Terima kasih jadi sahabat saya

JOM KITA KLIK KLIK ^___^

JOM KITA KLIK KLIK ^____^

Selasa, 1 Disember 2015

AKTIVITI BERPANTANG KHATAN NABIL DGN MEMBINA LEGO

Assalamualaikum kekawan..
Semoga kita semua berada dalam rahmat Ilahi jua hendaknya..

Hari ahad tu semasa nak pergi pasar Nabil pesan suruh beli permainan lego tu.. Beli pun dengan duitnya sendiri, sedekah sanak saudara yg datang menziarah. Pada mulanya nabil suruh beli kapal perang tapi dah habis, jumpa pula Fire Rescue ini. En suami kata elok beli yg ini sebab ada Lori dan Bot tu.. banyak sikit nak dibuatnya.

Saya masukan alat-alat lego yg kecil tu didalam bekas plastik ini supaya tak hilang. Kalau hilang satu, tak jadilah nanti legonya tu.

Dia dah siap cantumkan patung-patung orang tu.. sebab senang katanya. 

Sudah siap bot resque ini.. buat bot ni dibantu oleh kakak Nabilah pada hari ahad tu, petang tu dah siap. Semangat lah nak bermain benda ni..

Kemudian pada hari Isnin , dia buat Lori resque ini bersama kak Najeeha pulak.. budak berdua ni buat kerja bising, kekadang bergaduh sesama sendiri, bila ada yg salah pasang atau tak lekat lego tu. Akhirnya petang tu siap juga lori tu..

Akhirnya siap kedua-duanya lego itu, diletaknya bot tu diatas lori resque tu.. sakan lah bermain pada petang itu.
Tak tahulah hari ini dia nak buat apa pula :)

p/s Malam pertama menjaga nabil berkhatan ni memang susah, tiap-tiap 2 jam bangun sebab sakit, sebelum tidur dah bagi makan ubat.. lepas tu tertidur lah dia, pukul 12 mlm bangun lagi, kata sakit, bagi makan ubat lagi, namun merengek juga sehingga pukul 4 pagi baru dia tertido balik..
Hampir setiap malam dia macam tu, masih sakit lagi pada hal dah hari ketiga tu..
Masa mandi tu suruh dia basahkan klamp tu sebab doktor suruh basahkan pada hari kedua..
Tak tahu lah macam mana nak buka pada hari ke 5 ni nanti.
Kawan kata senang bersunat guna yg leser tu, dia kata 2 hari dah kering.. anaknya bersunat guna tu, hari yg sama dengan nabil. 
Sekarang dah boleh pakai seluar, nabil masih takut nak pakai seluar, kekadang kain tu pun dia tak nak pakai.. aduhai nabil.. terbogel jer dia pakai baju tutup dia punya tu :D



12 ulasan:

  1. Seronok Nabil dapat mainan kesukaan.... abang busu dulu dlm klinik lg dah mintak ps1...balik dari klinik tu terus la mama n ayah g belikan. Dulu pun dia guna jenis clamp ni... mudah jaganya.

    BalasPadam
  2. seronok nabil dapat mainan dia yee

    BalasPadam
  3. Campur manja-manja pun juga Yati
    Tapi jgn paksa pakai seluar dulu
    Ikut keselesaan dia. Harap-harap cepat sembuhlah
    Sementara ada kakak-kakak boleh main sama-sama.

    BalasPadam
  4. nabil cerdas n cergas walau menahan rasa sakit berkhatan ceria saja nampaknya dgn game legonya tu..

    BalasPadam
  5. Semoga nabil cepat sembuh nanti boleh main dengan kawan2 pulak.

    BalasPadam
  6. Wah ....lepas ni awak dah boleh dpt menantu lew CH hihi...
    Nabil kevik lagi kot. Buta ke burungnya CH? Kadang kadang kalau buta, lambat sikit baiknya sebab banyak tempat yg luka.

    Dapat buat lego ralitlah dia tu, tak ingat sekejap sakitnya hihi

    BalasPadam
  7. Ikut pengamatan saya bertahun2, mmg sebenarnya ( pendapat peribadi saya) elok berkhatan cara konvensional ( jahit), berbanding clamp. Clamp ini ramai yg "lambat sembuh". Laser tu cuma penggunaan mesin cautery. Kita gunakan dalam cara konvensional.

    BalasPadam
  8. nabil ni mcm dayyan ni kak..manja.... lieya rase bile turn dayyan sunat pun gini heheehehehe...in sha Allah moga dipermudahkan nanti urusan bukak clamp bagai tu.....kompom pedih tu kan....lieya plak ngeri.....

    bagus budak suke buat lego nie...tahap konsentrasi die tinggi nieh.... kreatif pun yeak jugak .... good job nabil...

    BalasPadam
  9. Anak kakak Iman hari ke5 dh pakai seluar wlpun masih ngilu2 tapi harini dah ok dh ,cuma kakak bimbang gak tdi dia termakan telur.
    Samalah Iman haritu pun tidur pkai kain tengok2 mlm dh bogel sebab tak selesa...jiran ajar guna kn seluar lama lubang kan ....hahaa lagi lah seksi...trjerit2 kakak nya trpandang.

    BalasPadam
  10. ada dalam group WA tadika ni ada ibu bapa yg bgtau pasal clamp ni susah nak jaga. Better lg cara tradisi katanya... jahit kut

    BalasPadam
  11. Takpe la dia gilu kot takut tergesel ke hape...kalau makan pantang inshaa Allah tak ape2 mesti cepat je luka tu kering...anak saya dulu pon pakai clamp camni gak...alhamdulillah semua ok je....cantik la mainan lego dia dapat kat anak aunty habis dia kecai2 kan...hehehe

    BalasPadam
  12. happy dia dpt siapkan binaan lego tu

    BalasPadam

Terima kasih kerana meninggalkan komen disini ^__^
Maaf jika komen tidak sempat dibalas ye :)
Insha Allah saya akan kunjung balas ke blog anda :D

Mohon kerjasama kepada pemberi komen yg budiman,
Harap tidak meninggalkan pautan diruang komen,
Terima kasih atas perihatin anda :)