Terima kasih jadi sahabat saya

JOM KITA KLIK KLIK ^___^

JOM KITA KLIK KLIK ^____^

Rabu, 19 Mac 2014

ALKISAH AKU SEHELAI TUDUNG.... :)

Assalamualaikum kekawan.. Moga Sihat dan Ceria :)

Aku adalah sehelai tudung kuning... aku  sangat gembira bila dibeli oleh puan blogger... muka ceria puan blogger ini membuat aku tahu dia amat menyukai aku... hahaha dah seperti karangan UPSR kakak Nabilah jer cerita entri saya pagi ni kan.. :)

Sebenarnya tudung yg saya suka ini telah berlubang akibat iron yg panas sewaktu menggosoknya huhuhu... menangis saya dibuatnya... lama saya mencari jalan penyelesaiannya... sama ada hendak dibuang yg atas ni tinggal saja yg dibawah tu aje... Akhir saya mendapat idea... apa kata saya tampal yg berlubang itu dengan bunga....

Maka bermula projek mencari bunga yg sesuai dengan warna tudung saya ni... bila dah jumpa yg berkenan... saya pun mula menjahitnya kerana saya nak pergi kenduri kahwin dgn baju yg saya padankan dgn tudung tu..

Dah siap satu... jadi kena tambah lagi bunga ni .. tak kan satu jer kat tudung tu kan... saya tambah jadi tiga kuntum bunga keseluruhannya..

Bila saya pakai tak sama pulak kedudukan bunga tu... oleh kerana dah nak pergi kenduri kahwin tu... pakai jer dulu nanti betulkan kemudian... ehe :)
Maka selamatlah tudung itu dari dibuang... kalau kekawan ada tudung yg berlubang terkena iron tu, boleh lah ditampal bunga seperti yg saya buat ni ye ehe he :)

18 ulasan:

  1. smart..smart..
    kena kreatif sikit kalau sayang lagi..

    BalasPadam
  2. sy faham tu. kalau barang yg kita syg tu mmg kita akan sedaya upaya nak lagi dia masih bersama dgn kita.
    OK, boleh baiki kedudukan roses tu komdian...elok la dia

    BalasPadam
  3. Bagusnya ... kenapalah saya tak terfikir macam ni? Penah juga tak sengaja hanguskan baju kesayangan. Dah la mahal sikit baju tu, sedih saya masa tu. Sepatut ya boleh buat tampalan macam ni..

    BalasPadam
  4. idea yg sngt bagus. blh cuba nanti

    BalasPadam
  5. Assalam yatie acik pakai tudung 4 segi yang dijahit..kalau berlubang..acik buka jahitan tu..terbalikkan dan jahit semula..selamT juga dari dibuang

    BalasPadam
  6. kreatip jugek buat gini...
    saya pernah gak tudung berlubang gini tapi lagi beso tak leh diselamatkan lagi..

    BalasPadam
  7. Itu dia kalau kreatif dan bijak apa pun menjadi.
    Idea yg baik dan sangat dipuji sebab selain tak membazir menambah cantik tudung tu Yati:)

    BalasPadam
  8. ok, kreatif ada di situ..hehehe..gud job kak..

    BalasPadam
  9. Keratif yatie ni.....selamat tudung tu!

    BalasPadam
  10. ibu yg kreatif. tiada pembaziran :)

    BalasPadam
  11. uii...rajin dan kreatif la akak ni..

    BalasPadam
  12. hehehe..mmg kreatif la akak! Pasni hati2 iron.

    BalasPadam
  13. kreatif!selamat tudung tu dari dibuang..hehe..
    menabung visa kat sini... :D

    BalasPadam
  14. tergelak sorg2 sbb ingatkan anak saya ja selalu berlubang baju/tudung....ada jugak org lain yg senasib rupanya

    BalasPadam
  15. kreatif yatie ni...noe pun pernah kena gak...selamat kena simpan jer...hehehe

    BalasPadam
  16. mujurlah dpt idea yg bernas tu kan... kalau tidak.. sayang sgt tudung yg kita suka tp dah tak boleh dipakai lagi...

    BalasPadam
  17. nasib baik dapat idea macam tu... ;) selamat sikit duit poket.. ;)

    BalasPadam
  18. kreatifnyer kak.. sayang tau kalau dah dibuang..persoalannya..kat mne dapat bunga 3 kuntum tu? asl bukan tudung lain yg jd mangsa..hehe

    BalasPadam

Terima kasih kerana meninggalkan komen disini ^__^
Maaf jika komen tidak sempat dibalas ye :)
Insha Allah saya akan kunjung balas ke blog anda :D

Mohon kerjasama kepada pemberi komen yg budiman,
Harap tidak meninggalkan pautan diruang komen,
Terima kasih atas perihatin anda :)