau kakak dulu main atas tanah lompat guna kaki satu ada ibu digunakan utk tanda bila berhenti/mati masa main. Kelakar juga ye Yati.

    Biasalah lain tempat lain nama makanan dia. Tempat kita ni kerepek pun dah macam-macam juga kan..

    BalasPadam
  10. salam Kak..
    lucu2 gak nama makanan ringan yg dijual tu.. yg Teng-teng tu mcm pernah makan...:)

    BalasPadam
  11. Beli aja kalau makanan kat sana.. sebab sedap dan sentiasa murah kan :D

    BalasPadam
  12. Kak Yati..kenapa bunyi cam periuk kuali terbang je tingtong, pompang tu semua heee
    Unik sungguh

    BalasPadam
  13. seronoknya berpeluang ke sana.. unik nama-nama tu, ..

    BalasPadam
  14. Uniknya..syok la jalan2 tengok tempt org..
    Kunjung bls kak :-)

    BalasPadam
  15. wah jauh ke seberang jalan2 tu hehehe!

    BalasPadam
  16. bimbang juga nak makan sbb takde tanda halalkan..

    BalasPadam
  17. MIL & FIL sy haritu ke sana pon borong benda ni semua PATEN

    BalasPadam
  18. Kelakar sungguh namanya. Semua pun ada lengkap satu famili :)

    BalasPadam
  19. SA x pernah sampai Medan lagi la..seronoknya kan jalan

    BalasPadam

Terima kasih kerana meninggalkan komen disini ^__^
Maaf jika komen tidak sempat dibalas ye :)
Insha Allah saya akan kunjung balas ke blog anda :D

Mohon kerjasama kepada pemberi komen yg budiman,
Harap tidak meninggalkan pautan diruang komen,
Terima kasih atas perihatin anda :)