Terima kasih jadi sahabat saya

JOM KITA KLIK KLIK ^___^

JOM KITA KLIK KLIK ^____^

Khamis, 21 April 2016

10 SEBAB KENAPA BERAT BADAN SUSAH NAK TURUN :P

Assalamualaikum kekawan..
Semoga kita semua berada dalam rahmat Allah dan dikurniakan kesihatan yg baik jua hendaknya..










Sumber : Facebook

Yang no.3 tu macam tak kena jer kan kekawan.. gambar kartun ni pun buat saya tergelak.. nak tercekik suami ke hempap tu hahha :D

p/s terima kasih kekawan yg mendoakan nabil didalam entri semalam, sekarang Nabil semakin baik, doktor kena bagi antibiotik selama 5 hari.. maknanya lagi dua hari lagi saya kena berkampung di hospital. Ubat antibiotik diberikan mengikut drip tu, Semalam saya menjaganya dari pagi hingga ke malam, pukul 8.30pm baru en suami datang, sampai rumah tolong Najeeha buat kerja sekolah sampai pukul 12.00am, punya banyak nya kerja sekolah, dah lah kena hantar hari ini.. hari ini en suami pula jaga, esok saya pula, redha dengan ujian ini, saya tengok dihospital tu ramai kanak2 dan warga emas yg sakit, tambahan sekarang jerebu melanda pula tu.. 
Ya Allah, ampuni lah dosa-dosa kami..

15 ulasan:

  1. Ternyata minum air bergula juga menjadi salah satu penyebab berat badan susah turun ya mbak, hihi saya baru tahu tuh mbak ...

    BalasPadam
  2. tu la kak...lagi satu mcm lieya ni faktor umur pun ade kaitan gak...lagi betambah umur lagi kurang metabolime tu so lagi lambat le turun berat...dulu mase muda2 dulu diet sikit je turun dah berat..skrang kene keje kuat sikit laaa ekekekeekek...tapi dah tua2 gini puase sunat ajek laa dah cukup kak heheheheeh....

    in sha Allah moga nabil cepat sembuh akak pun jaga diri....kdg2 jaga org sakit kite pun letih pastu kite plak sakit..... jaga diri kak yeak....

    BalasPadam
  3. saya tengah cuba nk turunkan berat yg dah overdose ni..hehe.mekasih share!

    BalasPadam
  4. hahaha..memang setuju kak...susah betul nk kikis ni..skrg ni cuba banyakkan minum air masak dan x makan malam

    BalasPadam
  5. Ada yg kakak tak dpt elak. Satu tidur tak teratur, duanya toksin dlm badan dan tak rajin exercise. Ini memang kakaklah Yati. SO jgn salahkan org lain salahkan diri kakak sendiri.

    BalasPadam
  6. betul tu kak no.3 tu..sebab kalau tak amik sarapan, kita akan lapar dan akan makan banyak bila lunch..
    sebenarnya makan ni berhenti sebelum kenyang, tapi kita ni dah kenyang pon nak makan lagi..hahaha

    BalasPadam
  7. Syukur Nabil dah bertambah sihat... ya la ari tu lalu kat KL nampak jerebu semacam jer kan... penang dah dua kali hujan, tapi masih panas meleting!

    kesian kat laki dia kan... terjerit sampai nak putus urat, bini sedap jer zzzz... hihihi

    BalasPadam
  8. semoga Nabil benar2 sihat nanti..

    10 sebab kenapa berat badan susah turun.. knp perlu letak gambar wanita.. sedangkan bukan sedikit lelaki yg gemuk dar wanita

    BalasPadam
  9. Bila hang ckp baru perasan dia duk ngempap suami rupanya....
    Alamak...mcm terkena je ngan batang hidung sendiri tu hihi...

    Kalau dpt teh o panas mmg minum bercawan cawan weyh. Makan laju tu pun ye jugak. Kejap jer dah habis . Nampak na gelojoh haha.....

    Alahai kesiannya awak CH terpaksa bermlm Jumaat di hospital. Sabar yer hihi....
    Tp dah lega jugak tu sebab dah tau Nabil demam sebab virus bukan sebab lain. Syukur sangat dah tu ....

    BalasPadam
  10. badan bertoksin tu yg sukar sikit tu..

    BalasPadam
  11. alhamdulillah sejak mengamalkan diet atkins berat da turun..ada slim sikit hehehhe

    BalasPadam
  12. syukur nabil dah beransur sihat..
    saya ada juga ciri2 kat atas tu
    tp badan tak naik2 pulak :(
    dah terbalik kot

    BalasPadam
  13. Alhamdulillah yatie..Nabil makin sihat

    BalasPadam
  14. Salahkan metabolisme yang semakin menurun. Hahaha!

    Tak patutlah kartun ni. Apalah semua pun suami kena 'pijak'. Cubalah lukis couple yang sama-sama gemuk, barulah bersemangat nak kurus bersama ^_^

    BalasPadam

Terima kasih kerana meninggalkan komen disini ^__^
Maaf jika komen tidak sempat dibalas ye :)
Insha Allah saya akan kunjung balas ke blog anda :D

Mohon kerjasama kepada pemberi komen yg budiman,
Harap tidak meninggalkan pautan diruang komen,
Terima kasih atas perihatin anda :)