Terima kasih jadi sahabat saya

JOM KITA KLIK KLIK ^___^

JOM KITA KLIK KLIK ^____^

Selasa, 7 Jun 2016

BERBUKA PUASA DI MASJID.. pengalaman pertama kali ^__^ 😊

Assalamualaikum kekawan..
Semoga kita semua berada dalam rahmat Ilahi dan dikurniakan kesihatan yg baik hendaknya :)

Pengalaman kami sekeluarga berbuka dimasjid negeri ini.. seawal pukul 6.15pm kami telah pergi ke masjid negeri shah alam tu.. banyak sungguh pertanyaan Nabil..
Mula-mula dia bagi makan kurma aje ke mama..
Tak ada sedia kan nasi ke hahhaha
Tekak kampung mestilah nak nasi..
Entahlah mama pun baru pertama kali juga ni..
Rupanya disediakan seperti ini nasi dalam bekas plastik beserta lauk yg diletakan dalam plastik.. semalam lauk gulai ayam, sayur kobis, telur masin, goreng tempeh. Kuih pula karipap dan kurma 3biji serta buah tembikai susu, air panas kopi 0 dan air mineral.
Alhamdulillah .. begitu juadah nya.. :)

Sementara menunggu waktu berbuka, kami menyambung semula tadarus kami.. Alhamdulillah masuk juz 3 habis surah al baqarah.. InshaAllah usaha untuk khatam 30 juz sebelum habis ramadhan ni terlaksana.. bergilir tiga orang jer tadarus, saya , nabilah dan najeeha.. En suami dan nabil grup lain hehehe..

Dalam bulan puasa ni ada kuliah zohor, semalam dimulakan oleh CEO.. nak kongsi sedikit tazkirahnya yg sangat bermakna..

3 golongan manusia yg Allah tidak pandang masa malam lailatul qadar ialah :-

1. Mereka yang sentiasa melakukan dosa besar walaupun dibulan ramadhan dan sedikit untuk bertaubat.

2. Mereka yang menderhaka kepada ke ibu bapa.

3. Orang yang memutuskan siratulrahim sesama saudara dan muslim.

Semoga kita bukan diantara 3 golongan manusia diatas ye kekawan.

Selamat berpuasa kekawan :)


18 ulasan:

  1. seronoknya ada pengalaman berbuka puasa di masjid..SA dah lama tak merasa pengalaman macam ni...berbuka puasa dengan family hujung minggu je

    BalasPadam
  2. alhamdulillah dpt tadarus bersama anak2
    makcik saya pun tgl di SA
    katanya, sebulan tak perlu bersusah payah memasak
    masjid dah sediakan makan bersahur dan berbuka katanya.
    beramal pun dapat..

    moga kita bukan dlm golongan yg tiga tu insyaallah.

    BalasPadam
  3. pengalaman br berbuka kt masjid..tk pernh lg merasa

    BalasPadam
  4. Seronoknya...nieyl belum ada kesempatan berbuka di masjid..
    insya'Allah tahun nie..

    BalasPadam
  5. Seronok agaknya buka kat masjid,akak belum pernah rasai pengalaman nya....asyik jadi tukang masak kat rumah sendiri je :-).

    BalasPadam
  6. hajatnya nak juga berbuka kat masjid..tunggu hari minggu..

    BalasPadam
  7. seronoknya dpt berbuka di masjid beramai2... sambil2 tu boleh bertadarus....

    BalasPadam
  8. Kakak tak pernah lagi Yati tapi abang selalulah..
    Tempat kakak ni tak ada org perempuan yg pergi jadi kakak memang tak pergilah.. Sempurna makanan yg diberi pada kakak dah lebih dari lengkap tu. Alhamdulillah. Kakak pun baru masuk juzuk empat malam tadi...

    BalasPadam
  9. rasa teringin pula nur berbuka dimasjid...bawa ank2 sekali
    alhamdulillah..juadah berbuka pun best juga tu
    dlm pada tuh bole bertadarus

    BalasPadam
  10. seronok jgk ye kak berbuka puasa di masjid...
    makanan dia pun banyak jgk lauknya tuh...
    balik umah tak pyh2 fkr nk msk berbuka ke apa... boleh la habiskan masa ngn bertadarus ye kak...
    msti nabil pun seronok sbb taklah dia mkn berbuka kurma je

    BalasPadam
  11. Seronok dapat berbuka di masjid tapi masih belum berkesempatan.. In shaa Allah akan diusahakan.. Sempat juga Norhayati bertadarus, alhamdulillah.. :-)

    BalasPadam
  12. berbuka di masjid masa zaman belajar dulu

    BalasPadam
  13. satu pengalaman baru buat anak-anak CH, salam Ramadan dari ana buat CH sekeluarga .

    BalasPadam
  14. Saya pun teringinlah CH nak berbuka di masjid tapi belum ada kesempatan lagi. HD dah plan ajak ke masjid Putrajaya hujung-hujung puasa nanti kalau berkesempatan. Tak tahulah macamana...

    BalasPadam
  15. alhamdulillah..seronok nyer life akak..saya suka sangat tengok kak..

    BalasPadam
  16. sy berbuka kat rumah je ngan housemate :)

    BalasPadam
  17. Ohhhh inilah cerita berbuka kat masjidnya tu ek. Nak pulak Nabil tu, bagus pulak dia......

    Kita pun tak pernah lagi buka kat masjid. Emmm, takut jadi mcm Nabil jugak gamaknya hihi....

    BalasPadam

Terima kasih kerana meninggalkan komen disini ^__^
Maaf jika komen tidak sempat dibalas ye :)
Insha Allah saya akan kunjung balas ke blog anda :D

Mohon kerjasama kepada pemberi komen yg budiman,
Harap tidak meninggalkan pautan diruang komen,
Terima kasih atas perihatin anda :)