Terima kasih jadi sahabat saya

JOM KITA KLIK KLIK ^___^

JOM KITA KLIK KLIK ^____^

Jumaat, 2 Disember 2016

Lawatan Mengejut MENTERI Turki Ke Myanmar Penuh Tangisan

Assalamualaikum kekawan..
Salam Jumaat yang barokah, semoga kita semua berada dalam rahmat Allah dan dikurniakan kesihatan yang baik jua hendaknya..





Lawatan mengejut Menteri Turki Klik ini jika kekawan tak berjaya buka yang diatas tu ye..

PM Turki menghantar menterinya untuk membuat lawatan mengejut ke Myanmar melihat keadaan etnik Rohingya Muslim yang diseksa dan dibunuh oleh pemerintah disana..



Disambut dengan tangisan.. saling berpelukkan.. Allahu.. indahnya ukhuwafillah ini.. menyayangi sesama saudara se muslim yg ditimpa musibah.






Begitu perihatinnya PM Turki terhadap saudaranya sesama Muslim, kita yang dekat ini perlu lebih perihatin, teringat ceramah Ustaz Elbit Lew Jumaat yang lalu, jika kita melihat saudara kita sesama muslim di seksa dan dibunuh tetapi kita melihatnya biasa sahaja dan tiada perasaan sedih dan menangis, itu bermakna hati kita kita tiada nur utk merasa belas kasihan.. 
Ya Allah bantu mereka yang ditindas ini .. sesungguhnya mereka tiada berkuasa, Allah jua yang Maha Berkuasa, maka tolong mereka dengan Kekuasaan Mu Ya Allah..



13 ulasan:

  1. Untuk memahami...harus mendekati..menyelami dari hati ke hati..inshaAllah mata hati lebih jelas menghayati..

    BalasPadam
  2. sedihkan saudara seIslam diperlakukan sebegitu..moga ada lg negara2 Islam yg sanggup membantu..

    BalasPadam
  3. Ulasan ini telah dialihkan keluar oleh pengarang.

    BalasPadam
  4. serbak hati :) bestnya dpt PM mcm ni..

    BalasPadam
  5. kita yg lebih dekat kenapa tak dtg bt mcmtu ye

    PM kita sibuk dok mengira untung rugi duit je... kemanusiaan tak berapa nk ada dlm hati

    BalasPadam
  6. ada jugak tengok video tu memang touching huuhu

    salam jumaat sis

    BalasPadam
  7. sebaknya..apa yang kita mampu buat hanyalah berdoa dan menyumbang sedikit sebanyak yg termampu..

    BalasPadam
  8. PM TURKIN MMG SGT PRIHATIN DGN MASALAH ROHINGYA..SEJATI RASA PERSAUDARAAN ISLAM

    BalasPadam
  9. Kakak masa tengok video tu memang mengalir airmata Yati
    Sebak sangat dan dpt rasa betapa sedihnya mereka ketika ini.

    BalasPadam
  10. Nampak sangat mereka yg kuat rasa persaudaraan sesama Islam.
    Sedih bila melihat saudara disiksa dan tersiksa.

    BalasPadam
  11. Alahai kesiannya.. rasa nak menangis tengok keadaan kat sane..

    http://www.fatindays.com

    BalasPadam

Terima kasih kerana meninggalkan komen disini ^__^
Maaf jika komen tidak sempat dibalas ye :)
Insha Allah saya akan kunjung balas ke blog anda :D

Mohon kerjasama kepada pemberi komen yg budiman,
Harap tidak meninggalkan pautan diruang komen,
Terima kasih atas perihatin anda :)