Terima kasih jadi sahabat saya

JOM KITA KLIK KLIK ^___^

JOM KITA KLIK KLIK ^____^

Jumaat, 30 Mei 2014

# 3 WAKTU.... Yang Dilarang MANDI... masa bila ye ...

Assalamualaikum kekawan.
Alhamdulillah.. semoga sihat dan ceria..:)





kepada yang suka mandi malam....
jom sedut Ilmu

3 WAKTU DILARANG MANDI :

A. 30 Minit Setelah Solat Asar.

B. Setelah Maghrib.
C. Setelah Isya' sehingga pukul 12 malam.
Penjelasan :
A. 30 minit setelah solat asar itu adalah waktu dimana darah didalam diri kita ketika itu sedang panas, jika kita mandi ketika itu, akan menyebabkan badan menjadi lelah dan penat untuk melakukan perkerjaan.
B. Jantung kita setelah maghrib sudah mulai lemah untuk melakukan perkerjaan. Jadi, kajian menunjukkan bahwa ketika ini jika kita mandi akan menyebabkan paru-paru boleh dimasuki air dan boleh menyebabkan paru-paru basah.
C. Setelah solat isya, ini saatnya jantung kita berhenti dan melakukan istirahat, jika mandi ketika ini akan menyebabkan kerosakan jantung akibat kemasukan air.
Sebaiknya mandi setelah 1 jam dari jam 12 malam. Antara pukul 2 - 3 pagi, itu akan lebih memberikan energy kepada badan seperti mana bateri yang telah lemah di cas semula.
*Ape pun ini adalah Kaedah dan Jalan Terbaik untuk kita Amalkan Kerana Islam Adalah Jalan dan cara Hidup..
Walaubagaimanapun Kita Semua Adalah Manusia Biasa yg Lemah dan Tidak lari dari Pelbagai Kelemahan dan Kesulitan disepanjang Hayat kita, Yang tidak mgkin MAMPU untuk Melakukan Sebaik mungkin..
Jika Kita tidak terdaya melakukan Amalan seperti yang saya Sharekan ini MAKA Mohonlah AGAR ALLAHswt Sentiasa Memelihara dan Menjaga Kesihatan tubuh badan kita Semua..
Kerana HANYA kepada NYA lah kita Semua Mengharapkan Perlindungan..-Zam Ysf
Dikatakan :- ۞ Surah Al-Fatihah dapat memadam kemurkaan Allah SWT. ۞ Surah Yasin dapat menghilangkan rasa dahaga atau kehausan pada hari Kiamat. ۞ Surah Dukhan dapat membantu kita ketika menghadapi ujian Allah SWT pada hari kiamat. ۞ Surah Al-Waqi’ah dapat melindungi kita daripada ditimpa kesusahan atau fakir. ۞ Surah Al-Mulk dapat meringankan azab di dalam kubur. ۞ Surah Al-Kauthar dapat merelaikan segala perbalahan. ۞ Surah Al-Kafirun dapat menghalang kita daripada menjadi kafir ketika menghadapi kematian. ۞ Surah Al-Ikhlas dapat melindungi kita daripada menjadi golongan munafiq. ۞ Surah Al-Falq dapat menghapuskan perasaan hasad dengki. ۞ Surah An-Nas dapat melindungi kita daripada ditimpa penyakit was-was. Seterusnya, bagi menangani Syaitan Durjana, Dikatakan juga:- ۞ Ketika anda membawa AL-QURAN, respon syaitan ialah biasa saja, tengok je... ۞ Ketika anda membukanya, syaitan mula curiga. ۞ Ketika anda membacanya, syaitan mula gelisah. ۞ Ketika anda memahaminya, dia mula kejang. ۞ Ketika anda mengamalkan AL-QURAN, dalam kehidupan setiap hari, dia stroke.... Teruskan membaca AL-QURAN dan mengamalkannya agar syaitan terus stroke. ۞ Ketika anda ingin menyebarkan pesanan ini, syaitan pun mencegahnya. ۞ Syaitan kata, "JANGAN SEBARKANNYA, KERANA IA TIDAK PENTING LANGSUNG" Sebarkan biar umat islam mngetahui
TARIKH PENTING TERDEKAT:

Isra' wal Mi'raj
- 27th Mei 2014
- tuesday.

13 ulasan:

  1. Saya balik kerja lewat. Mmg selalu mandi lepas magrib atau isyak.. setiap hari bekerjalah macam tu masa mandinya. Alahai..

    Terima kasih dengan perkongsian ni..

    BalasPadam
  2. terima kasih yatie atas info ni.....akak nak share kan pada anak2 akak sebab suka sangat lewat2kan mandi atau mandi malam

    BalasPadam
  3. info yg baik kak... cuma tiap2 hari selain weekend mmg mandi usai azan Maghrib, x mampu nak elak ;(

    BalasPadam
  4. TQ sharing info ni..baru tahu dengan lebih mendalam..

    BalasPadam
  5. pernah tahu, tapi masih amalkan yg lps magrib tu. Insya allah nak ubah la harini.

    pdhal dari kecik mak latih mandi sblm magrib. biasa pk 6.

    BalasPadam
  6. tq akak sebab kongsi info ni....

    BalasPadam
  7. alamak kak Yati..JM biasa buat yg no 2 dan 3 tu...terima kasih kongsi ilmu ni so perlu tukar rutin mandi lepas ni

    BalasPadam
  8. nice info kak. thanks for sharing..

    BalasPadam
  9. Salam kak..tq berkongsi info...sllu juga mandi malam bila rasa panas...adui..

    BalasPadam
  10. Saya ni paling suka mandi malam. Bila balik rumah terus sibuk berkemas dan memasak, lepas tu dah Maghrib. Walaupun tahu mandi malam tak baik, tetap juga buat kerana tiada pilihan....

    Thanks sebab berkongsi info yang lain juga ..

    BalasPadam
  11. perkongsian y bagus..sebab saya selalu mandi lepas maghrib..sebelum solat maghrib mandi dlu..
    kalo tak badan berpeluh2..lepas masak bagai..

    BalasPadam
  12. perkongsian yg sgt bagus.. saya selalu mandi lepas maghrib.. kadang tu sebelum tdo.. nmpknya kena elakkanla

    BalasPadam
  13. Ohhhh.....okje mmg suka mandi mlm seleas azan maghib kat TV CH.....sebab rasa mcm fresh nak solat maghrib

    BalasPadam

Terima kasih kerana meninggalkan komen disini ^__^
Maaf jika komen tidak sempat dibalas ye :)
Insha Allah saya akan kunjung balas ke blog anda :D

Mohon kerjasama kepada pemberi komen yg budiman,
Harap tidak meninggalkan pautan diruang komen,
Terima kasih atas perihatin anda :)