Terima kasih jadi sahabat saya

JOM KITA KLIK KLIK ^___^

JOM KITA KLIK KLIK ^____^

Selasa, 15 Mac 2016

EQUINOK DAN CUACA PANAS MELAMPAU DI MALAYSIA.. Dah macam di Gurun Sahara pulak ~__^

Assalamualaikum
Sekadar info...
Tadi berita di radio 13/3/2016 ...dlm masa 5 hari ni matahari berada tepat di atas garisan Khatulistiwa-malaysia salah satu negara terletak di atas garisan itu
-dlm masa ni, berlaku satu fenomena iklim di namakan equinoks
-suhu panas naik mendadak, kerana matahari berada tegak di atas garisan khatulistiwa
-dijangka berlaku 5 hari ini
-suhu boleh naik mendadak sehingga 40 darjah Celsius
-masa paling kuat antara 12tgh hingga 3ptg
-bahaya- boleh menyebabkan dehidrasi dan strok haba

*ingatkan keluarga.. anak anak..  rakan dan sahabat..  kurangkan berada di luar pada masa ini....C&P



Sumber : WhatsApp

10 ulasan:

  1. tu la kak...ade bace di fb.... lg pun mmg rase panas lain mcm skrang kan kak.... kene byk minum air sgt2...tu lieya pesan ngan anak2 kalo pi sekolah tu rajin2 minum air....lagi2 minggu lepas musim sukan...aduh....

    lieya ni pun jenis bukan kuat minum air kak so kene berhati2 gak.... paksa gak le diri ni togok air masak....

    BalasPadam
  2. memang terasa sangat panas sekarang ni.....

    BalasPadam
  3. kt utara ni lagi panas... huhu...

    BalasPadam
  4. Memang panas sangat kan skg ni ,tengahhari xboleh nk keluar rumah.Apapun kat Johor ni biasa nya sebelah petang adalah hujan.Segar lah juga pokok2 setelah kena panahan matahari.

    BalasPadam
  5. hrpnya cpt la cuaca panas berakhir..pasang kipas, pasang ekon pn still terasa bahangnya...ada dgr kenyataan dr kementerian pendidikan, if cuaca panas berlarutan..kemungkinan cuti sek akan disambung

    BalasPadam
  6. aah kan kak... pns mcm apa... smlm masa balik kl hujan lbt kt hiway rasa seronok sgt... tp lebat smpai tak nampak jalan depan... cuma kejap je hujan nya... n tak semua tempat

    BalasPadam
  7. Itu yg duduk dlm rumah pun air-cond 24jam Yati
    Tunggu ajelah bill elektrik bulan ini mesti mencanak punyalah.
    Bimbang juga next week dah naik sekolah, kat asrama bergantung pada kipas aje. Kesian pulak kat anak-anak.

    BalasPadam
  8. INGATAN UTK KITA TU DI DUNIA SAJA SBB EQUINOK KITA X TERTAHAN KEPANASANNYA APALAGI KALA DIPADANG MAHSYAR KELAK YG DIKATAKAN MATAHRI SEJENGKAL DI ATAS KEPALA.

    BalasPadam
  9. kat sini..mlm2 pom berpeluh.. mmg terasa sgt bahangnya

    BalasPadam
  10. Mmg panas sangatlah CH sekarang ni . Hang tak palah duk ekon, mak ni duk rumah kalau masak, mmg mcm menyelam sambil masak weyh...hihi...

    Hendak dijauhkan kena strok haba tu...

    BalasPadam

Terima kasih kerana meninggalkan komen disini ^__^
Maaf jika komen tidak sempat dibalas ye :)
Insha Allah saya akan kunjung balas ke blog anda :D

Mohon kerjasama kepada pemberi komen yg budiman,
Harap tidak meninggalkan pautan diruang komen,
Terima kasih atas perihatin anda :)