Terima kasih jadi sahabat saya

JOM KITA KLIK KLIK ^___^

JOM KITA KLIK KLIK ^____^

Jumaat, 26 Februari 2016

TERHINDAR AZAB KUBUR....

Assalamualaikum kekawan..
Semoga kita semua berada dalam rahmat Allah dan diberikan kesihatan yg baik jua hendaknya..



Terhindar Dari Azab Kubur,Cukup Lakukan Ini Tiap Malam Hanya 2 Menit

Jika aku memberitahumu cukup melakukan hal berikut ini selama dua menit… Dua setengah menit setiap malamnya, maka tidak akan ada azab kubur untukmu.

Siapa yang ingin melakukan ini? Setiap malam selama dua setengah menit? Segala yang harus kau lakukan adalah membaca Surat Tabarak, surat ke-67 (Surat Al-Mulk), cukup baca itu setiap malam.

Maka ketika kau meninggal, mereka akan menguburmu, dan kau akan berada di kuburmu, tapi tidak ada azab kubur untukmu karena kau membaca Surat Al Mulk setiap malam.

Sebagian riwayat menyebutkan untuk membaca Surat Sajadah juga, tapi sebagian riwayat hanya menyebutkan Surat Al Mulk saja.

Aku ingin memudahkannya padamu, cukup Surat Al Mulk saja.

Dari ‘Abdullah bin Mas’ud, ia berkata, ““Barangsiapa membaca “Tabarokalladzi bi yadihil mulk” (surat Al Mulk) setiap malam, maka Allah akan menghalanginya dari siksa kubur. Kami di masa Rasulullah shallallahu ‘alaihi wa sallam menamakan surat tersebut “al Mani’ah” (penghalang dari siksa kubur).  Dia adalah salah satu surat di dalam Kitabullah. Barangsiapa membacanya setiap malam, maka ia telah memperbanyak dan telah berbuat kebaikan.” (HR. An Nasai).

Dari Ibnu Abbas, ia berkata; “Sebagian sahabat Nabi shallallahu ‘alaihi wa sallam membuat kemah di atas pemakaman, ternyata ia tidak mengira jika berada di pemakaman, tiba-tiba ada seseorang membaca surat Tabaarokalladzi bi yadihil mulk (Maha Suci Allah yang di tangan-Nyalah segala kerajaan) “, sampai selesai. Kemudian dia datang kepada Nabishallallahu ‘alaihi wa sallam dan berkata; “Wahai Rasulullah sesungguhnya, aku membuat kemahku di atas kuburan dan saya tidak mengira jika tempat tersebut adalah kuburan, kemudian ada seseorang membaca surat Tabarok (surat) Al Mulk sampai selesai, ” Rasulullah shallallahu ‘alaihi wa sallam bersabda, “Dia adalah penghalang, dia adalah penyelamat yang menyelamatkannya dari siksa kubur.” Abu Isa (HR. At Tirmidzi).

Sumber : WhatsApp

p/s Semoga saya istiqomah utk mengamalkannya..

13 ulasan:

  1. Aamiin..
    Mudah2an kita semua diberi "rezeki" utk mengamalkannya.

    BalasPadam
  2. Aamiin..
    Mudah2an kita semua diberi "rezeki" utk mengamalkannya.

    BalasPadam
  3. Aamin. Ambillah sedikit masa kelapangan yg ada untuk kita amalkan bersama..

    BalasPadam
  4. Singgah pagi....
    terima kasih atas perkongsian yang sgt bermakna ini...
    Amin...

    BalasPadam
  5. amin...smg kita sama2 manfaatkannya

    BalasPadam
  6. Kakak rasa anak-anak kita hafal suroh al-mulk ni Yati
    Sebaiknya nak senang masa solat baca suroh ini jadi secara langsung dah di baca. Tak dpt habis tak apa baca sikit-sikit setiap waktu. Masuk 5 waktu habis..

    BalasPadam
    Balasan
    1. Ye kakzakie..
      Najeeha dan Nabilah dah hafal suroh al-mulk ni kak..
      Mama dia jer yg tak hafal2 lagi huhuhu..
      Dapat istiqomah membacanya setiap malam pun saya dah rasa syukur kak..
      Nabil pun dah hafal sampai surah Al Muthaffifiin..

      Padam
  7. Tumpang seronok dengar anak anak korang dah menghafaz surah surah penting...
    Nak kena start balik nampaknya CH...dulu rajin baca tp lubang lubang ....huhu

    BalasPadam
    Balasan
    1. Tulah Nom..
      Mama dia jer yg tak hafal2 lagi huhuhu
      Kekadang nabil yg ajar macam mana nak hafal hahha..
      nampak mak nya kecundang bab menghafal..
      Kilauan emas ni dah beku..

      Padam
  8. ANAK2 LA NI DH HAFAL SURAH ALMULK ANAK2 DULU BARU NK MULA MNGHAFAL HEH..HEH..KAKLAH TU..

    BalasPadam
    Balasan
    1. Ye lah kak PI..
      Anak2 dah hafal tapi maknya yg tak hafal2..
      Baru nak mula ..
      Kita serupa kak hehehehe

      Padam
  9. Terima kasih atas perkongsian ni, CH. Mesti nak istiqomah juga. Harap-harapnya berjayalah.

    BalasPadam

Terima kasih kerana meninggalkan komen disini ^__^
Maaf jika komen tidak sempat dibalas ye :)
Insha Allah saya akan kunjung balas ke blog anda :D

Mohon kerjasama kepada pemberi komen yg budiman,
Harap tidak meninggalkan pautan diruang komen,
Terima kasih atas perihatin anda :)