Terima kasih jadi sahabat saya

JOM KITA KLIK KLIK ^___^

JOM KITA KLIK KLIK ^____^

Khamis, 3 Disember 2015

TRAGEDI BUKA KLAMP NABIL ... :D

Assalamualaikum kekawan..


Pagi tadi pukul 10am pergi buka klamp sunat Nabil tu. Sampai ke klinik , orang ramai menunggu untuk membuka klamp tu.. didalam bilik tu kedengaran suara bapa tengah meminta anaknya bersabar dan menahan sedikit sakit tu. Menjerit-jerit anak didalam tu membuat kan , anak-anak yg berada diluar berasa takut.
Nabil pun muka macam dah pucat.. hahaha takutlah tu..
Abahnya cadang suruh daftar dahulu dan  keluar utk beli makanan. Kawan en suami yg Aziz tu kata bila nak dekat sampai giliran nabil dia akan wasap.

Sementara kami keluar tu, adik saya dah sampai ke klinik tu, dia kata nama nabil dah di panggil. Semasa kami sampai semula di klinik dah kosong tiada lagi orang. Adik saya pun dah balik, proses menanggalkan klamp ni sekejap sahaja. Tetapi anak-anak yg takut berlebih-lebihan.. 


Nabil pun masuk kedalam bilik rawatan tu.. en suami suruh dia berselawat banyak-banyak... hahaha punyalah kuat dia berselawat.. lepas tu menangis sedikit sebab takut sangat dan sedikit sakit utk membuka klamp tu. Doktor pesan biar corong tu tertanggal sendiri dan jangan di kupil kuping yg ada.
Adik saya kata, anaknya denny masa naik kereta telah tertanggal corong tu dan tak merasa sakit pun , Denny kata rasa sejuk ajer :D
Tapi Nabil ni nampak bengkak dan merah, belum tertanggal lagi ni..Risau juga rasa hati ni..
Hari ini saya beli saja lauk utk nabil Sup daging kurma, penat dah saya nak balik masak.. jadi beli ajer kan senang :)

20 ulasan:

  1. aduhaiiii..falsya lak terasa ngilu..kalau anak falsya sunat mmg falsya xleh tgk pun kak..bulat2 serah kat apakny..seriau..hehe

    BalasPadam
  2. Anak kawan kakak guna klamp ni ada yg sakit bila nk tanggalkan sebab tu suami kakak berkhatan kan anak cara biasa je,cepat kering dan takde balutan langsung.
    Harap nabil cepat pulih hendaknya....

    BalasPadam
  3. Nabil kena lebih sikit penjagaannya tu
    Maklumlah anak bongsu kan. Makan kena jaga juga Yati. Kesian dan kakak ngilulah.
    Kalau boleh memang baik Yati masak ajelah utk dia bimbang juga yg beli tu banyak minyak ke apa. Kalau keluarga kakak masa pantang tak boleh masak guna minyak. Minyak Zaiton tak apa tapi bukan utk menggoreng.

    BalasPadam
  4. wah dh buka clamp nabil ya..xlama baiklah tu.

    BalasPadam
  5. aduh nebes pulak kita membacanya..

    BalasPadam
  6. tiba tiba baca terbayang anak bujang tu... macam manalah rupa gaya nanti agaknya...

    BalasPadam
  7. Yeayyy...speedy recovery Nabil!
    Minggu depan dah boleh main bola...hahaha

    BalasPadam
  8. Esok2 baik la tu...sian nabil takut sgt tu dengo bebudak lain menjerit...

    BalasPadam
  9. Pc nak kongsi pun tak ada pengalaman adik lelaki ke atau anak lagi...cuma arwah nenek PC kata dan pesan..jaga orang sunat ni macam orang bersalin juga...hihi..moga nabil cepat sembuh ye...Allahu..kesian anak aunty PC..

    BalasPadam
  10. tak lama lagi oklah tu dah bole berlari
    selamat melangkah ke alam remaja ni nabil ya

    BalasPadam
  11. my anak buah yg dijadualkan bersunat thn depan tetiba tertgk video budak menangis menjerit2 sbb takut sunat ... hahahaaa

    BalasPadam
  12. hiihii CH, ana tiada pengalaman macam ni sebab dua2 anak perempuan, tapi ana pasti maknya yang lebih suspen kan :) apapun Alhamdulillah dah selesai semuanya dengan selamat :)

    BalasPadam
  13. Adam dulu x guna clamp. Tp basically x semua org sama. Mcm pengalaman bersalin juga. Semua berbeza. Kalau Nabilpunya merah lg, cubalah jaga extra kot kan.

    BalasPadam
  14. Alhamdulillah dah bukak clamp minggu depan dah boleh naik basikal. Selamat melangkah ke alam remaja.

    BalasPadam
  15. Kna berpantang juga yati...dging,ayam,ikn kna tggu dulu..bila dh 3 atau 4 hri tu..blehlh..

    Leceh juga ye...ulang alik2..mau tk seram anak2..hihi

    BalasPadam
  16. mmg kene bukak2 ye kak... dulu2 tak penah lak dgr nk kene bukak klamp ke apa... lagi2 masa tgk bdk2 kt kampung hehehhe... almaklum takde pengelaman

    bila dh sorang jerit msti lah yg lain2 jerit jgk kan...kecut perut sume...

    better tak pyh bg ayam lg kak..bg ikan yg tak gatal ,,, mana tau lg cpt sembuh n kering

    BalasPadam
  17. semoga cepat sembuh. nanti boleh pakai seluar..

    BalasPadam
  18. Hihi....kalau mak pun seram jugak tu CH hihi....
    Awak duk belakang ke? Haha......maknya yg terlebih seram.
    Alhamdulilah.....dah lega satu hal ek CH....Tinggal tunggu baik jer

    BalasPadam
  19. Hihi....kalau mak pun seram jugak tu CH hihi....
    Awak duk belakang ke? Haha......maknya yg terlebih seram.
    Alhamdulilah.....dah lega satu hal ek CH....Tinggal tunggu baik jer

    BalasPadam

Terima kasih kerana meninggalkan komen disini ^__^
Maaf jika komen tidak sempat dibalas ye :)
Insha Allah saya akan kunjung balas ke blog anda :D

Mohon kerjasama kepada pemberi komen yg budiman,
Harap tidak meninggalkan pautan diruang komen,
Terima kasih atas perihatin anda :)