Terima kasih jadi sahabat saya

JOM KITA KLIK KLIK ^___^

JOM KITA KLIK KLIK ^____^

Jumaat, 4 Disember 2015

IKAN KERAPU KUKUS... Lauk berpantang Nabil hari ini..


Inilah lauk pantang Nabil hari ini.. ikan kerapu kukus..mengambil kira juga komen Kakzakie blogger Titisan Nurani , takut juga beli makanan kat luar utk Nabil, tak sesuai dan membuat dia alergi dgn makanan tu.. saya ni sejak sakit Tiroid cepat sgt colaps.. segala sendi jadi lemah.. menggigil satu badan jgn cakaplah.. memang terbaring jer saya ni..
Jadi pagi ni saya dayakan juga utk masak lauk nabil.. yg kami punya beli aje diluar..
Tengok Nabil punya tu dah baik.. tak bengkak dan merah lagi. Semoga cepat sembuhlah Nabil ni.. Isnin saya mula bekerja, siapa pula nak menjaga Nabil nanti. Itulah yg menjadi kerisauan saya.

Saya masak kukus ikan kerapu yg mudah sahaja. Tengok berselera jer dia makan. Alhamdulillah..

RESEPI IKAN KERAPU KUKUS 
Bahannya :
2 ekor ikan kerapu kecil.
1 inci halia - ditumbuk
2 ulas bawang putih - ditumbuk
Lobak merah
Daun sup
Garam

Caranya :
1. Gaul halia,bawang putih yg di tumbuk bersama garam pada ikan tersebut.
2.Panaskan pengukus, masukan ikam yg digaul kedalam mangkuk.
3. Kemudian masukan lobak merah dan daun sup. 
4. Kukus ikan sela 20 minit. Siap utk dihidangkan.

11 ulasan:

  1. sedap menu ni..
    kalau makan nasi laju je menambah

    BalasPadam
  2. sedapnya kakak...saya 1st time makan kerapu waktu pantang aritu...FIL belikan...baru tau tu kerapu N sedapnya

    BalasPadam
  3. Ok... alhamdulillah rasa kakak masuk Isnin ni dah sembuhlah tu Yati.
    Kalau berpantang ni memang tak boleh nak curi-curi bimbang juga kan

    Buat Nabil auntie doakan cepat sembuh ye sayang:)

    BalasPadam
  4. sedap tu mmg sesuuai utk nabil yg sdg berpantang.

    BalasPadam
  5. cukup seminggu ok la tu kak... dah boleh start mkn ayam... :-)

    BalasPadam
  6. sdp nih kak..... dok hirup je pun syok... moga2 isnin ke ahad nih sihat sepenuhnya lah nabil tu

    BalasPadam
  7. untung la orang tu dalam pantang lauk sedap2 mak dia masak...jeles aunty menengok...esok lusa baik la Nabil tu silap2 dah bole berlari sana sini...

    BalasPadam
  8. Alhamdulilah.....dah baik pun, kopeng kopeng tu dah tanggal ke CH....
    Makanan berpantang sunat dengan pantang beranak lebih kurang jer ye CH. Kalau okje suka buh sos plum CH

    BalasPadam

Terima kasih kerana meninggalkan komen disini ^__^
Maaf jika komen tidak sempat dibalas ye :)
Insha Allah saya akan kunjung balas ke blog anda :D

Mohon kerjasama kepada pemberi komen yg budiman,
Harap tidak meninggalkan pautan diruang komen,
Terima kasih atas perihatin anda :)