Terima kasih jadi sahabat saya

JOM KITA KLIK KLIK ^___^

JOM KITA KLIK KLIK ^____^

Isnin, 6 Mac 2017

LABEL.. 😊

Assalamualaikum kekawan..
Semoga kita semua berada dalam rahmat Ilahi dan dikurniakan kesihatan yang baik jua hendaknya..


Bila tinggal di asrama ni .. pakaian kenalah dilebel.. jadi saya tempah nama pendek najeeha di kedai buat tanda nama tu.. untuk lebel yang pendek ni satu 50 sen.. Kalau tulis dengan pen maker tu nanti comot pulak baju tu.. tambahan katanya kena tulis di luar dan nampak oleh dobi.. kalau tidak tukang dobi tu akan tulis besar2 kat depan mama.. katanya.. ada yang dah kena.. kesian mereka kata najeeha..

Jadi saya jahitkan namanya dibelah belakang baju kurung nya di luar.. betul2 dekat leher baju tu.. jadi dia selesa sikit.. 

Kainnya pun kena lebel.. jadi berani lah dia utk menghantar pakaiannya di dobi.. lagi pun dah tugas dia pulak ketua dorm bagi utk kumpul kan pakaian sekolah utk dihantar dobi.. bagi pelajar puteri utk menghantar dobi setiap hari rabu dan sabtu.. minggu ni dia tak balik.. jadi dia kata nak hantar baju di dobi.. bagi baju harian boleh juga dihantar tapi kena caj 50 sen utk setiap helai.. 

Lencana dah jahit itu hari.. sekarang tambah tanda nama pulak.. tulisan nama warna kuning , kainnya warna hijau.. cantik pulak .. timbul warnanya..

12 ulasan:

  1. Baguslah yatie ,boleh tempah nama kat kedai camni...kat sini akak tak tau nk tempah kat mana.Pengalaman dgn 4 anak duk di asrama akak gunakan liquid paper & marker pen utk tulis nama di pakaian.Tapi biasa nya baju biasa je guna dobi,baju sekolah kena basuh sendiri .

    BalasPadam
  2. kalau noe...noe minta tolong mak mertua je buat...sekejap je kalau mertua noe buat...

    BalasPadam
  3. rajin nyerrr jahit mesin..sosbss saya nak jahit tangan pun tak rajin

    BalasPadam
  4. oo macam tu...bagus ada label ni..

    BalasPadam
  5. haah kan, bila ada tanda nama mcm tu kemas sket, rata rata asrama sekarang ada dobi, senang sket anak anak...

    BalasPadam
  6. Murahnya satu label 50 sen...dkt KL ni satu nama pun dah caj beringgit dah...kadang2 nak label seluar anak dan kopiah anak pun tulis marker dlm baju...sayang sebenarnya tp tak ada pilihan. Sedap nama syaza...salam kenal ye.

    BalasPadam
  7. anak2 duk asrama memang semua bende pon kena tanda kan~
    kalo tak tanda, memang sekejap2 jer hilang.

    BalasPadam
  8. murah tu 50sen. kat kl ni 4 keping rm10

    BalasPadam
  9. Dulu masa PH kat asrama, pakai marker pen aje LOL! Tapi kita orang kena basuh baju sendiri, tak ada dobi.

    BalasPadam
  10. Kalau duk hostel baju mmg kena label kan Ti, kalau tak, ada pulak yg kena beli baju setiap minggu kang. Nasiblah mama Jeeha rajin sanggup dijahitnya satu satu.

    Dulu masa anak duk hostel tak terpikir pun nak tempah nama mcm tu Ti. Main belasah tulis pakai marker pen jer

    BalasPadam
  11. Tak duduk hostel pun nak kena label baju sekolah..
    Macam baju anak saya di PASTI.. Kena tulis dengan marker..
    Itupun kadang2 tertukar dan hilang terus.. sedih juga..

    BalasPadam
  12. Bgus buat label2 camni..klo x..hbs smua tertukar la..hilang la..

    BalasPadam

Terima kasih kerana meninggalkan komen disini ^__^
Maaf jika komen tidak sempat dibalas ye :)
Insha Allah saya akan kunjung balas ke blog anda :D