Terima kasih jadi sahabat saya

JOM KITA KLIK KLIK ^___^

JOM KITA KLIK KLIK ^____^

Isnin, 1 Februari 2016

Jomlah Kita SENYUM Petang ^_____^

Salam petang yg ceria kekawan :)



Disebuah stesen keretapi...seorang makcik telah pergi ke kaunter tiket untuk bertanya kepada staff....
MAKCIK    : anak..keretapi sampai pukul berapa?-
STAFF       : makcik....kalau ke KL sampai pukul 1...ke Gemas pukul 3...ke Ipoh pukul 4....makcik nak pergi mana?
MAKCIK   : makcik nak melintas je...


Cerita 1

Suami : Kenapa Sayang menangis?
Isteri : Saya telah baca sebuah buku. Sad endinglah bang..
Suami : Buku apa?
Isteri : Buku bank abanglah..

Cerita 2

Adalah sorang lelaki datang ke sebuah rumah untuk meminta derma. Derma untuk rumah orang-orang tua. Seorang budak pun membuka pintu.
budak : derma ape bang?
lelaki : derma untuk rumah orang-orang tua. adik ada apa-apa untuk didermakan?
budak : nanti jap. Saya ambilkan atuk saya.
lelaki : ?????

Cerita 3

3 org asli menaiki motor dan ditahan polis trafik. Namun pemandu motor tersebut tidak berhenti. Setelah ditahan mereka berkata Katanya,
‘Tak Muat Dah Tok, Kami dah bertiga!!!

Cerita 4

Sebaik sahaja mengambil tempat duduk di ruang menunggu sebuah klinik,
Shan terpandang Amin sedang menangis teresak-esak. Dia segera mendekati Amin.
Shan : Kenapa menangis?
Amin : Saya datang untuk ujian darah.
Shan : Awak takut ke?
Amin : Bukan itu sebabnya. Semasa ujian darah dijalankan, mereka telah terpotong jari saya.
Mendengarkan penjelasan
Amin, Shan menangis.
Amin : Eh, kenapa pula awak menangis?
Shan : Saya datang untuk ujian air kencing..

Cerita 5

Seorang atok membawa cucunya ke pejabat pos untuk menghantar surat.
Cucunya bertanya bila melihat atoknya memasukkan surat ke dalam tong berwarna merah.
“Atok buat apa tu?”.
“Atok bagi surat kat kawan atok,cu!” jawap atoknya.
Cucunya bertanya lagi, “Apa bangang sangat kawan atok
duduk dalam tong merah tu?”

Cerita 6

Seorang posmen yang datang menghantar surat.
” Assalamualaikum ”
” Walaikumsalam ”
” Ni rumah encik Sameon ye?
” Ya saya”
” Poning kepala saya mencari alamat rumah encik ni ”
” Buat susah aje encik nie! Apsal tak pos aje?”

Cerita 7

Seorang pegawai polis masuk ke bilik mayat sebuah hospital untuk menyiasat punca
kematian tiga lelaki sekaligus. Selepas memeriksa mayat-mayat itu, dia bertanya kepada penjaga bilik berkenaan.
Polis : Mengapa ketiga-tiga mayat tersenyum?
Penjaga : Lelaki pertama sedang bersanding, apabila tiba2 diserang strok.
Lelaki kedua pula khabarnya menang loteri dan mati serangan sakit jantung
manakala yg ketiga disambar petir.
Polis : Hah! Kenapa disambar petir pun tersenyum?
Penjaga : Masa tu dia ingat orang sedang ambil gambarnya…'

Hilangkan stress andaπŸ˜ƒ
Senyumlah... senyumlah ahai cek mek molek

Sumber : Whatsapp

12 ulasan:

  1. hehehehhe.. dah baca banyak kali pun tetap kelako

    BalasPadam
  2. Hahaha...yang paling kelakar atok ngan cucu kat pejabat pos ngan tong merah tu....

    hahaha!..:D

    BalasPadam
  3. buku bank tu paling best! terima kasih sebab buat saya tersenyum

    BalasPadam
  4. Sekarang ni pulak banyak orang buat cerita lawak tentang duit RM2.6 bilion. Duit yang didermakan oleh seorang Raja Arab yang dah mati kemudian ada hamba Allah kembalikan duit itu kepada orang yang dah lama mati...

    BalasPadam
  5. Salam Kak yatie.. pekabar?? lama tak ke sini...
    hahaha..lawak citer2 ni.. :)

    BalasPadam
  6. heheh cerita yg boleh buat kita ketawa tak sudah.. hehehe

    BalasPadam
  7. Siapalah agaknya yg mencipta cerita cerita lawak ni yek CH...Mereka ni mesti kreatif akalnya kan CH. Dah tentu lawak jugak orangnya....

    BalasPadam
  8. Aduhai... tak tahan saya nak tutup mulut jangan sampai kawan-kawan nampak saya gelak sensorang, CH....

    BalasPadam

Terima kasih kerana meninggalkan komen disini ^__^
Maaf jika komen tidak sempat dibalas ye :)
Insha Allah saya akan kunjung balas ke blog anda :D

Mohon kerjasama kepada pemberi komen yg budiman,
Harap tidak meninggalkan pautan diruang komen,
Terima kasih atas perihatin anda :)