Terima kasih jadi sahabat saya

JOM KITA KLIK KLIK ^___^

JOM KITA KLIK KLIK ^____^

Jumaat, 5 Ogos 2016

Sayang.. sayang ISTERI ABANG πŸ˜†πŸ˜πŸ˜™ ~___^

Seorang suami mengadu rezekinya asyik sempit. Semua serba tak cukup. Terasa dunia ni sempit. Dah usaha macam2. Semua cara dah buat. Hati pun resah dan rasa nak marah jer.. kenapa ya ustaz?

Ustaz : Abang ada ibubapa ke?

Pengadu : Mak ayah saya dah tiada.

Ustaz : Abang ada isteri tak?

Pengadu : Ada ustaz. Saya ada 3 orang anak...

Ustaz : Saya beri 2 KUNCI rezeki dan ketenangan datang dalam hidup kita. Sayang dan jaga isteri dengan baik. Dan jaga solat. Sebelum mula kerja solat 2 rakaat. Nak buat apapun. Minta pada Allah dulu..

(pengadu diam termenung.)
Kemudian dia cakap, betul ke rezeki kita ada kaitan dengan isteri?

Ustaz : Bagaimana keberkatan nak datang dalam hidup kita jika menyedihkan dan menyakitkan orang yang setia dan berkorban tinggalkan keluarganya untuk bersama kita?

Sangkaan dan isi hati mereka doa yang kuat untuk kita.. Silaturrahim asbab rezeki terbesar. Allah janji rezeki dan umur berkat dengan jaga silaturrahim dan menyambungkannya. Jika kita sakitkan kucing atau tipu kucing pun kita akan rasa hidup ini tak tenang kerana kita sedang buat salah. Inikan pula isteri kita yang sanggup bersusah payah hidup bersama kita..

Saya lihat dalam hidup ini semua orang yang bahagia dan berjaya bermula bila mereka bahagia bersama isteri mereka. Saat kita mula menipu, menyakitkan, menyusahkan pasangan, hidup jadi serba tak kena...

Cuba abang mulakan dengan buat baik terhadap isteri. Mencintai dan menghargainya..

(Tak lama dia datang jumpa saya.)
Katanya, ya Allah rezeki saya bertambah. Semuanya jadi mudah dan lapang. Hati saya tenang. Bila saya betulkan silap saya. Saya jaga hatinya dan hargainya. Saya buat apa yang dia suka..

Silaturrahim membuka pintu rezeki...inikan bersama isteri kita yang tercinta..

Dulu pernah seorang pekedai dia rasa kedainya dibuat orang. Kena sihir. Dah buat macam-macam. Tapi tetap rugi. Dia jumpa saya. Saya kata padanya abang ada buat buruk kepada isteri tak?

Jawabnya ya ustaz. Saya tipu isteri saya. Insya-Allah saya betulkan. Selepas itu rezekinya mencurah-curah..☺☺☺☺

Ramai orang kaya raya hidupnya jadi sempit dan tak tenang kerana lupa diri dan menyakitkan hati orang tersayang amanah Allah.

Sebenarnya bersyukur dan menghargai ibubapa, isteri dan anak-anak itulah rezeki paling besar. Isteri yang solehah sentiasa mendoakan dan menyokong suami agar rahmat Allah mencurah-curah.

Kredit : Ustaz Ebit Lew

*Admin sangat cadangkan para suami follow tulisan Ebit Lew. Sangat membina, menginsafkan dan memberi ilmu untuk jadikan matlamat Jannah sebagai yang utama dalam membimbing isteri dan anak-anak.

#sharingiscaring
sumber : WhatsApps





14 ulasan:

  1. HUBUNGAN SILATURAHIM N KASIH SYG MMG SGT DIANJURKAN...ITULAH RAHSIANYA MEMPERMUDAHKAN SEMUA URUSAN HIDUP KITA...NICE SHARING

    BalasPadam
  2. menitis airmata membacanya Yati..entah mengapa hati ni begitu sensitif sekali..

    BalasPadam
  3. Inspirasi buat kita semua. Bukan nasihat kepada suami saja sebab sebagai isteri kita pun kena tolerance dgn suami barulah seiring. Kasih sayang kena dua-dua pihak baru indah penghasilannya kan Yati.

    BalasPadam
  4. walaunpun tak kawin lagi, rasa sedih jugak baca.. nak share ea kak CH...

    BalasPadam
  5. Betul setuju sgt..tapi skrg byk sgt lelaki lembik..hahah
    Tak tau menghargai isteri2 nya..,bkn kitalah...

    BalasPadam
  6. terima kasih diatas perkongsian...

    BalasPadam
  7. betul kak... dana pun suke tulisan ustaz ebit lew kt fb...
    bkn nk kata dia asik menangkan perempuan tp apa yg dia tulis semuanya betul....

    ni tak, skit2 ikut sunnah nk kawin lebih... tp yg lain2 takmo amik tau, pastu asal suami je nk rasa di layan mcm raja...

    BalasPadam
  8. Thanks yatie
    Rupanya isteri jgn cuba para suami buat main kan
    Rezeki larikk tu kalau buat tk betul dgn isteri
    Sepatutnya para suami kena baca ni berulangkali haha baru hidup amannnn

    BalasPadam
  9. info berguna.. tq 4 sharing..

    BalasPadam
  10. Ada juga Nur baca kat fb..tentang rezeki ni..perihal isteri
    Semua pasal isteri...
    Para suami kena ambil berat perkara ni huhu

    BalasPadam
  11. Lady suka tazkirah dr ustaz ebit lew.. Rs bahagia jadi isteri.. 😍😍😍

    BalasPadam
  12. Baru dengar nama ustaz ebit lew

    BalasPadam

Terima kasih kerana meninggalkan komen disini ^__^
Maaf jika komen tidak sempat dibalas ye :)
Insha Allah saya akan kunjung balas ke blog anda :D

Mohon kerjasama kepada pemberi komen yg budiman,
Harap tidak meninggalkan pautan diruang komen,
Terima kasih atas perihatin anda :)