Terima kasih jadi sahabat saya

JOM KITA KLIK KLIK ^___^

JOM KITA KLIK KLIK ^____^

Ahad, 20 Disember 2015

5 CARA GALAKKAN ANAK BERCAKAP DENGAN IBUBAPA..

Assalamualaikum kekawan...
Sekarang ni zaman yg ibubapa dan anak2 jarang bercakap..
Memasing ditangan dgn smart phone.. anak2 pula dgn gajet games yg melekakan.. jadi tiada masa utk berbual.. 
Kekadang tu anak2 hendak berbual dgn ibubapa tapi ibubapa pula yg sibuk..
Jom kita ubah.. sebelum kita semakin jauh dari mereka..







9 ulasan:

  1. JGN KESIBUKAN DIJADIKAN ALASAN UTK XBERINTRAKSI DGN ANAK2 BESAR KESAN JANGKAPANJANG TU PADA IBU BAPA...

    BalasPadam
  2. Kadang2 sakit hati juga bercakap dgn anak2 macam bercakap dengan batu yg sedang merenung kaku henset...

    BalasPadam
  3. terbaik..saya tak boleh jika tak bercakap dengan anak..alhamdulilla baru tunaikan solat ishak jemaah. Masa makn bersama ..berbual ..ada ja nak cerita.

    Ada etuza buat macam ni pada anak " Boleh tak bantu ayah tengok ejaan dalam entri ni, ayah ni makin berumur banyak pula ejaan salah ni..malu juga dengan teman blog ayah"
    Anak cakap " Ok..ialah marilah saya tengok ejaan ayah..alamak ada dua, tiga perkatan lah ayah salah..kenapa lah ayah ni ada ja salah ejaan" hehehe ni lah antara perbualan Etuza dan anak.
    Tips cahaya hidupku sangat2 terbaik..sebegitulah nak kita buat. Mohon maaf panjang komen..

    BalasPadam
  4. Kesian ank2 kalau parent tak beri perhatian. Perlu ada sikap terbuka dan dgr masalah mereka.. even hal2 remeh.

    BalasPadam
  5. Anak klu dah makin remaja..lg kurang bercakap yati.Ada masa2nya mereka akan ramah bercerita..kdg2 senyapppp jer.

    BalasPadam
  6. ya betul tuh kak... skrg nih kite sibuk ngn smartphone je....
    sesekali kene lupakan hp demi utk bersama2 ngn anak2...
    dana suke lyn aiyan mewarna atau melukis... seronok bdk2 kalu kite puji hasil tgn dia...

    BalasPadam
  7. Tkasih kak utk perkongsian ni..

    Maryam setakat ni masih suka bercakap, kadang2 sampai tak terlayan. Yusuf dah makin meningkat remaja, nampak dah unsur2 mula kurang bercakap tu..

    BalasPadam
  8. jangankan anak dengan ibu bapa.. kadang2 suami isteri sekarang pun jarang bercakap sebab sibuk dengan online. kat rumah online. dalam kereta online..

    BalasPadam

Terima kasih kerana meninggalkan komen disini ^__^
Maaf jika komen tidak sempat dibalas ye :)
Insha Allah saya akan kunjung balas ke blog anda :D

Mohon kerjasama kepada pemberi komen yg budiman,
Harap tidak meninggalkan pautan diruang komen,
Terima kasih atas perihatin anda :)