Terima kasih jadi sahabat saya

JOM KITA KLIK KLIK ^___^

JOM KITA KLIK KLIK ^____^

Ahad, 19 Jun 2016

Surat Dari Yang MAHA AGUNG..

SURAT DARI YANG MAHA AGUNG

Ada orang terima sepucuk surat yang tertulis "Urusan Seri Paduka Baginda" di sampulnya...

Disebabkan sibuk, dia letak dalam almari sampai terlupa nak buka, dah pegang tapi tak buka, apatah lagi nak baca apa isi kandungannya tu, sebab sangat sibuk dengan urusan lain...

Dia juga tak perasan yang surat tu ada expired date...

Tiba-tiba satu hari, dia teringat, lalu membuka surat tu & baca, dia terkejut!

Sebab surat tu daripada istana yang mahu menganugerahkan beliau wang berjumlah RM500K...

Dia terus gerak menuju ke istana & cakap: "Ampun Tuanku, patik betul2 tak teringat nak buka surat tu, patik buka pun dah expired, ada peluang lagi tak untuk patik dapat RM500K tu?"

Istana jawab: "Takda! Peluang tu hanya sekali..."

Si dia menyesal tak sudah-sudah kerana tak buka surat tersebut...

Kat dunia ni, Allah hantar 'Surat Agung' yang dinamakan Al Quran, jika kita tak pernah buka, baca & faham tawaran serta peringatan Allah di dalamnya, kita bimbang bila sampai waktu Allah jemput kita, kita akan menyesal & menangis tak sudah2 kelak...

Kerana peluang tu hanya datang sekali...

11 ulasan:

  1. Terbaik la kak..mendalam maksudnya

    BalasPadam
  2. suspen ingat kan surat apa tadi heee
    betul tu yatie, baca AL QURAN hati kita akan jadi tenang walaupun sebenarnya berserabut macam2, alhamdulillah semalam dah khatam tapi bukan start bulan puasa lah, dari Brunei lagi dah setengah alhamdulillah ALLAH sempatkan khatam jugak dalam ramadhan ni.

    BalasPadam
  3. Ingatkan akak yg dpt surat tu td.
    Mmg betul pun, manusia ni kalau terbentang depan mata tak dipedulikan, dah takde/terlepas baru nak menyesal. Moga2 kita bukan dari golongan yang leka.

    BalasPadam
  4. Betul...tu...Allah semoga kami tak terlupa menunaikan tanggungjawab sebagai hambaNya.

    BalasPadam
  5. Betul tu. Pesanan yang amat berguna.

    BalasPadam
  6. deep sgt tuh kak...
    moga bln ni kita sempat mengejar membaca memahami surat dr yg maha agung itu

    BalasPadam
  7. semoga kita semua memperolehi syafaat dr alquran inshaaAllah

    BalasPadam
  8. Kalaulah pahala itu boleh nampak macam duit berlonggok Yati kakak rasa semua org bekejar utk mendapatkannya. Itulah sebabnya kena didik hati kita yg selalu dihasut dek syaiton. Rugi peluang yg diberi dan sudah diberitahu tapi tetap tak nak melakukannya..

    BalasPadam
  9. fuhhhh...makan dalam terus kak entry ni...tapi tq sesangat ye kadang2 sebagai manusia ni saya memang selalu terlalai dan leka...semoga Allah tidak lupa kan saya sebagai mana saya yg sering melupakan nya :'(

    BalasPadam
  10. Masyaallah besarnya ganjaran Allah tu kan CH. Ruginya kalau kita tak rebut. Tp tulah.... kekadang ada masa, tp baca blog pulak yg didahulukan huhu...

    BalasPadam
  11. Masyaallah besarnya ganjaran Allah tu kan CH. Ruginya kalau kita tak rebut. Tp tulah.... kekadang ada masa, tp baca blog pulak yg didahulukan huhu...

    BalasPadam

Terima kasih kerana meninggalkan komen disini ^__^
Maaf jika komen tidak sempat dibalas ye :)
Insha Allah saya akan kunjung balas ke blog anda :D

Mohon kerjasama kepada pemberi komen yg budiman,
Harap tidak meninggalkan pautan diruang komen,
Terima kasih atas perihatin anda :)