Terima kasih jadi sahabat saya

JOM KITA KLIK KLIK ^___^

JOM KITA KLIK KLIK ^____^

Selasa, 12 April 2016

Kesan BURUK MENENGKING Anak.. @__@

Assalamualaikum kekawan..
Semoga kita semua berada dalam rahmat Allah dan diberikan kesihatan yg baik jua hendaknya..










p/s Kekadang kita pun ada kala stress, bila stress tak terkawal maka anak-anak lah jadi mangsanya.. bila saya lihat ada ibubapa yg menengking anak2 didepan khalayak ramai .. kesian anak tu, jatuh air mukanya .. malu dipandang oleh orang ramai..
"Parenting with LOVE"
Nabi kita pun mengajar dengan KASIH SAYANG..
Buat saya juga untuk terus BERKASIH SAYANG..

Sumber Gambar : Facebook

15 ulasan:

  1. kadang2 hilang sabar mmg kena tengking.. huhu

    BalasPadam
  2. Yalah yatie akak tak nafikan satu ketika dulu memang ada tengking anak dalam kehidupan yang penuh tekanan masa tu tapi takdelah sampai depan orang pulak.

    BalasPadam
  3. thank for sharing kak..

    kdg2 dah penat2 telepas jugak kak....in sha Allah dah bace ni dah paham ...kalo boleh elak akan cube elak....lagi2 pompuan nie kalo dtg pms die rase nak hamuk jek satu dunia haahahahaah lieya le tu kak....

    BalasPadam
  4. dulu pun ana ada jugatengking anak-anak ni, tapi di rumah lah dengan niat mendidik.. betul tu janganlah malu kan anak-anak di khalayak, mereka akan menjadi pendendam kelak.. muhasabah diri kita bersama kan CH, terima kasih perkongsian .

    BalasPadam
  5. terima kasih atas perkongsian ini. Bagus sangat info nie

    BalasPadam
  6. Pada kakaklah Yati kalau dah biasa menengking ia akan jadi perkara biasa (macam jiran kakak yg India kalau ajar anak mesti nak marah - kesian anaknya). Tapi kalau tak biasa menengking anak akan dengar tak payah tengking pun..

    BalasPadam
  7. huhuhuhu... kene jadikan ntry akak ni pedoman...
    terkadang dana kurang sabar... moga Allah kurniakan dana kesabaran yg tinggi...

    BalasPadam
  8. anak2 membesar sebagaimana ikut acuan...

    BalasPadam
  9. Betul tu, CH. Adakalanya bila kita sendiri stress dan fikiran runsing, anak-anak yang jadi bahan untuk ditengking kalau buat silap. Lepas tu menyesal tak sudah bila dok memikirkan masa dengan anak-anak tu terhad, apalah salahnya kalau bersabar sedikit. Manusia biasalahkan bila kurang sabar, memang lain jadinya!

    Panduan berguna untuk saya juga ni supaya kalau boleh tak payahlah nak menengking anak bila buat silap. Kita ni yang kena belajar banyak bersabar supaya takdalah adegan menengking-nengking ni terjadi.

    BalasPadam
  10. Seingat saya, masa anak-anak kecik pernah menjerit dengan depa sebab geram/marah sangat... hubby panggil dan bisik "boleh tak awak cakap perlahan-lahan tak perlu menjerit-jerit"... pastu saya tak buat lagi, bos besar dah tegur. Tapi betul, anak-anak yang selalu di tengking dan di jerit2 akan jadi bengong dan keliru dengan banyak perkara.

    BalasPadam
  11. banyak kesan buruk pada ank2 kan.....

    BalasPadam
  12. anak2 adalah amanah..jagalah amanah itu sebaik mungkin....

    BalasPadam
  13. Namanya pun manusia....huhu...
    Rasanya ada jugak kot menengking anak anak..
    Yelah kita penat, stress anak pulak buat hal....

    BalasPadam
  14. Namanya pun manusia....huhu...
    Rasanya ada jugak kot menengking anak anak..
    Yelah kita penat, stress anak pulak buat hal....

    BalasPadam

Terima kasih kerana meninggalkan komen disini ^__^
Maaf jika komen tidak sempat dibalas ye :)
Insha Allah saya akan kunjung balas ke blog anda :D

Mohon kerjasama kepada pemberi komen yg budiman,
Harap tidak meninggalkan pautan diruang komen,
Terima kasih atas perihatin anda :)