Terima kasih jadi sahabat saya

JOM KITA KLIK KLIK ^___^

JOM KITA KLIK KLIK ^____^

Ahad, 12 Jun 2016

Air Soda Herbs

Air Soda Herbs

1 botol air aiscream soda ~ botol besar
1 tin laici ~ ambil buahnya sahaja kalau nak guna longan pun boleh
2 batang serai ~ di titik
daun pudina ~ terpulang nak letak banyak mana
1 biji lemon ~ di hiris nipis
5 biji asam boi putih
ketulan ais secukupnya

Mula-mula kita cuci semua bahan bersih
Hiriskan lemon nipis-nipis
Sediakan bekas yang bersesuaian
Letakkan daun pudina secukupnya
Kemudian masukkan lemon yang telah di hiris
Dan di ikuti asam boi putih
Kemudian masukkan buah laici atau longan
Tuangkan air aiscream soda secukupnya
Letakkan ketulan ais jika suka
Dan akhir sekali masukkan serai yang telah di titik perdunya
Sedia di nikmati


P/s Habis solat tarawih.. gi tengok facebook.. wah ada pulak kawan share resepi ibunda.. Air Soda Herbs.. dah lama cari cara nak buat air ini.. save dulu kat sini.. weekend kita buat ye  πŸ˜†πŸ˜Š

7 ulasan:

  1. ni minum sejuk sejuk sedap nyerrrrrrrrrr ;)

    BalasPadam
  2. ni minum sejuk sejuk sedap nyerrrrrrrrrr ;)

    BalasPadam
  3. Belum pernah cuba lagi, CH. Tadi baru baca kat mana katanya berbuka dengan air soda herbs dibeli. Tiba-tiba pulak CH keluarkan resepi!

    BalasPadam
  4. Yelah....mak pun pernah minum air ni tahun lepas. Kalau tgk resepi mcm tak logik jer minuman ada serai ek CH....

    Dah minum baru tahu sedap....tp pernah cuba pun

    BalasPadam
  5. Yelah....mak pun pernah minum air ni tahun lepas. Kalau tgk resepi mcm tak logik jer minuman ada serai ek CH....

    Dah minum baru tahu sedap....tp pernah cuba pun

    BalasPadam
  6. sedap sis... yummmm sejukkkk tekak,,,,

    BalasPadam
  7. wah... nak kena gi cari ais krim soda dan laici jugak ni...

    BalasPadam

Terima kasih kerana meninggalkan komen disini ^__^
Maaf jika komen tidak sempat dibalas ye :)
Insha Allah saya akan kunjung balas ke blog anda :D

Mohon kerjasama kepada pemberi komen yg budiman,
Harap tidak meninggalkan pautan diruang komen,
Terima kasih atas perihatin anda :)