Terima kasih jadi sahabat saya

JOM KITA KLIK KLIK ^___^

JOM KITA KLIK KLIK ^____^

Isnin, 7 Disember 2015

KASIH AYAHANDA KEPADA ALMARHUM TENGKU ABDUL JALIL.. ALFATIHAH

Assalamualaikum kekawan..
Semoga kita semua berada dalam rahmat Ilahi jua..
Kita masih lagi berduka akan kehilangan Tengku Jalil.. walaupun saya bukan rakyat Johor. Namun kesedihan tetap terasa.. apatah lagi menatap gambar yg dikongsi di media sosial.. melihat kasih seorang ayahanda kepada puteranya..

Bonda yg melahirkan lagi terasa pikunya..

Adik beradik sudah tentu terasa kehilangan setelah 25 tahun hidup bersama.

Tak tahan tengok gambar ni sedih.. bila TMJ dan ayahanda berpegang tangan.. menahan kesedihan sebuah kehilangan..

Bersemadi lah dgn damai disini TJ.. begitu perihatin MJ dgn isterinya.. saling memberi kekuatan..

Airmata pilu seorang ayahanda.. ayahanda yg berjiwa sudah tentu diikuti oleh anaknya TJ..


Kasih seorang kekanda.. setia menemani TJ di pedati..




Sama mengangkat keranda adinda yg tercinta..

Semangat yg diberikan oleh ayahanda nya ketika TJ sakit.. melambangkan kuatnya kasih sayang antara ayah dan puteranya..

Sentiasa disamping melayannya putera dengan penuh kasih sayang ..

Kekuatan yg ada pada TJ melawan sakitnya .. menjadi pendorong semangat kepada pesakit kanser yg lain. Slogan di baju TMJ " FIGHT LIKE JALIL" sungguh memberi kekuatan kpd pesakit kanser yg lain.
Bersamadilah dengan aman damai disana wahai putera raja berjiwa rakyat  yg menjadi kesayangan ramai.
Semoga rohmu dicucuri rahmat Ilahi dan ditempatkan rohmu dikalangan orang yg beriman dan soleh.

Sumber foto : FB


23 ulasan:

  1. Alfatihah utk TJ.. sy follow beliau kat ig..mmg berjiwa rakyat..

    BalasPadam
  2. Alfatihah utk TJ.. sy follow beliau kat ig..mmg berjiwa rakyat..

    BalasPadam
  3. Walaupun TJ dah bersemadi di sana ,tatakala menatap setiap yg di postkan di media2,pasti luruh airmata....apatah lagi keluarga baginda yg kehilangan.
    Moga damai dan dirahmati rohnya di sana.

    BalasPadam
  4. Tebalnya kasih sayang ayahanda pada TJ..
    namun kau pergi jua.. Alfatihah

    BalasPadam
  5. Alfatihah......mak pun sedih huhu....

    BalasPadam
  6. al fatihah...moga almarhum di tempatkan di kalangan mereka yang beriman..amiinnn

    BalasPadam
  7. Sedihnyaaa.....hujan.lebat dh ni

    BalasPadam
  8. dr semalam bwk ke pagi nih tgk gambar2 psl pengkebumian TJ airmata melelh tak abis2.... sedih sgt tak tau lah naper.... walaupun dia cuma anak raja tp sgt memberi kan kesan di hati setiap bangsa johor khasnya jgk rakyat malaysia amnya.... dia sgt simple orgnya selalu berkongsi kisah dirinya kt fb kt ig... membaca kisah dirinya melawan kanser nampak dia kuat btl tak sangka Allah lbh sayangkan dia....

    alfatihah...

    BalasPadam
  9. Zura juga turut bersedih atas kemangkatan Tunku Jalil. terasa kehilangan dia walaupon Zura hanya pengikut dia di FB sahaja. Moga Arwah di tempatkan di kalangan orang2 yang beriman.. amin~

    BalasPadam
  10. al-fatihah
    semoga rohnya dicucuri rahmat Allah swt dan dipermudahkan urusannya di sana
    insyaAllah amin..

    BalasPadam
  11. al fatihah.. apa yg terbaik.. setelah pemergiannya, hanya cerita yg baik-baik sahaja sampai.. kan..

    BalasPadam
  12. SEBAK RASA HATI MELIHAT PAPARAN PIC...KESEDIHAN KERANA KEHILANGAN YG TERASAYANG DIRASAI SESIAPA SAJA..INNALILLAH...

    BalasPadam
  13. Dia pergi dulu kerana Allah lebih menyayanginya dan ingin segera dia berada di sisiNya. Allah masih memberi kita nyawa mungkin utk memberi peluang melangsaikan banyak hutang padaNya yang belum dilunaskan...

    Alfatihah kpd Tunku Jalil semoga dia damai di sana di sisi Yang Esa...

    BalasPadam
  14. Alfatihah...ramai yang sedih dengan pemergiannya.

    BalasPadam
  15. Kakak memang menangis dlm pada tak putus membacakan surah ikhlas buat Tj itu Yati. Kami sangat-sangat sedih. TJ puetar yg sangat-sangat baik dan berjiwa seperti rakyat biasa. Dia boleh makan tepi jalan menyamar macam org biasa tau... moga rohnya dicucuri rahmat dan ditempatkan bersama kalangan org yg beriman.

    BalasPadam
  16. Afatihah...semoga rohnye di cucuri rahmat...tenang la kau di sana wahai Tuan Putera kesayangan rakyat :'(

    BalasPadam
  17. Sekian kalinya air mata ini mengalir lagi..

    BalasPadam
  18. tenang laaa dia bersemadi disamping pencipta-Nya..
    Al-Fatihah..

    BalasPadam
  19. al-fatihah.. semoga rohnya dicucuri rahmat oleh Allah dan ditempatkan di kalangan orang beriman..

    BalasPadam
  20. walau dah banyak kali dengar dan baca cerita tentang Almarhum,setiap kali juga sebak je rasa hati ni... walau tak pernah bersua muka.. bertegur sapa dengan Almarhum... sebagai bangsa JOHOR... saya juga amat merasa kesedihannya...AL-FATIHAH..

    BalasPadam

Terima kasih kerana meninggalkan komen disini ^__^
Maaf jika komen tidak sempat dibalas ye :)
Insha Allah saya akan kunjung balas ke blog anda :D

Mohon kerjasama kepada pemberi komen yg budiman,
Harap tidak meninggalkan pautan diruang komen,
Terima kasih atas perihatin anda :)