Terima kasih jadi sahabat saya

JOM KITA KLIK KLIK ^___^

JOM KITA KLIK KLIK ^____^

Isnin, 27 Jun 2016

TUDUNG CELIK MATA ... πŸ˜†πŸ˜… ~____^

Assalamualaikum kekawan..
Semoga kita semua berada dalam rahmat Ilahi dan dikurniakan kesihatan yg baik jua hendaknya..

Kenapa pulak tudung celik mata tu pulak yati ooiiii :D
Apa tak nya RM50.00 .. 3 helai ko.. 
Selamat lah duit sedikit ye dak..
Anak-anak nak ikut tudung trend terkini.. 
shawl yg lip lap ada bunga ko..
Ini lah termampu teman nak beli hihihi.. :P

Anak dara dah lah dua orang..
termasuk pulak mak dara seorang ni hihihi..
Kalau ikut Lieya Latif beli kat Ariani tu ..
Mahu mak puasa 2 bulan kih kih kih..
Bak kata Lieya pejam mata jer beli..
Tak payah lah tengok harga tu hihihi.
Yang mak ni takut terus terpejam mata hahahhaha...


Hari sabtu tu ari balik kuang, kak lang kata baju raya ko anak-beranak dah siap hihihi..
Cukuplah 4 pasang seorang kan..
Korang pakai lah setahun baju tu ye hihihi..
Mama korang ni buat baju setahun sekali je..
Nanti bila bergambar.. baju korang tu lah digilir-gilirkan hihihi..
Saya buat 2 pasang baju kurung moden..
yang warna kuning tu dah tentu baju raya pertama..
Satu dress kembang..
dan satu blouse beserta kain kembang ..
Suka lah hati anak2 dara dua orang tu..

Jadi hari ahad tu pergi lah mencari tudung di pasar pagi stadium shah alam.. masing-masing yg jual tudung ..
dok terjerit-jerit..
Kakak kakak .. sehelai RM20..
3 helai RM50...

Sibuk lah anak dara dua orang tu mencari tudung masing-masing utk dipadankan dengan pakaian mereka..
Pandai kak Nabilah mencari tudung.. kena pulak dengan bajunya tu.. anak dara sekarang kan.. 
Balik dari pasar tu terus menggayakan dengan baju rayanya tu..
Masa ni Najeeha pergi tuisyen ..
Jadi dia ajer lah yg tergedik-gedik sorang bergaya hihihi..

Lepas habis bergaya tu.. saya suruh dia pergi basuh semua baju dan tudung raya tu hahhaha..
Semangat betul nak beraya seorang ni kan..
Bila petang angkat kain terus simpan kemas dalam beg balik kampung hihihi..
Dah selesai semua persiapan raya..
Jom kita tumpu pada 10 malam terakhir ini..
Alhamdulillah sekarang dah juz 23.. meneruskan misi khatam quran pulak.. hendaknya.. jumaat ni khatamlah inshaAllah :)

Kekawan tentu dah habis buat persiapan kan ..
Kuih raya dah banyak buat ke kekawan..
Saya beli yg tunjuk jer..
Itu pun sejenis dua :)

p/s teringat saya masa raya dulu-dulu, arwah mak buat sepasang baju kurung dan sehelai baju blouse .. pakai lah sepanjang tahun baju tu.. masa tu bukan selalu pergi berjalan kan .. cuma pergi kenduri kahwin jer pun.. tahun depan baru boleh buat baju basahan hari-hari.. memang susah betul masa tu utk emak abah membesarkan 9 orang anak .. Alfatihah buat mereka berdua.. sayang mak abah :)


22 ulasan:

  1. meriah raya dgn tdg cantik2... hehee

    BalasPadam
  2. bila dh ada ank dara..mmg nk melaram ngan tudung terkini kn..murah tu

    BalasPadam
  3. Assalammualaikum kak..kira ok sangat tu 3 rm50..raya ni biasanya ank2 yang meriah lebih..alah macam kita zaman kanak2 rebina..eh..hihi..sekarang seronok juga tapi raya celik mata ingat dapur..kadang terlelap tepi tong gas..hihi..

    BalasPadam
  4. selamat pagi..jalan2 sini ambil mood raya.. ^_^

    BalasPadam
  5. cantik2 semua baju dan tudungnya tu, pandai betul anak2 menggayakannya. saya dah siap juga persiapan tunggu kuih raya je yang belum dapat

    BalasPadam
  6. Saya tak shopping lagi untuk anak :(

    BalasPadam
  7. cantek warna2 baju dan tudung yang dipilih tu yatie sesuai dengan anak dara dan mak dara juga .
    Persiapan raya akak alakadar je yatie,anak2 masih belajar ni nak kena jimat ...cuma perlu kemas rumah lebih sikit dari biasa sebab adek balik rumah akak setahun sekali.
    Akak pun dah juzuk 25 ,Insyaallah satu dua hari ni boleh khatam .

    BalasPadam
  8. Si TLBD kata cantik baju Nabela tu CH....

    Amboiiii 4 pasang baju ek....mmg Raya sakan ni namanya weyh. Sekarang pattern tudung tu ke CH? Kita ni bukan tau sangat, asyik membedal tudung yg ado ajelah hihi....tak kuasa nak beli dah. Bajet dah habis hihi...
    Untung ek ada kakak terer menjahit. Tau tau baju Raya siap jek....

    Den tgh membaking ni CH oiii....Psst langsir den dah pasang hihi...

    BalasPadam
    Balasan
    1. Den pun kurang suko beli tudung mahei....samolah yg mcm kau cakap tu, takut terpejam terus haha...
      Copek yor kau punya period CH

      Padam
    2. Psstttt..
      Sila lah selfie dengan langsir baru Nom :D

      Padam
    3. Den punyo period lum abih Nom..
      Misi khatam quran tu..
      Anak daro duo urang tu yg akan abih kan hahahha

      Padam
  9. saya pun membeli yg harga-harga gitu utk pakai saya dgn anak dara sorang tu. takyah lah nak mahal2 kan, membazir aje.
    semalam kami shopping pin tudung. 6 bijik lima ringgit.

    BalasPadam
  10. Pandainya die bli dan padankan dgn baju sdri.. 😍😍😍

    BalasPadam
  11. amboi cantik2nya anak-anak dara CH, siap dah ye, sama lah ana pun sebelum Ramadan dah mula beli sebab Ramadan malas nak bersesak di kompleks.

    BalasPadam
  12. Bila keperluan anak-anak dah siap legalah hati Yati
    Dah tak terfikir-fikir lagi apa yg tak ada
    Anak dara biasalah dia pilih sendiri - kita ni ikut aje..

    BalasPadam
  13. kikiki...kak saya pon kemut part tudung2 mahal ni...hahaha...akak jgn riso ada geng kat sini...cantik baju raya anak2 akak...pandai kan anak2 sekarang memilih diorang tahu je nak kene kan kaler2 dengan baju...mesti manis di pagi raya nanti...jangan lupa tau nanti up gambo pagi raya :)

    BalasPadam
  14. pandai jugak dia matching, nampak ngam semuanya..
    mcam baju kuning tu, comel plk dgn tudung pink...pandialah..

    BalasPadam
  15. Anak dara sekarangkan, CH. Pandai aje nak menggayakan mana patut. Nasib baiklah saya takda anak dara. Kalau tidak, sama naik mak dara dan anak dara nak bergaya dengan baju/tudung baru di pagi raya.

    Kalau ikutkan Che Ta, katanya ada 110 pakaian raya. Dia aje ada 30 pasang, cukuplah sepasang sehari. Kena kumpul duit beberapa bulanlah gitu kalau nak 30 pasang baju raya. Itu belum masuk lain-lain persiapan raya. Naya beg duit!

    BalasPadam
  16. wah bergaya sakan . Perempuan yg masih ada ABC susah sikit nak khatam ... huhuhuuu

    BalasPadam

Terima kasih kerana meninggalkan komen disini ^__^
Maaf jika komen tidak sempat dibalas ye :)
Insha Allah saya akan kunjung balas ke blog anda :D

Mohon kerjasama kepada pemberi komen yg budiman,
Harap tidak meninggalkan pautan diruang komen,
Terima kasih atas perihatin anda :)