Terima kasih jadi sahabat saya

JOM KITA KLIK KLIK ^___^

JOM KITA KLIK KLIK ^____^

Rabu, 16 Disember 2015

FREEPORT AFAMOSA & CENDUL BAKAR ... menyinggah jer lah ke .. ~__^

Assalamualaikum kekawan..
Semoga kita semua berada dalam rahmat Ilahi dan diberikan kesihatan yg baik hendaknya..

Pada hari Jumaat.. sempena cuti Keputeraan Sultan Selangor kami sekeluarga balik kampung en suami.. dan adik ipar pun balik hari yg sama juga.. berkonvoi lah kami balik.. apa lagi berwasap lah kata mereka nak singgah Freeport Afamosa ni.. Sampai situ pukul 11am rasanya.. orang pun tak ramai lagi..

Masuk dalam tu tempat yg mereka jumpa kasut crog.. tapi tak ada pulak yg berkenan.. kak nabilah ni memang suka bergambar.. jadi cepat sangat dia berposing dimana tempat dia suka.. Najeeha kurang sikit nak bergambar.. kalau paksa pun tak boleh nanti gambar terpaksa jer.. ~__^

Jalan depan sikit .. tempat ni yg paling teruja.. Kincir Angin.. possing2 lah ala-ala berada mood obesi hahaha..
Kedai banyak tak buka lagi.. ada juga jengok2 masuk dalam kedai tu.. tak juga yg berkenan.. hahhaha duit kot yg jauh sangat harga nya tu .. Laju jer budak dua orang tu naik ke atas tu.. siapa lagi bukan Nabil dan Nabilah tu *_*

Teruja pulak nak naik kat atas Kincir Angin tu.. ada apa diatas tu.. lah.. tak lah ada yg menarik.. view sekeliling tu jer.. punyalah budak dua orang tu suruh kita orang naik.. layan jer lah..

Boleh masuk dalam kedai nak tengok cerita Minions tu.. mama Nabil nak duduk kat sini lah.. mama gi lah jalan-jalan kat sana ye..
Amboi senang nya ko Nabil.. orang tu suruh beli baju Minions tu bukan tengok movie tu.. jom keluar hahhaha

Ini lah model mama yg paling sporting.. suka benar bergambar.. layan jer lah.. pastu dapat pulak yg dihajati..

Patah balik pun nak bergambar lagi.. tengok Najeeha tu, muka terpaksa jer.. hahaha
Pastu dah lah terpisah dgn adik-adik ipar tu dan En Suami serta Nabil , jadi berjalanlah tiga beranak ajer..

Keluar dari tu rupanya Nabil dan En Suami sedang makan, lapor lah tu lepas berjalan.. tanya beli kat mana.. kat depan tu, kan ada mobile yg jual makanan.. jadi kami pun belilah makanan yg sama macam en suami dan Nabil, Saya ambil Nasi Ayam Goreng Kunyit, Kak Nabila Nasi Udang Goreng Kunyit dan Najeeha Nasi Sotong Goreng Kunyit.. memang sedap tapi yg buat spoil adalah sambal belacan yg pedas sungguh tu.. terlupa en suami pesan kat kami jangan suruh org tu letak sambal belacan tu.. walaupun kami dah letak ketepi masih terasa pedas nya.. Najeeha lah yg kesian .. terus moody sebab pedas ..

Lepas tu en suami ajak pulak minum kat cendol bakar yg dah ada cawangan di Simpang Ampat Melaka tu, boleh lagi masuk Mee Kari tu en suami,  saya layan cendol jer dengan Najeeha, kak Nabilah pulak teringin nak makan meatball tu dan Nabil layan coconut shake tu.. hilang lah kepedasan tadi najeeha tu hahaha..

Dalam banyak-banyak outlet tu ni sahaja yg dapat dirembat.. aduhai dah remaja anak mama Nabilah ni.. memang patut beli kira murah jugak Young hearts ni.. beli 3 percuma 1 + 1 dah dapat 5 tak ke untung disitu hehehe..

Sampai rumah atuk Nabilah teruja pulak tengok bunga-bunga matahari neneknya yg sedang berkembang.. sayangnya baru lepas hujan jadi bunga-bunga tu banyak tertunduk ke bawah..
Layan jer lah anak dara saya seorang ni yg suka sangat bergambar ^__^

p/s Autopublish ni, hari ini saya ada temujanji dengan doktor utk cek darah bagi Tiroid saya tu, semoga adalah perkembangan yg baik.

23 ulasan:

  1. wah seronok dorang..happy family :)

    BalasPadam
  2. cantiknya kak... tak pyh pg jpo kt melaka dh ada ek kak ngn kt mitsui tuh.... tp mmg cantik view stu... nabilah mmg sgt mesra kamera hepi seyum je di suruh posing...

    tgk akak nyer gmabar mkn tu mmg nmpak menyelerakan... pastu layan cencol lak... perkkkh

    cantik nya bunga matahari banyak2 tuh

    * moga keputusan darah akak ok je...

    BalasPadam
  3. Seronoknya bercuti... kalepul gitu huuhu

    saya ada tag yati yerr http://blogrimbun.blogspot.my/2015/12/10-soalan-daripada-puan-siti-munirah

    BalasPadam
  4. Sporting kak nabilah nak jadi model ya...Seronoknya kakak tengok yatie dgn family jalan2.
    Yang tak boleh tahan tu part cendul...kecur tengok.

    BalasPadam
  5. Antara destinasi yang paling banyak saya pergi sejak 2-3 tahun ini ialah Melaka kerana kebetulan seorang dari anak saya belajar di sana. Kalau ke Melaka saya ingin sekali lagi pergi ke pantai Kelebang, menakluki padang luas menyerupai gurun Sahara itu...

    BalasPadam
  6. Semoga urusan dengan doktor tu baik-baik aje keputusannya ya, CH!

    Eh, memang dah besar panjang anak dara CH ni! Kalau masuk meminang ni, dah kena lepaskan. Hahaha!

    CH pun dah sampai ke MPO yerk. Baru baca jiran sebelah ke sana berselfie, rupa-rupanya CH pun dah sampai!

    BalasPadam
  7. mak yan sebulan sekali cek tiroid...kakkurangkan pengambilan makanan berasaskan kacang soya

    BalasPadam
  8. Cantik bunga matahari. Kak Zai pun pernah makan cendul kat sini.

    BalasPadam
  9. saya pernah pekena cendol kat situ.. tapi tak boleh nak msuk plak ngan tekak ni... mgkin sebab saya amek yg cmpor tpai kot... msam je rasa cendolnye... hehehe... da byk kali lalu kat MPO ni klau nk lik sgamat.... tp tkot nk msok... hihihi...

    BalasPadam
  10. cantik tempat nih....belum pernah sampai lagi

    BalasPadam
  11. kakak nabilah suka begambar ye..sukalah boleh buat masuk blog.hehe..

    memamg cantik tempatnya..sesuai betul utk bergambar

    BalasPadam
  12. tempat baru kan kak? ritu tengok kak nom pun pergi situ. nampak cantik tempat dia

    BalasPadam
  13. alooooo...nape la tak pi hari ahad tu...bole gak terserempak ke hape kan...kuikuikui...agak2 kalau akak jumpe saya kat luar bole cam tak...saya kene tenun muka akak dengan anak dara ni lama2 mana tau jumpe kat mana2 bole gak saya tegur2...cantikkan kak MPO tu tak dapat shopping dapat jalan2 pon jadi la...meriah rumah kampong suke banyak bunga...

    BalasPadam
  14. jumaat ni saya akan ke melaka...nak singgah kat sini jugak la...nak bergambo dengan windmill tu...heheh...

    semoga akak ok2 je ye...

    BalasPadam
  15. saya singgah gak pagi jumaat itu ari, otw nak ke muar sebab ada majlis kahwin ari sabtu tu

    BalasPadam
  16. cantiknya kincir angin dan bunga matahari tu..

    InshaAllah kak yati...saya doakan moga ada perkembangan yang baik buat akak dan moga diberi kesembuhan

    BalasPadam
  17. cantiknya kincir angin dan bunga matahari tu..

    InshaAllah kak yati...saya doakan moga ada perkembangan yang baik buat akak dan moga diberi kesembuhan

    BalasPadam
  18. spot baru nak nyopping ni.. ehehe.. tapi lama da x pegi Melaka.. yang Mitsui pun baru skali pegi..

    and bungaaa matahari tu subhanallah lawanyaaa =)

    BalasPadam

Terima kasih kerana meninggalkan komen disini ^__^
Maaf jika komen tidak sempat dibalas ye :)
Insha Allah saya akan kunjung balas ke blog anda :D

Mohon kerjasama kepada pemberi komen yg budiman,
Harap tidak meninggalkan pautan diruang komen,
Terima kasih atas perihatin anda :)