Terima kasih jadi sahabat saya

JOM KITA KLIK KLIK ^___^

JOM KITA KLIK KLIK ^____^

Sabtu, 3 Oktober 2015

HAI KEKAWAN... LEMAK KITA NI BAHAGIAN MANA BANYAK .. Jom Tengok..

Assalamualaikum kekawan..
Selamat bercuti dihujung minggu..
Jom tengok lemak kita bahagian mana banyak !!!




Ketahui Kenapa Lemak Terkumpul di Bahagian Badan yang Tertumpu
Sains ini telah dikaji dan terbukti terdapat 6 jenis obesiti disebabkan pelbagai faktor. Nah lihat sendiri jenis badan korang mengikut gambar trsebut.

1. Obesiti daripada makanan
Jenis ini adalah paling lazim di dunia. Ia berlaku disebabkan oleh pengambilan makanan dan gula yang berlebihan. Dalam usaha untuk menyelesaikan masalah anda, kurangkan jumlah makanan, gula dan buat senaman sekurang-kurangnya 30 minit sehari.
2. Obesiti disebabkan Gluten
Ini jenis obesiti adalah yang paling biasa di kalangan wanita yang telah melalui menopaus disebabkan ketidakseimbangan. Perkara yang paling penting adalah untuk mengelakkan duduk berpanjangan, merokok dan alkohol. Amalkan senaman dengan berat.
3. Obesiti disebabkan oleh "kecut perut"
Ini jenis obesiti disebabkan oleh tekanan, kebimbangan dan kemurungan. Orang yang mempunyai masalah ini adalah disebabkan pengambilan gula yang banyak. Perkara terbaik untuk dilakukan ialah mengawal tekanan anda dan melakukan aktiviti fizikal.
4. Obesiti Metabolik
Masalah ini tertumpu kepada mereka yang mengambil alkohol, mempunyai masalah psikologi atau masalah dengan pernafasan.
5. Obesiti disebabkan oleh peredaran vena
Ini kebanyakannya diwarisi secara genetik obesiti. Biasanya berlaku semasa mengandung dan pada orang yang mengalami kaki bengkak. Penyelesaiannya adalah dalam latihan seperti berjalan dan menaiki tangga.
6. Obesiti dari tidak aktif
Ini jenis kegemukan yang disebabkan bahagian-bahagian badan yang dahulunya aktif tidak digunakan seperti dahulu. Kunci untuk menghapuskan deposit lemak ini bukan mengurangkan makanan kerana badan boleh mempercepatkan metabolisme dan membakar mereka dengan cepat.
Hasil artikel dari: naturalhealthcareforyou.com

7 ulasan:

  1. Perkongsian yang menarik.. sememangnya apa kita buat mempengaruhi kesihayan badan dan bentuk fizikal kita kan..

    BalasPadam
  2. Kakak dpt juga info ni tpi sblum ni xbaca.Tak tau pula lemak kakak ni kat mna ,hanya orglain yg tengok je dpt menilai...hehee

    BalasPadam
  3. Kakak dpt juga info ni tpi sblum ni xbaca.Tak tau pula lemak kakak ni kat mna ,hanya orglain yg tengok je dpt menilai...hehee

    BalasPadam
  4. Klu pompuan ni selalunya kat punggung dan peha kak .. maklumlah dah jd mak2. Hehe

    BalasPadam
  5. Peha, lengan,pinggul...boleh kta mna2 pun berlemak..hihi

    BalasPadam
  6. Ohhhh...gitu eh....Nampaknya mak punya lemak terkumpul seluruh badan ni CH oiiii..... Ha sudah ! hihi...Makan selera, exercise jarang pulak tu....camnelah mak nak kurus ni ....

    BalasPadam

Terima kasih kerana meninggalkan komen disini ^__^
Maaf jika komen tidak sempat dibalas ye :)
Insha Allah saya akan kunjung balas ke blog anda :D

Mohon kerjasama kepada pemberi komen yg budiman,
Harap tidak meninggalkan pautan diruang komen,
Terima kasih atas perihatin anda :)