Terima kasih jadi sahabat saya

JOM KITA KLIK KLIK ^___^

JOM KITA KLIK KLIK ^____^

Rabu, 10 Februari 2016

Cuti CNY ni Pergi Mana ? ^___^

Assalamualaikum kekawan..
Semoga kita semua berada dalam rahmat Ilahi dan dikurniakan kesihatan yg baik hendaknya..

Kebanyakan cuti raya cina tentu ramai yg balik kampung kan kekawan.. macam tu juga dengan saya dan keluarga .. ~__^
Pada hari malam hari sabtu tu kami memenuhi undangan perkahwinan ustaz sekolah nabil dan najeeha.. Ustaz Adli.. anak pengasas sekolah tu juga..  gambar blur banyak hehehe.. hari hujan pulak.. dah tu malam tu yg jadi macam tu gambarnya.. nak juga tempek kan hahaha.. apalah saya ni.. 

Konon nak balik malam lepas pergi kenduri tu tapi adik ipar wasap kata jalan nak pergi ke kekampung tu banjir kena ikut jalan lain.. jadi terpaksa tukar plan balik pagi selepas subuh.. Bila balik lepas subuh ni jalan tentu clear kan .. sampai kat Tampin pun pukul 8am.. punyalah awal hehehe.. pastu masing2 perut dah kelaparan.. singgahlah kat pekan Tampin tu sarapan pagi.. saya dgn kak nabilah kongsi Bihun Soto tu.. punyalah banyak isinya.. memang tak habis saya nak makan sorang *__*
Nabil dengan en suami makan nasi lemak telur mata dan najeeha nampak siput sedut masak lemak.. sudah terliur dia nak makan.. bagus kedai ni dah masak nasi putih.. jadi boleh lah jeeha tu memenuhi seleranya tu.. ;)
Tak ada gambar utk makanan yg lain tu.. sebab semua orang dah laju jer menyuap .. lapor sungguh lah tu.. 
Baru teringat malam gi kenduri tu mereka bertiga tak makan nasi .. cuma makan kambing panggang.. kuehtiew kerang.. tu yg lapor sangat tu.. ~__^
Sampai ke kampung dalam pukul 10am..

Dah musim hujan di belah selatan ni.. jadi tak berjalan mana pun.. petang minggu tu balik sekejap ke Kg Chohong pergi rumah mak itam dan mak andak.. selebihnya dua hari melepak dirumah abah.. makan tido makan tido hehhe.. hari ujan jer kan.. tu yg lapor.. gambar makan pun tak ambil.. tah mengapa malas sungguh pulak saya ni nak mengambil gambar hehehe..
Kami balik hari isnin lepas zohor.. konon tak lah terperangkap dalam jem hari selesa tu dan tambahan malam tu jeeha ada kelas tuisyen. tapi sampai di Senawang jem juga.. rupanya ada kemalangan .. tapi biasa lah tu langgar belakang.. rakyat Malaysia yg perihatin ni semua nak menengok tu yg jem.. huhuhu.. sampai di rumah dah pukul 6pm.. ok lagi lah tu..
Cuti sehari tu kami buat apa di Shah Alam.. tunggu next entri hehehe :)

12 ulasan:

  1. saya balik KB CNY baru2 ni..
    alhamdulillah biarpun sekejap tapi puas hati dapat spend time ngan family...

    BalasPadam
  2. Banyak la jugak aktivitinya tu. Penuh je.

    BalasPadam
  3. seronok bercuti dikampung laman tu..

    BalasPadam
  4. haah kan kak saya kat kampong pon tak jalan memana memerap duk rumah je..asal petang je ujan...tapi lepak2 makan tido kat kampong pon mabeles gak kan kak...kikiki

    BalasPadam
  5. Saya balik kg pun x kemana kak... cuti2 kat rumah aje

    BalasPadam
  6. Nyaris tak terperangkap kat Lubuk Cina kerana banjir. tiba-tiba en. suami nak ikut highway from Jasin ke Seremban.

    BalasPadam
  7. Cuti2 CNY ni aku demam T..maknanya no aktiviti...

    BalasPadam
  8. cny tak g mana pon...dok rumah kemas rumah

    BalasPadam
  9. xgie mana pun falsya kak..duk umah je..somi falsya mmg xsuke bersesak2 sekali ngan org time cuti perayaan..

    BalasPadam
  10. Dekat Johor sekarang ni memang musim hujan Yati. Pokok bunga kakak dah tak payah siram sebab Allah dah bagi air percuma:)

    BalasPadam
  11. Cuti kali ni mmg kami x kemana2.. dok rumah ajer.. ada tetamu dr Penang dtg.. so selamat sikit.. selain dapat jimatkan RM

    BalasPadam
  12. Kita kalau balik Muo mmg sotolah yg dicari dulu. Jemulah makan nasi lemak.

    So kiranya mmg rehat sungguhlah ek sepanjang cuti CNY baru ni. Kita balik kg jugak CH. Mmg jem pun lepas Pedas Linggi tu.
    Padahal tak de pape pun.

    BalasPadam

Terima kasih kerana meninggalkan komen disini ^__^
Maaf jika komen tidak sempat dibalas ye :)
Insha Allah saya akan kunjung balas ke blog anda :D

Mohon kerjasama kepada pemberi komen yg budiman,
Harap tidak meninggalkan pautan diruang komen,
Terima kasih atas perihatin anda :)