Terima kasih jadi sahabat saya

JOM KITA KLIK KLIK ^___^

JOM KITA KLIK KLIK ^____^

Selasa, 13 Oktober 2015

BILA SEKELUARGA DEMAM... Kifarah utk menghapuskan dosa..

Assalamualaikum kekawan..
Semoga kita semua berada dalam rahmat Allah hendaknya..

Bila sekeluarga dilanda demam .. memang kena sabar dan redha sebanyaknya.. Pada hari isnin 5 Oktober , saya dan najeeha dah demam.. Malam tu najeeha dah mula semput susah nak bernafas.. tido pun dah menungging saya tengok.. 
saya tanya" kenapa.. ?"
"Tak boleh nak nafas lah Ma.. hidung tersumbat" jawabnya..
Oleh kerana hari tu kan cuti jerebu yg teruk sangat tu dan sekolah cuti 2 hari. Saya pun pergi klinik dengan jeeha. Doktor suruh ambil neb sebab dada dah mula berbunyi sikit.. 
Selepas tu pada hari Rabu, en suami pula demam.. dah menjangkit demam kami lah tu.. MC juga suami hari tu.. 


Pada hari Jumaat malam tu Nabil pulak demam.. habis muntah2.. pagi tu pergi klinik , doktor suruh bawa hospital kerana Nabil dah lemah sangat.. Ye lah apa yg masuk semua keluar balik.. lebih sepuluh kali muntah.. Masa menunggu utk admit di DEMC Hospital tu pun muntah2 lagi.. Risau sangat saya.. Oleh kerana wad masih penuh lagi terpaksa masuk drip di wad kecemasan tu.. Pukul 2 ptg baru nabil dapat masuk wad.

Pada hari ahad tu.. kawan baiknya Ikmal datang menziarah.. siap baring sebelah nabil di katil tu.. Sama2 tengok tab cerita Upin Ipin.. riang gelak ketawa mereka berdua.. Nabil demam tu boleh turun berat badan 2 kilo.. tinggal 18 kg jer.. sepatutnya umur macam nabil ni doktor kata dah 30kg ni.. si Ikmal ni pula berat dah 50kg.. Ayahnya kata.. Ikmal ni pantang jumpa makan semuanya di sapu..

Hari isnin baru nabil discaj.. saya pula demam balik.. pergi klinik semula .. doktor suruh cek darah.. takut denggi jer.. tengok ujian darah tu semua ok.. doktor kata ni demam virus sebab tu datang berulang2.. doktor bagi antibiotik.. MC lagi saya semalam..

Hari ini dah kurang sikit demam tu.. Nabil dan Najeeha pun dah sekolah hari ini..
Semoga Allah menghapuskan dosa-dosa kami sekeluarga..

11 ulasan:

  1. Allahuakbar
    Tkpe bertabahlh ye
    Gusar ttp ada ...tak tidurlh ni bundanya...
    Ibu yg tk dpt lelap mata kerana menjaga anak2 sakit besar ganjaran pahalanya In shaa Allah.

    BalasPadam
  2. Bila Allah nak uji kita semuanya tanpa kita duga Yati.
    Walaupun Nabil dan Kak Jeeha dak sekolah kakak tengok gambar sorang kena nab dan sorang duduk atas katil sayu hati Yati.

    Moga terus sihatlah semuanya..

    BalasPadam
  3. Betul tu Ti.. sakit tu penghapus dosa...

    Kalau muntah2 orang tua pun cepat lemah.. ini pulak budak..

    Nafisah pun kurus sangat... berat belas2 kg jugak....

    BalasPadam
  4. Allahu kak.. demam semua erk... moga2 semuannya beransur sihat ye.. mgkin salah satu sebab adalah jerebu.... sian jeeha sampai ken neeb...

    BalasPadam
  5. semoga semua cepat sembuh..
    take care kak =)

    BalasPadam
  6. alaa siannyer., moga cepat sembuh tuu., ;p

    BalasPadam
  7. musim jerebu ramai yang jadi tak sihat..kena banyakkan minum air. inilah masaalah yg kita kena hadapi setiap tahun..

    BalasPadam
  8. moga cpt sembuh semua nyer ye kak....

    mmg dugaan bila demam jangkit2 gini

    BalasPadam
  9. Semoga semuanya kembali sihat. Sekarang memang musim demam, kelmarin 2 anak saya demam, minggu lepas saya yg demam. Du-ga-annnnn...

    BalasPadam
  10. kalau demam serentak ni memang dugaan jugak la. Allah menguji orang yang kuat & berkemampuan untuk hadapi, Insya Allah anda orang kuat

    BalasPadam
  11. Alhamdulilah.... dah baik pun kan CH sekarang ni. Nasiblah demam tak lama. Siksanya rasa kalau demam. Kalau anak yg demam lagilah susah hati kita ni. Betul tak ? Risau. Sebab okje pernah hadap si kecik tu demam lama CH ....hampir 2 minggu! Mau tak risau! Nasib bukan apa apa yg kronik...

    BalasPadam

Terima kasih kerana meninggalkan komen disini ^__^
Maaf jika komen tidak sempat dibalas ye :)
Insha Allah saya akan kunjung balas ke blog anda :D

Mohon kerjasama kepada pemberi komen yg budiman,
Harap tidak meninggalkan pautan diruang komen,
Terima kasih atas perihatin anda :)