Terima kasih jadi sahabat saya

JOM KITA KLIK KLIK ^___^

JOM KITA KLIK KLIK ^____^

Khamis, 29 Disember 2016

Part 1 :: Jom Melenjan ke Ostrich Port DicksonπŸ˜†πŸ˜„πŸ˜‰~___^

Assalamualaikum kekawan..
Semoga kita semua berada dalam rahmat Ilahi dan dikurniakan kesihatan yang baik jua hendaknya.
Nabilah jer yg sporting utk bergambar ditempat mula-mula masuk ni, yg dua orang tu
dah bekejar nak menengok binatang.. :)

Ini kali kedua kami datang sini.. kali pertama datang hari hujan jadi yg kaunter tu kata tak ada show kak kalau hari hujan.. Alhamdulillah kali ni datang cuaca amat baik sekali kemain suka Nabil sebab hajatnya tercapai nak explore dalam tu.. Budak-budak ni kan suka dengan haiwan..

Ini alamanya :-
Ostrich Farm Port Dickson
Lot 1419 Jalan Kemang 13,
Batu 9, Jalan Pantai,
73000 Port Dickson 
Negeri Sembilan

No telfeon :- 06-6627496


Bayaran masuk masih sama
Dewasa = RM15.00
Kanak-kanak = RM 8.00

Untuk bermain yg didalam kena bayar lain dan juga utk memberi haiwan ini makan.. 

Fee menaiki kuda

Dewasa – RM10
Kanak-kanak – RM5
Bergambar – RM3

Fee menaiki burung unta

Dewasa – RM15
Kanak-kanak – RM10
Bergambar – RM5



Mula-mula masuk tu dah terus menuju ke Burung Unta tu , dah beli makanannya siap-siap didepan tu.. leka lah memberi burung unta tu makan.. kena hati-hati juga takut dipatuknya kepala hahhaha :D

Lepas tu ada seekor diluar untuk kita bergambar dengan Burung Unta ni.. kemain jinak .. cantik tengok bulu matanya yg lentik.. kalah bulu mata che ta hahhaha.. mata pun kemain bulatnya :D

Ini bergambar dengan kuda jer Nabil ni.. tak bergerakpun.. kesian pulak tengok kuda poneey yg kecilkan kalau abahnya yg naik hahahhaa.. cukuplah tumpang bergambar diluar tu..

Lepas tu mereka bermain dengan Iguana ni.. saya geli dan takut.. tapi budak-budak ni suka jer bermain.. saya yg mengambil gambar ni jadi geli geman hahhaha..

Nanti sambung lagi ye :)

17 ulasan:

  1. WAH GEMUK JUGA BURUNG UNTA TU YA..KALAU NABIL BERANI BOLEH JUGA DITUNGGANG KUT...

    BalasPadam
  2. saya tak berani nak dekat dgn burung unta walaupun jinak..takut kena patuk hehe

    BalasPadam
  3. Betullah Yati, bagus anak-anak tak takut tapi kita ni kenapa ye lahir aje di kampung tapi geli geleman tengok itu semua.

    BalasPadam
  4. tak pernah masuk wlupun selalu juga ke pd tu ..kami suka tuju ke laut je ....nanti boleh try ke sini

    BalasPadam
  5. Suka Nabil yer...kelakar plak pasal bulu mata tu...lentik semulajadi tu...tak perlu pakai mascara atau bulu mata palsu :)...noe tak pernah lagi berdiri dekat dgn ostrich...gerun juga tu

    BalasPadam
  6. teringat iguana tu..
    anak ku luth panggil dinasour..

    BalasPadam
  7. Seronoknya!Tapi PH just tengok dari jauh jer. Takut dengan binatang. Mana tau, nanti dia patuk kepala PH. Pengsan, kang.

    BalasPadam
  8. tak penah pg situ kak

    burung unta tuh seram lak dana tgk leher nya yg jinjang tuh... tkt dia patuk je almaklum leher dia terlebih panjang senanng nk kuar dr situ hanya kepala je

    iguana tu geli lak kalu dana tgk... jns tak minat binatang2 gtu

    BalasPadam
  9. Seronoknyaa dapat tengok ostrich. Tiket masuk pun tak ada lah mahal sangat.

    BalasPadam
  10. Seronok la bebudak ye kak... Saya pun takut dengan burung unta tu.. takut kena patuk..

    BalasPadam
  11. kuda padi memang sesuai kanak-kanak yang naik

    BalasPadam
  12. macam menarik jek..nak try singgah la nanti

    BalasPadam
  13. Wuiii bila pergi PD ni? Senyap senyap dah sampai PD noh haha.... Kata demam. Amboi bergaya nampak mapley pakai baju biru tu haha...
    Mahal jugak ek tiketnya. Mak rasa mak tak payahlah pergi sebab tak de anak kecik lagi....

    BalasPadam
  14. Tak penah smp lagi, tapi dah penah pegi tmpt burung unta yg lain. Tmpt2 camni bebudak seronoklah, mak budak tk berapa nak swronok, hihi

    BalasPadam

Terima kasih kerana meninggalkan komen disini ^__^
Maaf jika komen tidak sempat dibalas ye :)
Insha Allah saya akan kunjung balas ke blog anda :D

Mohon kerjasama kepada pemberi komen yg budiman,
Harap tidak meninggalkan pautan diruang komen,
Terima kasih atas perihatin anda :)