Terima kasih jadi sahabat saya

JOM KITA KLIK KLIK ^___^

JOM KITA KLIK KLIK ^____^

Selasa, 2 Februari 2016

SERAWA DURIAN Sahabat Dia ROTI JALA ^___^

Assalamualaikum kekawan..
Semoga kita semua berada dalam rahmat Ilahi dan dikurniakan kesihatan yg baik jua hendaknya..

Buat serawa durian ni dah lama kot.. hehehe tengok tu sampai tak ingat.. dah elok jer duduk entri ni dalam draf tu yg sampai tak ingat tapi nak juga up entri ~__^
Durian ni pun beli sebab Nabil nak sangat makan durian.. tengok ada pulak orang menjualnya, pastu disetengah-setengah tempat dah ada musim durian kan..
En suami pun suka serawa durian ni, kekadang dia hirup jer kuah dia macam tu jer.. en suami kata dia kenal serawa durian bila kahwin dengan saya hehehe..
Dulu arwah mak dia buat lempuk jer.. dia tak berapa suka sangat tapi dia suka dodol durian yg arwah mak dia buat..
Kekawan nak resepi boleh ambil disini SERAWA DURIAN

Selepas tu sahabat serawa durian ni kita gandingkan dengan roti jala.. lagi sedap laju je menyuap  ke mulut roti jala ni .. tengok2 dah 5 keping masuk ke mulut... :)


Kali ini di jala sepenuhnya oleh Cef Nabilah.. jadi macam2 versi lah yg dibuatnya, ada yg bulat ada yg empat segi.. saya tengok kan aje.. pembantunya si Najeeha dan Nabil.. kecoh kat dapur tu bila Nabil pun join sama :D
Sesekali mereka suka kan buat lain dari yang lain jadi mereka akan explore lah sepenuhnya..
Nak resepi boleh ambil di sini ROTI JALA saya suka resepi ni sebab dia lembut sampai kepetang.. kalau simpan dalam peti ais, esoknya panaskan kat microwave masih lagi lembut..

20 ulasan:

  1. Sn suka serawa durian makan dengan roti... sebuku roti boleh habis... yummeh ~

    BalasPadam
  2. sedapnya serawa doyan ni.saya kenal serawa doyan ni sejak kahwin dengan suami. hehehe. terbalik cerita. nak buat sekarang bukan musim doyan.ada pun mahal...

    BalasPadam
  3. Yati dah mula goyang kakak nampak:)
    Jgn terperanjat kalau Nabil pun boleh buat sebab dah selalu tengok kakak-kakak dia buat.

    Lama kakak tak buat serawa durian tau.

    BalasPadam
  4. Pandai kak Nabilah menjala...
    Tak pernah lagi cicah serawa durian dgn roti jala...

    BalasPadam
  5. feveret akak tu. lambat naw musim derian..

    BalasPadam
  6. Lamanya kak,PC tak makan serawa durian...kak..makan dengan pulut pun boleh kan kak..

    BalasPadam
  7. Sedapnya serawa durian...makan dengan roti kosong pun sedap. :)

    BalasPadam
  8. Saya pun suka hirup begitu saja serawa. Tapi kalau buat serawa durian selalunya saya cicah dengan roti.

    BalasPadam
  9. SEUMUR HIDUP TAK PERNAH BUAT ROTI JALA.. HUHU alamak tulisan besau plak tak pe lah ye.. hehehe... nanti nak try buat roti jala...

    BalasPadam
  10. sdpnya serawa kak... kalu kt umah dana pun jarang2 bt serawa kang yg mkn nyer dana ngn edy je... itu pun edy mkn sekali je pastu tak mkn dh

    BalasPadam
  11. sedapnya mkn serawa durian dgn roti jala..dgn pulut pun ok tu...

    BalasPadam
  12. kat rumah saya..roti jalan laris dgn kari ayam ..
    kuah2 yg manis kurang laris sikit..

    BalasPadam
  13. eda pulak suka makan dengan roti...

    BalasPadam
  14. sedapnyaaaa serawa durian. saya panggil bubur durian

    BalasPadam
  15. baru tadi ana ajak suami cari pulut durian, tapi tak jumpa sebab tak ada musim durian lagi , ni pula jumpa serawa durian dari CH.. huwaaaaaa.... nak jugakkk hihi :)

    BalasPadam
  16. sedapnya serawa durian..
    mkn dengan pulut pun sedap ni kak

    BalasPadam
  17. Ohhh ni faveret mak seluruh keluarga tau CH... Eh? Org Melaka tak biasa ek Serawa Durian ni....Melaka kan dekat dengan Johor.

    Biasanya mak makan dengan pulut.Jarang makan ngan roti Jala. Awak senanglah CH ada chef tolong...jeles mak tau

    BalasPadam
  18. Ohhh ni faveret mak seluruh keluarga tau CH... Eh? Org Melaka tak biasa ek Serawa Durian ni....Melaka kan dekat dengan Johor.

    Biasanya mak makan dengan pulut.Jarang makan ngan roti Jala. Awak senanglah CH ada chef tolong...jeles mak tau

    BalasPadam
  19. Saya suka durian, serawa durian mahu pun lempuk. Asal bukan tempoyak, okeylah!

    Lama dah tak makan roti jala regu dengan serawa durian. Nak dapat serawa durian pun susah. Lainlah macam CH anak beranak, rajin ke dapur katanya.

    BalasPadam

Terima kasih kerana meninggalkan komen disini ^__^
Maaf jika komen tidak sempat dibalas ye :)
Insha Allah saya akan kunjung balas ke blog anda :D

Mohon kerjasama kepada pemberi komen yg budiman,
Harap tidak meninggalkan pautan diruang komen,
Terima kasih atas perihatin anda :)