Terima kasih jadi sahabat saya

JOM KITA KLIK KLIK ^___^

JOM KITA KLIK KLIK ^____^

Sabtu, 9 April 2016

GENERASI 50,60,70 DAN 80AN... Macam SAYA hihihi

UNTUK GENG OTAI DLM GROUP NI

🌹Bersyukurlah🌹

Sekedar kita tau..

Kita yg lahir di tahun 50-60-70-80an, adalah generasi yg layak disebut generasi paling  beruntung.
Kerana kitalah generasi yg mengalami loncatan teknologi yg begitu revolusi di abad ini, dgn keadaan usia prima.
✌✊πŸ‘ŠπŸ‘

Kitalah generasi terakhir yg pernah menikmati riuhnya  suara mesin taip.
Sekaligus saat ini jari kita masih lincah menari di atas keyboard pula.
πŸ“ƒπŸ“„πŸ“πŸ’»πŸ’»

Kitalah generasi terakhir yg merakam lagu dari radio dgn tape recorder kita.
Sekaligus kita juga menikmati mudahnya memuat-turun lagu dari gadget.
πŸ˜„πŸ”ŠπŸ“»πŸ“ΌπŸ“±

Kitalah generasi semasa kanak2 bertubuh lebih sihat dari anak masa kini karena mandi sungai, panjat pokok, melastik burung, gasing, guli adalah permainan yg tiap hari akrab dgn kita.
Sekaligus saat ini mata dan jari kita tetap lincah memainkan pelbagai game  di gadget .
πŸƒπŸŽˆπŸŠπŸ’ƒπŸ“±πŸ’»

Kitalah generasi terakhir di masa remaja yg pernah mempunyai geng yg tanpa janji, tanpa telefon/sms tapi selalu bisa berkumpul bersama menikmati malam minggu sepuasnya...
Kerana kita adalah  generasi yg berjanji cukup  dgn hati.
Kalau dulu kita harus bertemu untuk bergelak bersama. Kini kitapun tetap bisa ber ''πŸ˜„πŸ˜ƒπŸ˜€πŸ˜πŸ˜›πŸ˜œπŸ˜‚'' di grup  Facebook/WhatsApp .
πŸŽ‡πŸŒ πŸŒŒπŸŒˆ

Kitalah generasi terakhir yg pernah menikmati  lancarnya jalan raya tanpa jammed dimana-mana.
Juga naik moto menikmati segarnya tiupan angin di jalan tanpa helmet di kepala.
πŸ˜€πŸ˜ƒπŸ˜…πŸš΄ 🚡

Kitalah generasi terakhir yg pernah menikmati jalan kaki berkilo meter tanpa perlu berpikir ada penculik yg membayangi kita.
πŸ‘§πŸšΆπŸ‘¬πŸƒπŸ’ƒ

Kitalah generasi terakhir yg pernah merasakan nikmatnya menonton tv hitam putih dgn senang hati tanpa diganggu remote untuk pindah saluransana sini πŸ˜”πŸ˜žπŸ˜žπŸ˜ž

Kitalah generasi terakhir yg pernah begitu mengharapkan datangnya posmen menyampaikan surat dari sahabat dan kekasih hati. πŸ˜πŸ“¬πŸ˜πŸ“©πŸ˜˜

Itulah kita....

Anda generasi itu?
Bagikan ini.
Biar yg belum tau menjadi tau
Biar yg pernah tau tetap ingat kalau mereka tau
Dan menikmati lagi indahnya masa lalu yg tidak semua generasi tau... πŸ˜€πŸŒΉ

12 ulasan:

  1. SELAMAT BERHUJUNG MINGGU YATI...ZAMAN YG SELESA WALAU HIDUP SEDERHANA TANPA HARTA.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Betul kak PI..
      Walaupun tak berharta tapi bahagia dan seronok..

      Padam
  2. 70s dan melalui zaman kanak2 80s. Teenager at 90s. Motherhood began from 2013. Hehe.

    BalasPadam
  3. alhamdulillah, pernah juga melalui era-era sebegitu CH , ketika itu segalanya indah kan .

    BalasPadam
    Balasan
    1. Indah sangat kan Ana..
      Happy dgn dunia kanak2..

      Padam
  4. Kita serupalah, CH! Kiranya kita ni insan-insan beruntunglah ya!

    Bila mengimbau kenangan lalu ni memang indahlah,CH. Rugi anak-anak sekarang ni tak dapat melaluinya lagi.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Melalui dua zaman yg berbeza kan MD..
      Tapi zaman kecik2 lah yg paling seronok..

      Padam
  5. Sama le kita CH generasi kilauan haha....
    Betullah.... dulu tak terpikir pun takut kena culik, yg takut dengan penyabit kepala haha .....takut kena ambik kepala nak buat jambatan..... Pas tu hantu kom kom....lawak betullah

    BalasPadam
    Balasan
    1. Hahaha hantu kom kom dgn potong kepala nak buat jambatan tu memang takut kan Nom..
      Mula lah nak gi mengaji quran takut..
      CH gi mengaji quran ptg hingga isyak baru balik..

      Padam
  6. Sama le kita CH generasi kilauan haha....
    Betullah.... dulu tak terpikir pun takut kena culik, yg takut dengan penyabit kepala haha .....takut kena ambik kepala nak buat jambatan..... Pas tu hantu kom kom....lawak betullah

    BalasPadam
  7. indahnya zaman tu..semuanya bebas n myeronokkan..

    BalasPadam

Terima kasih kerana meninggalkan komen disini ^__^
Maaf jika komen tidak sempat dibalas ye :)
Insha Allah saya akan kunjung balas ke blog anda :D

Mohon kerjasama kepada pemberi komen yg budiman,
Harap tidak meninggalkan pautan diruang komen,
Terima kasih atas perihatin anda :)