Terima kasih jadi sahabat saya

JOM KITA KLIK KLIK ^___^

JOM KITA KLIK KLIK ^____^

Isnin, 19 Oktober 2015

BAHAGIAN TUBUH YG BOLEH MERAWAT PELBAGAI KESAKITAN..

Assalamualaikum kekawan..
Salam petang yg ceria..
Perkongsian dari wasap group.. semoga bermanfaat..

Tahukah Anda,
 bahwa ada suatu tempat di tubuh manusia, di mana jika anda menempelkan ais batu pada titik tersebut selama beberapa saat, dapat memberi kesan positif terhadap kesihatan
anda?

Dapat mengatasi masalah sakit kepala berat seperti migrain dengan sangat cepat,
ketika badan anda lelah maka tubuh anda tiba-tiba akan terasa ringan dan terisi energi.

Melakukan terapi tersebut secara berkala dipercayai membuatkan anda kelihatan   lebih muda.

Tempat tersebut adalah titik tekanan dimana leher dan kepala terhubung.

Dalam ilmu Akupunktur Cina titik tersebut dikenal dengan nama Feng Fu, yang ertinya “rumah angin”.

Menurut pengobatan tradisional Cina, metode titik Feng Fu tidak untuk mengobati penyakit.

Bahkan, ia membawa tubuh kembali pada keseimbangan fisiologis ,
memberikan stimulasi emosional yang positif dan meremajakan seluruh tubuh.

Inilah keajaiban yang akan terjadi jika anda menempelkan ais batu pada Titik Feng Fu.

Cubalah melakukan terapi tersebut ketika badan anda terasa lelah atau kepala pening.

Beberapa penderita migrain  telah merasakan manfaatnya dan terbukti bahwa melakukan terapi menggunakan metode ini ternyata jauh lebih cepat dan efektif mengatasi migrain dibandingkan dengan mengambil  ubat-ubatan.

Melakukan terapi dengan metode ini juga dapat membuat mood anda meningkat dan membangkitkan perasaan nyaman, kerana cara ini bekerja menstimulasi pelepasan endorfin dalam aliran darah.

Satu-satunya hal yang perlu anda lakukan  hanyalah menempatkan ais  pada titik Feng Fu dan tahanlah disana selama 10 hingga 20 menit.

Pada awalnya mungkin anda akan merasa dingin selama 30-40 saat,
tapi perlahan-lahan titik tersebut akan mulai menghangat.

Berikut ini adalah khasiat dan manfaat meletakkan ais pada titik Feng Fu.

Meletakkan  ais pada titik Fung Fu berkhasiat untuk:

1. Mengatasi sakit kepala dan migrain

2. Meringankan sakit gigi .

3. Menciptakan kesan relaksasi

4. Membangkitkan energi dan mengurangkan kelelahan

5. Meningkatkan kualiti  tidur anda

6. Memperbaiki sistem pernapasan dan sistem kardiovaskular Anda

7. Mengatasi Asma

8. Mencegah  air hidung meleleh

9. Mengatasi gangguan neurologis dan perubahan degeneratif pada tulang belakang

10. Memperbaiki sistem pencernaan

11. Menyembuhkan infeksi saluran pencernaan dan infeksi menular seksual
.
12. Mengatasi gangguan pada saluran pencernaan, obesiti dan malnutrisi

13. Mengatasi gangguan kelenjar tiroid

14. Membantu masalah arthritis, hipertensi dan hipotensi

15. Menghilangkan selulit

16. Mengatasi gangguan menstruasi, impotensi, frigiditas, endokrin, infertilitas

17. Mengatasi gangguan psiko-emosional, stres, kelelahan kronis, depresi, insomnia

Itulah tadi beberapa khasiat dan manfaat mengejutkan dari menempelkan ais  pada titik Feng Fu.

Luar biasa sekali bukan?

10 ulasan:

  1. ptt lah org kata kalu skit kepala mandi n basahkan kepala ngn air sejuk....

    BalasPadam
  2. Banyak cara ye..kita ni rajin ke tidak ni....
    Ais tu...mcm pernah bt...

    BalasPadam
  3. TQ for info ni kak... mcm pernah gak terbaca... cara urutan pun berbeza mengikut kesakitan....

    BalasPadam
  4. Terima kasih kongsi info. Nanti kak Zai nak cuba sebab kepala selalu rasa berat.

    BalasPadam
  5. Kalau tak silap saya ada satu titik itu terletak di telinga yang jika dipicit menyebabkan perut tak rasa lapar, cuma sekarang saya dah tak ingat di mana titik itu...

    BalasPadam
  6. menarik jugak ni, boleh try suatu hari hehe letak ais tu

    BalasPadam
  7. pernah terbaca gak sebelum ni tapi tak pernah mencuba lagi keberkesanannya...

    BalasPadam
  8. Menarik ni, boleh cuba..... mana tau berkesan!

    BalasPadam
  9. Oh, kena letak kat titik yang ditunjukkan dalam gambar tu ya, CH? Boleh cuba juga ni sebab sekarang ni selalu aje kena sakit kepala!

    BalasPadam

Terima kasih kerana meninggalkan komen disini ^__^
Maaf jika komen tidak sempat dibalas ye :)
Insha Allah saya akan kunjung balas ke blog anda :D

Mohon kerjasama kepada pemberi komen yg budiman,
Harap tidak meninggalkan pautan diruang komen,
Terima kasih atas perihatin anda :)