Terima kasih jadi sahabat saya

JOM KITA KLIK KLIK ^___^

JOM KITA KLIK KLIK ^____^

Khamis, 7 Januari 2016

7 ALASAN ANAK HARUS MAIN DILUAR

Assalamualaikum kekawan..
Semoga kita semua berada dalam rahmat Ilahi dan diberikan kesihatan yg baiknya hendaknya









Sumber : Facebook

P/S kesibukan hari ini, inshaAllah saya jejaki anda :)

17 ulasan:

  1. Yang perkara no 7 tu paling la saya takutkan.. tp masa nk izinkan anak main kat luar pun terhad. Mak ayah dah balik pun lewat, jadi harapkan masa hujung minggu yg tak ada kerja lain dan juga cuaca baik sahajala..

    BalasPadam
  2. betul tu kak.... skrang budak2 lagi ralit dgn gajet...tu yg ade kajian mengatakan punca2 autisme salah satu nye terlebih pendedahan pada gajet....sensori tu hilang mengadap gajet ajek...kalo main kat luar kat leh pegang pasir, tanah rumput bagai.....

    BalasPadam
  3. Betul CH, ingat nak bawa keluar tambah langit biru sekarang ni, sesuai sangat.inshaAllah.

    BalasPadam
  4. Anak kakak yg 3 atas tu masa kecilnya takde lah gadget2 tapi tak suka main kat luar.Yg 2 bawah ni dah zaman gadjet paling2 suka pulak main luar cuma kita pulak risau banyak buang masa.

    BalasPadam
  5. aanak2 la ni walau mrk berada di kampung yg luas lamannya mrk xgemar bermain diluar...asyik nk berkurung dlm rumah...nak main bola pun dlm rumah. maklum rumah tok/nenek di kampung biasanya besar n lapang.

    BalasPadam
  6. Memang elok galakan anak2 main diluar tp zaman sekarang kena berhati2 wajib ada peneman. Kes culik berleluasa.

    BalasPadam
  7. bdk2 skarang lg suka main kt umh dr kt luar..smua bz ngan gadget

    BalasPadam
  8. yang utama pemantauan ibu ayahkan kak...

    BalasPadam
  9. btl lah kak... tak blh terlalu banyak main gadget... tgk mcm kite dulu2... tgk katun ada jgk tp banyak main kt luar... segala mainan yg ada... kalu ujan ke apa... main dlm umah pn ada mcm2...

    BalasPadam
  10. Aduhaiii..takut pulak falsya sebab anak falsya skang nie asyik mintak ipad jer..smp satu tahap falsya kene sorok ipad and henfon..

    BalasPadam
  11. budak2 sekarang mmg banyak memerap dirumah
    ...salah siapa jika ini terjadi

    BalasPadam
  12. nak biar bermain diluar sekarang pun risau juga, kalau anak2 sendirian, kalau mak nak teman kena tunggu hujung minggu sajalah, kalau hari bekerja balik pun dah lewat... sudahnya biarkan saja anak2 melompat dan menyepahkan rumah hehehe, gadget memang jarang bagi lah saya ni pada anak2

    BalasPadam
  13. Inilah puncanya anak-anak saya ni jadi anti-sosial. Mereka sekarang lebih suka tinggal di rumah daripada keluar berjalan-jalan kecuali kalau kita kata nak bawa beriadah di taman. Si Abang tu pun kalau ajak keluar window shopping sukalah dia. Pelik sungguh!

    Tahun ni saya kejungkan hati ni sembunyikan segala gadgets mereka dan akan dibenarkan guna pada malam Jumaat sampailah siang Ahad. Kalau tak tegas, memang teruklah nanti jadinya!

    BalasPadam
  14. ada beberapa perkataan tak fhm..huhu

    BalasPadam
  15. Sangat setuju ....tp tulah, situasi sekarang menjadikan anak anak cuma duduk kat rumah jer.

    Termasuklah maknya sekali sebab duk sebok belek blog....huhu

    BalasPadam
  16. aida sokong semua nyer :)
    memang betul. byk kerosakan kalau dok hadap gajet.

    BalasPadam

Terima kasih kerana meninggalkan komen disini ^__^
Maaf jika komen tidak sempat dibalas ye :)
Insha Allah saya akan kunjung balas ke blog anda :D

Mohon kerjasama kepada pemberi komen yg budiman,
Harap tidak meninggalkan pautan diruang komen,
Terima kasih atas perihatin anda :)