Terima kasih jadi sahabat saya

JOM KITA KLIK KLIK ^___^

JOM KITA KLIK KLIK ^____^

Ahad, 21 Ogos 2016

KESESUAIAN PERUBATAN PADA TUBUH BADAN

*KESESUAIAN PERUBATAN*

*((( MENCEGAH LEBIH BAIK DARIPADA MENGUBATI )))*

--------------------------------------------

 * KOLESTEROL * (mmol / L)
         ------------------
Kolesterol --- <5.2
HDL ---> 1.03
LDL --- <4.1
Trigliserida - <1.70
-------------------
           
        * Platelet COUNT *
       ----------------------
150-410 (10 ^ 9 / L)
--------------------

        *Tekanan darah*          ----------
120/80 - Normal
130/85 --Normal (Kawalan)
140/90 - High
150/95 - V.High
----------------------------

         * LOW BP *
        ---------
120/80 - Normal
110/75 - Normal (Kawalan)
100/70 - Rendah
90 // 65 - V.Low
----------------------------

              * GULA *
             ---------
Glukosa (F) - 4,1-5,9
(12 jam Puasa)
Glukosa (PP) - <11.1
(2 jam selepas makan)
Glukosa (R) - <11.1
(Selepas 2 jam)
----------------------------
   
             * Haemoglobin *
            -------------------
Male - 13 --- 17
Perempuan - 12 --- 15
----------------------------

           * PULSE *
          --------
72 seminit (standard)
60 --- 80 mlm (Normal)
40-180 mlm (tidak normal)
----------------------------

          * SUHU *
          -----------------
37.0 Cel (Normal)
37.5 Cel atas (Demam)

Sila membantu Saudara-mara, rakan-rakan dengan berkongsi maklumat ini ....

* Serangan Jantung Dan Minum Air Panas: *

Ini adalah satu artikel yang sangat baik. Tidak dengan hanya meminum air panas selepas makan, tetapi tentang terjadinya Heart Attack itu.                Minuman *teh panas Cina atau Jepun* serta makanan mereka dengan air tidak sejuk ( suam/panas ) ada lah *sangat baik* untuk kesihatan . Mungkin inilah masanya anda perlu mengubah tabiat cara anda  minum semasa makan. Bagi mereka yang suka minum air sejuk, fakta ini sangat bermakna kepada anda. Amalan atau cara begini adalah *sangat berbahaya* untuk anda jika anda maseh mengamalkan meminum *air dingin/ais* semasa makan. Kerana, air sejuk akan *membekukan makanan berminyak* yang baru kita makan. Ia akan memperlahankan penghadaman kita. Apabila ini terjadi 'enapcemar' bertindak balas dengan asid, ia akan memecah dan diserap oleh enzim intestine lebih cepat berbanding makanan pejal. Kemudian ia akan memenuhi usus. Tidak lama kemudian ianya akan bertukar menjadi lemak dan mendorong kepada kanser. Oleh itu cara yang terbaik untuk menghindarkan gejala ini adalah dinasihatkan anda *meminum sup panas atau air suam selepas makan.*

*Kentang goreng dan burger*
adalah musuh terbesar kesihatan jantung kita. Anda memberikan lebih kuasa kepada syaitan ini. Elakkan makanan ini demi kebaikan Jantung anda & Kesihatan.

Minum segelas *air suam* sewaktu hendak tidur untuk mengelakkan pembekuan darah pada waktu malam ( sewaktu tidur ) dengan cara itu juga dapat mengelakkan dari serangan jantung atau strok.

PAKAR SAKIT JANTUNG berkata, jika semua orang yang membaca mesej ini menghantar kepada 10 orang, setidak-tidaknya kami akan dapat menyelamatkan sekurang-kurangnya satu nyawa. ...

*Jadi, sila menjadi teman sejati dan menghantar artikel ini kepada orang yang anda hargai.*

8 ulasan:

  1. BELAJAR SERBA SIKIT TENTANG KIRA2 KSHTAN N SANGKUT PAUT TENTANGNYA

    BalasPadam
  2. opss burger buatan sendiri ok tak erks.. suka juga kadang tuh beli dada ayam buat burget sendiri huhu

    BalasPadam
  3. Minum segelas air suam sebelum tidur.. Selama ni minum air masak biasa je nanye. Tq for sharing =)

    BalasPadam
  4. selalunya minum air kosong jer sblm tido... tp tu la... nak ke subuh tu sampai 3-4x bangun shishi..hihih

    BalasPadam
  5. bagus. terima kasih perkongsian

    BalasPadam
  6. thanks perkongsian info ni puan

    BalasPadam
  7. Terima kasih atas infonya CH... Takut tengok tang kolestrol ngan BP tu....

    Weyh bizi ke? Entri mcm copy paste jer.. ...mcm tak dan nak merapu je hihi....

    BalasPadam
  8. Dah berusia ni kenalah jaga kesihatan. Baru-baru ni masa tekanan darah naik tinggi pun jadi stress juga. Bila disuruh berehat tapi kita asyik berfikir dan stress, manalah nak turunnya BP tu.

    Bagus info ni buat peringatan!

    BalasPadam

Terima kasih kerana meninggalkan komen disini ^__^
Maaf jika komen tidak sempat dibalas ye :)
Insha Allah saya akan kunjung balas ke blog anda :D

Mohon kerjasama kepada pemberi komen yg budiman,
Harap tidak meninggalkan pautan diruang komen,
Terima kasih atas perihatin anda :)