Terima kasih jadi sahabat saya

JOM KITA KLIK KLIK ^___^

JOM KITA KLIK KLIK ^____^

Isnin, 8 September 2014

10 DOA-DOA UNTUK MENGHADAPI PEPERIKSAAN..

Assalamualaikum kekawan..

Semoga berada dalam rahmat Ilahi dan sihat sejahtera serta ceria selalu :)


Esok bermula peperiksaan UPSR, tentu kekawan pun ada anak yg akan menduduki peperiksaan, Nabilah anak sulong saya yg akan menduduki peperiksaan UPSR ni.. puas sudah dimana sahaja membuat latih tubi untuk persediaan peperiksaan ini.. 
Usaha sudah dibuat...
Sekarang berdoa kepada yg Maha Berkuasa untuk menentukan setelah kita berusaha.. hasilnya juga atas usaha kita juga kan kekawan.. Anak saya ni so so aje.. saya tak mengharap sangat.. apa yg mampu saya lakukan hanya membimbing mengikut kemampuannya sahaja.. 

Disini saya kongsikan 10 doa untuk menghadapi peperiksaan yg saya ambil di sini doa peperiksaan

1. Doa sebelum masuk Dewan Peperiksaan




2. Doa ketika memasuki dewan peperiksaan


3. Doa Ketika Menerima Kertas Soalan 1


4. Doa Ketika Menerima Kertas Soalan 2


5. Doa Ketika Mula Menjawab Soalan


6. Doa Apabila Terlupa Ketika Menjawab Soalan


7. Doa Jika Terlupa Jawapan


8. Doa Ketika Buntu Menjawab Soalan


9. Doa Ketika Sukar Menjawab Soalan


10. Doa Memohon Kejayaan Cemerlang

Akhir sekali doa ygn perlu ibu bapa lakukan untuk anak menghadapi peperiksaan..

Semoga anak kita esok akan tenang dan diberi kefahaman dalam menjawap peperiksaan tersebut ye kekawan..
Saya rasa yg lebih berdebar-debar utk menjawab periksaan ni.. teringat pula masa sekolah dulu-dulu.. 

Rabbi Yassir Wa Latu'asir..










22 ulasan:

  1. semuga anak yatie akan menjawap soalan upsr dengan tenang dan beroleh kejayaan yang cemerlang....tentu yatie yang lebih neves kan sebab baru pertama kali...anak kakak pun nk spm ni ...terimakasih share doa2.

    BalasPadam
  2. baguih ni..patut akak kuarkan entry ni time saya nak exam 2 minggu lepas..kikikikik....

    BalasPadam
  3. bertenang ya adik manis...semoga dapat dilalui detik2 dalam dewan dgn penuh keyakinan..
    anak bongsu akak..tahun 2 ..bkn main seronok..esok mula cuti sbb UPSR ..sambung lg cuti minggu depan..

    BalasPadam
  4. InsyaAllah... semoga dapat keputusan yang diharapkan...

    BalasPadam
  5. Samalah anak kita...
    Tapi anak saya nih memang sebijik macam maknyer puluhan tahun yg lalu... nak exam, tapi relex jer hahaha.. nak marah pun kesian plak sbb dah asyik g sekolah jer.. banyak sgt kelas tambahan yg cikgu buat sampailah weekend arituh.

    BalasPadam
  6. InsyaAllah T..akan ada hasilnya nnt dengan usaha kau dan Nabilah teruatamanya...

    BalasPadam
  7. mudah-mudahan..semoga dipermudahkan segalanya..amin..
    anak saya exam bulan 10 nnt..mudah-mudahan doa-doa ni boleh membantunya..insyaallah

    BalasPadam
  8. Usaha sudah dilakukan, doa dah dipanjatkan selalu.
    Hari ini, esok & lusa hari-hari perjuangan buat anakanda Nabilah.
    Insya-Allah setelah semua dibuat kita serahkan pada Allah
    Moga kejayaan jadi milik Nabilah

    BalasPadam
  9. Ia 3 hari yang sangat penting dalam kehidupannya yang akan menentukan di sekolah mana dia akan ditempatkan. Semoga Nabilah akan berjaya dalam UPSR dengan cemerlang...

    BalasPadam
  10. Ulasan ini telah dialihkan keluar oleh pengarang.

    BalasPadam
  11. Good luck Nabilah~
    semoga tenang menjawab yer~

    BalasPadam
  12. Good luck kakak Nabilah...moga dipermudahkan urusan menjawab semua soalan exam.. amin!
    TQ berkongsi doa..:)

    BalasPadam
  13. In shaa Allah nabilah boleh lakukan setelah berusaha dan doa dari kedua ibubapa.

    BalasPadam
  14. Semoga anak yatie dan semua anak2 yang akan mengambil peperiksaan berjaya

    BalasPadam
  15. perkongsian yang sangat bermanfaat.

    jom singgah

    http://vitalicious2u.blogspot.com/

    BalasPadam
  16. Semoga adik nabilah dipermudahkan untuk menjawab soalan2 Peperiksaan UPSR

    BalasPadam
  17. Semoga anak-anak kita semua beroleh kecemerlangan dunia dan akhirat

    BalasPadam
  18. Good luck buat Nabilah. Semoga dipermudahkan dan terang hatinya ketika menjawab soalan-soalan peperiksaan tiga hari ni ya.

    Kita dah berusaha, tentu akan membuahkan hasilnya. Kalau pun tak termampu menjawab lepas berusaha, bukan bererti semuanya dah berakhir...

    BalasPadam
  19. semoga nabilah dilapangkan dada dan dipermudahkan jawb semua sdoalan exam..gud luck utk upsr..:)

    BalasPadam
  20. Nampaknya tak boleh nak merdeka lagilah sok yer CH..... Sains kena tangguh ....Sian Nabilah

    BalasPadam

Terima kasih kerana meninggalkan komen disini ^__^
Maaf jika komen tidak sempat dibalas ye :)
Insha Allah saya akan kunjung balas ke blog anda :D

Mohon kerjasama kepada pemberi komen yg budiman,
Harap tidak meninggalkan pautan diruang komen,
Terima kasih atas perihatin anda :)