Terima kasih jadi sahabat saya

JOM KITA KLIK KLIK ^___^

JOM KITA KLIK KLIK ^____^

Isnin, 22 Ogos 2016

JOM SENAMAN LIDAH 😆😊😙 ~__^ Sungguh Menakjubkan ..

Assalamualaikum kekawan..
Semoga kita semua berada dalam rahmat Ilahi dan dikurniakan kesihatan yg baik jua hendaknya :)


Gambar Google



*Senaman Lidah*

Apa itu Alzeimer?
(Cerita Dari Teman - Melor Kipli)

Aku dah berusia ,di usia seperti aku ini,
pasti banyak menanggung sakit/penyakit,
tapi yang paling merisaukan aku adalah terkena penyakit Alzeimer (kehilangan daya ingatan)
Bukan saja tidak boleh menguruskan diri, tetapi menyusahkan anak2 dan sanak keluarga.
Suatu hari, anakku pulang kerumah, memberitahu aku bahwa kwn dia seorang doktor,
mengajarkan satu cara gerakan *SENAMAN LIDAH*, bukan sekadar boleh mencegah Alzeimer,
tetapi juga boleh menurunkan:

o Berat badan
o hypertensi
o penyumbatan pembuluh barah otak
o asthma
o rabun jauh
o telinga berdengung
o infeksi tengorok
o infeksi bahu
o insomia (susah tidur)
o dan lain2

Gerakannya sangat mudah.
*Setiap pagi selepas membasuh muka..*

*JULURKAN LIDAH dan MENARIK KEMBALI sebanyak 10X*

*Seterusnya JULURKAN Lidah lalu digerakan ke kanan dan kiri sebanyak 10X*

Sejak itu aku melakukan senaman lidah ini setiap hari berterusan utk melihat hasilnya.
Hasil dari Rawatan gerakan *Senaman Lidah* ini telah menghasilkan :

o Otak menjadi lebih pintar dan cergas
o rabun jauh semakin kurang
o kepala tidak pening lagi
o masalah penghadaman semakin baik
o Mudah penat dan lain2 penyakit yang selama ini yg ku hidapi semakin berkurangan
o badan menjadi lebih cergas

catatan redaksi :

*Senaman Lidah* mencegah penyakit Alzeimer ada asasnya.

Dari kajian Ilmu Kedoktoran, saraf lidah ini ada hubung kait dengan Otak Besar.
Apabila badan kita menjadi tua dan lemah, tanda2 yg muncul terlebih dahulu adalah lidah menjadi kaku dan kadang2 lidah suka tergigit sendiri.

Oleh itu amalkanlah menggerakkan lidah dengan Senaman Lidah ini akan menstimulasikan
(memberi kejutan positive) Otak Besar kita, mencegah Otak kita mengecil, dan mencapai tujuan utk menyihatkan tubuh kita.

Semoga semua teman2 istiqomah dengan amalan yg mudah utk kita melakukannya setiap hari.

*Senaman Lidah*  ketepatan hasilnya 95% - 100%

Alangkah bahagianya kita dapat berkongsi dgn ramai kenalan kita.

"Mungkin Ada Yg Memerlukannya"

SEMOGA BERMANFAAT
(Sumber dari biro Sukarelawan Hospital Ampang)


Sebab itulah bagi ahli Aura Metafizik kita disarankn dan digalakkan memperbanyakkn membaca AlQuran dgn mahraj dan tajwid yg betul kerana lidah kita akn bergerak dan meghidupkn saraf2 halus yg berhubung dgn otak besar.
Muga bermanfaat bagi semua.

InSyaaAllah
Wallahu A’lam

Sumber : WhatsApp

11 ulasan:

  1. Akak pernah juga terbaca tapi tak pernah nk lakukan pun tapi bila baca n3 yatie ni akak nk amalkn lh sebab mudah sangat dn banyak kebaikannya.

    BalasPadam
  2. Akak pernah juga terbaca tapi tak pernah nk lakukan pun tapi bila baca n3 yatie ni akak nk amalkn lh sebab mudah sangat dn banyak kebaikannya.

    BalasPadam
  3. mai kita amalkan bersama2 senam lidah... byk kot manfaatnya...hahaa

    BalasPadam
  4. baru first dgr ade senaman lidah kak..boleh cube nie..;)

    BalasPadam
  5. oo yke ..baru tahu pasal ni..thanks info sis :)

    BalasPadam
  6. Senaman lidah...bagus juga kita amalkan

    BalasPadam
  7. good sharing ni kak! bukan semua org tahu pasal nie.

    BalasPadam
  8. Wkmsalam.
    Info yang berguna.
    Boleh cuba amalkan.

    BalasPadam
  9. Pernah baca jugak....
    Tulah tu rasanya banyak kali dah baca info ni tapi nak buat pagi pagi tetap lupa jugak...hish!!!

    BalasPadam

Terima kasih kerana meninggalkan komen disini ^__^
Maaf jika komen tidak sempat dibalas ye :)
Insha Allah saya akan kunjung balas ke blog anda :D

Mohon kerjasama kepada pemberi komen yg budiman,
Harap tidak meninggalkan pautan diruang komen,
Terima kasih atas perihatin anda :)