Terima kasih jadi sahabat saya

JOM KITA KLIK KLIK ^___^

JOM KITA KLIK KLIK ^____^

Khamis, 1 Oktober 2015

TUMBANG JUGA SEEKOR... KORBAN DI FELDA BUKIT JALOR.. ^__^

Assalamualaikum kekawan..
Semoga kita semua berada dalam rahmat Ilahi..
Tahun ni FIL buat lagi korban.. ini utk adik beradik FIL.. tumbang seekor utk buat korban.. Boleh tahan juga garang lembu ni.. saya menjerit kat Nabil jgn duduk dekat2 sangat.. Nabil tu punyalah teruja nak melihat lembu tu..

Sembelih lembu tu pada hari Jumaat, raya kedua.. cepat juga mereka menyiapkan kerja2 melapah daging ni.. saya tak menolong sangat kerja di luar ni saya hanya buat kerja dalam rumah jer..

Pak itam lah chef pada hari itu.. masak2 tu dibuat sebelum solat Jumaat.. Menu hari tu Nasi Beriani, Kari Daging, Kurma Daging, Ayam masak merah (kena juga ada ni... takut ada tetamu tak makan daging, jadi adalah lauk utk dimakan)jelata nenas, 

Selepas solat jumaat majlis tahlil dan doa selamat diadakan.. Si baju tu org kuat majlis hihihi.. jgn mare ye bang..

Ni sebahagian ahli keluarga yg bergambar.. gambar ni pun saya ambil dari group wasap keluarga en suami..
Kredit buat pak cik yg suka ambil gambar .. terus update di wasap.. pak cik kata nasib lah gambar korang tu.. cantik ke tak.. tak ada nak edit2 ke ~___^

9 ulasan:

  1. Alhamdulillah ada juga tumbang buat korban kan kak... rezeki adik beradik... :)

    BalasPadam
  2. Alhamdulillah...seronok tgk gotong royong camni... :)

    BalasPadam
  3. Alhamdulillah dapat buat korban lagi...suka tengok semangat gotong royong gitu.

    BalasPadam
  4. Alhamdulillah dapat buat korban lagi...suka tengok semangat gotong royong gitu.

    BalasPadam
  5. Cerita pasal korban lembu ni,ngeri juga baca berita ada 2-3 kes yg meninggal dunia....memang kena betul2 berhati hati...

    BalasPadam
  6. alhamdulillah... kalu kt tempe fil akak mmg daging di msk2 n dijemput org mkn yek...
    kt kampung dana selalu di bagi2 daging yg mentah utk org sekampung... mana yg tlg melapah tu ada lah rezeki dpt tulang ke apa....

    lg meriah la bila ramai2 msk kan kak

    BalasPadam
    Balasan
    1. Ada juga diagih-agihkan daging korban ni Dana..
      Ditimbang 1kilo seplastik..

      Padam
  7. Tahun ni hanya menumpang kemeriahan jiran di rumah FIL yang buat korban.. Tahun depan InsyaAllah.. turn kami... ;)

    BalasPadam

Terima kasih kerana meninggalkan komen disini ^__^
Maaf jika komen tidak sempat dibalas ye :)
Insha Allah saya akan kunjung balas ke blog anda :D

Mohon kerjasama kepada pemberi komen yg budiman,
Harap tidak meninggalkan pautan diruang komen,
Terima kasih atas perihatin anda :)