Terima kasih jadi sahabat saya

JOM KITA KLIK KLIK ^___^

JOM KITA KLIK KLIK ^____^

Khamis, 25 September 2014

AL FATIHAH :: SEHIDUP SEMATI

Assalamualaikum kekawan..
Semoga kita semua berada dalam rahmat Ilahi dan diberi kesihatan yg baik hendaknya..


Jenazah selesai di solat di Surau Seksyen 3 Shah Alam
Semalam saya pergi menziarahi arwah mak cik saudara yg mana tiga pupu dengan abah saya. Arwah dan suaminya meninggal akibat kemalangan, kereta yg dipandu arwah suaminya terbabas masuk kedalam longkang di Seksyen 6 Shah Alam, pada hari selasa petang tu saya pergi juga kepasar malam tu.. masuk dalam ketempat parking tengok ada kereta Bomba, Ambulan dan Polis.. jadi kami tak jumpa parking , lepas tu saya tak jadi singgah ke pasar malam tu.. anak-anak saya menjengok dari tingkap dan berkata ada kereta masuk longkang lah mama, lepas tu ada seorang pak cik terbaring disitu... Allah hu Akhbar, tak sangka pula kemalangan itu adalah saudara saya..

Jenazah dibawa dirumah untuk ditengok oleh sanak saudara buat kali terakhir, juga diadakan solat jenazah disitu..
Pagi tu baru saya tahu berita sebenarnya dan memberitahu emak dan abah di Kuang, terperanjat mak dan abah sebab emak kata arwah suami isteri baru datang rumah, beriya dia peluk dan cium mak, dia kata rindu dengan mak dan abah.. sibuk berpesan dengan mak suruh datang rumah dia dan tidur disitu.. rupanya datang utk menziarahi jenazah mereka berdua.. menangis emak dan abah melihat jenazah keduanya..

Dibawah ketanah perkuburan
Jenazah dikebumikan di seksyen 21 Shah Alam, saya hanya solat jenazah di surau sahaja tidak menghantar ketanah perkuburan..


Beginilah keadaan kereta arwah yg terbabas masuk kedalam longkang besar tu..
Kata perniagaan yg menjual disitu, mereka berdua sudah membeli makanan dipasar tersebut, dan nampak arwah pak cik tu di petak parking tumacam tak sihat dan jalan terketar-ketar, selepas tu mereka terdengar bunyi dentuman yg kuat, rupanya mereka telah babas ke dalam longkang tersebut.. 
Mengikut cerita anaknya, mereka dah sorok kunci kereta, tak beri lagi ayahnya memandu tetapi tak tahu bagai mana mereka jumpa kunci tu pula.. Umur arwah keduanya pun dah 77 tahun.. dah tak sihat utk memandu kan..

Semoga roh mereka berdua dicucuri rahmat Ilahi dan di tempatkan bersama-sama orang yg beriman dan beramal soleh. Aamiin..











25 ulasan:

  1. Takziah.. wah tragik..sedihnya.. tapi dh nk dijadikan sebab kan. Semoga Allah merahmati arwah dan arwah ditempatkan di kalangan orang2 yang beriman..

    BalasPadam
  2. Semoga roh keduanya ditempatkan di kalangan orang yang beriman...

    BalasPadam
  3. Innalillahiwainnailaihirajiun.....
    moga rohnya dicucuri rahmat

    BalasPadam
  4. Alfatihah. ..Innalilahiwainnailaihirajiun
    Semoga mereka damai disana....

    BalasPadam
  5. Sebenarnya sudah qadak & qadar begitulah cara kematiannya.
    Moga roh keduanya dicucuri rahmat Allah.

    BalasPadam
  6. takziah yatie.....
    moga mereka dicucuri rahmat....

    BalasPadam
  7. Telah tertulis semuanya kan T...semoga arwah keduanya ditempatkan dikalangan insan2 yg diredhaiNYA...

    BalasPadam
  8. Innalilahi wainailaihirojiun dan Al-Fatihah. semuga rohnya ditempatkan bersama2 golongan yang beriman. Aamiin.

    BalasPadam
  9. innalillahiwainnailaihirajiun...Allahuakhbar..moga roh mereka dicucuri rahmat Allah

    BalasPadam
  10. Sedihnya tengok tu Kak..
    Al-fatihah..moga keluarga tabah ya..

    BalasPadam
  11. Semoga ruh keduanya ditempatkan dikalangan orang beriman

    BalasPadam
  12. Alfatihah, semoga ditempatkan dengan orang2 yang beriman

    BalasPadam
  13. Alfatihah...takziah buat keluarga arwah.

    Inilah yang dikatakan sehidup semati.

    BalasPadam
  14. Innanillah...semoga arwah ditempatkan dikalangan orang2 yg beriman..aminn

    BalasPadam
  15. Allahuakbar..sedih falsya tgk jenazah..innalillah..

    Al-fatihah buat saudara akak..salam takziah dr falsya..

    BalasPadam
  16. innalillahiwainnailsihirojiun

    BalasPadam
  17. innalillahhiwainnailaihirojiun

    BalasPadam
  18. Innalillah...takziah ya!
    Sedih..tapi itulah suratan takdir. Tapi kalau tinggal sorang hidup, pun sedih.

    BalasPadam
  19. Alfatihah......sehidup semati yer rupanya.....tiada siap yang tahu ajal nak sampai....
    Longkang besar rupanya...

    BalasPadam
  20. Alfatihah dan salam takziah. Memang dah ditakdirkan untuk sehidup semati. Sedih pulak rasa bila kita nampak tapi yalah tak tahu rupanya ahli keluarga sendiri.

    BalasPadam
  21. Innalillahiwainnailaihirajiun ... Al-Fatihah ... Semoga rohnya dicucuri rahmat dan ditempatkan dikalangan orang2 yang beriman ... Semoga keluarga tabah menghadapi ujian ... Manusia merancang, Allah juga merancang ... Sesungguh nyer perancangan DIA adalah yang terbaik ... Wallahua'lam ...

    BalasPadam
  22. Innalillaaah.. Sedihnya baca cerita akak :(

    BalasPadam

Terima kasih kerana meninggalkan komen disini ^__^
Maaf jika komen tidak sempat dibalas ye :)
Insha Allah saya akan kunjung balas ke blog anda :D

Mohon kerjasama kepada pemberi komen yg budiman,
Harap tidak meninggalkan pautan diruang komen,
Terima kasih atas perihatin anda :)