Terima kasih jadi sahabat saya

JOM KITA KLIK KLIK ^___^

JOM KITA KLIK KLIK ^____^

Rabu, 29 Jun 2016

MENU IFTAR LAGI :: MAGGIE GORENG MAMAK πŸ˜†πŸ˜…

Salam petang yg ceria kekawan :)

Bila najeeha ada tuisyen..
Kenalah berbuka puasa di rumah..
Dorang minta masak Maggie Goreng Mamak..
Ehhh senang bangat tu..
Dah lama tak menyinggah kedai mamak kan...
Bila masak kehendak dorang..
Puaslah dorang makan.. pastu Nabil siap cakap ..
"sama lah rasanya macam kedai mamak tu lah mama"
huhuhu mahu menangis restoran mamak bila mama buka restoran nanti hahha.. 
Saya masak banyak juga tu ..
Balik tarawih nabil dari surau boleh makan second round lagi dengan abahnya..
Bila jeeha tuisyen abahnya ambil 8 rakaat ajer di surau..
Pastu terus ambil jeeha.. pukul 10.30 baru abis tuisyen nya..
Kesian jeeha.. berkorbanlah utk tahun ni ye sayang..

Resepi saya cukup mudah kekawan..
yg penting cepat dimasak sedap di makan kan hihihi..
Jom semak resepi saya ni..

RESEPI MAGGIE GORENG MAMAK

Bahannya :-
- 4 bungkus maggie (saya guna maggie adabi goreng tu) 
- 3 sudu besar cili kering kisar (cili kisar saya ni tiada bawang)
- 3 ulas bawang putih ditumbuk
- 3 biji bawang merah ditumbuk 
- 2 sudu besar rempah kari
- sayur kobis di hiris 
- 1 batang lobak merah disagat
- 2 keping burger ayam (hancur-hancurkan)
- 2 biji tomato potong dadu
- 2 biji telur ayam
- daun sup dan bawang.

Caranya :-
1. Rebus mee maggie sebentar , kemudian toskan, letak tepi.
2. Kemudian goreng ayam burger yg dihancurkan tadi yg telah digaulkan dengan sedikit garam, sehingga masak kemudian angkat , letak tepi.
3. Tumis bahan cili kisar dan bawang tumbuk serta serbuk kari sehingga naik bau wangi.
4. Lepas tu pecahkan telur ayam dan hancur-hancurkan, bila dah sebati masukan garam dan sayuran yg dipotong tadi.
5. Kemudian masukan daging ayam yg digoreng tadi, selepas tu masukan mee maggie yg direbus tadi, gaul mesra.
6. Akhir sekali baru dimasukkan daun sup dan bawang yg dihiris tadi, kacau mesra, kemudian angkat letak dalam mangkuk.
Dah siap :)

Saya kan tengah ABC.. jadi boleh lah saya merasa dulu ~__^
Masa dorang dok bertadarus , saya dok makan senyap-senyap kat dapur hihi..
Nikmat rasanya.. dah lah lama tak makan mee maggie goreng mamak ni.. tak kan nak terjah kedai mamak malam2 tu balik tarawih tu kan.. jadi kita terjah yg kat dalam rumah ni jer hihihi..
Dah nak penghujung ni mula lah pening mencari menu iftar :)

17 ulasan:

  1. Assalammualaikum kak...sesekali makan sedapkan kak..2 hari lepas PC pun masak maggie goreng juga..hihihihihi..

    BalasPadam
  2. smlm pn tiba2 lps terawih rs nk mkn maggi tp tkde plak stok maggi kt umh...hehe

    BalasPadam
  3. sedap tu, baru2 ni saya pun masak maggie goreng, tapi bukan mamak la, taram saja

    BalasPadam
  4. Time2 macam ni, tengok gambar makanan apa pun dh rasa sedap.

    BalasPadam
  5. makkk aiii terus lapar nengok ni..ahahaha...
    teringin nak buat juga lah petg ni... :)

    BalasPadam
  6. wah..temptingnya kak...mmg dah lama x mkn ni...huhu...

    BalasPadam
  7. sume nmpak menggiurkan time nih hahahhaha

    BalasPadam
  8. ni kalau saya masak kat rumah suka bebeno la si bang ngah dgn si helmet...goyang zumba terus...diorng pencinta maggi jangan tak tau...

    jap lagi pm alamat rumah...kan akak suh pi kemas2 rumah kan...jangan riso sok2 saya dtg kemaskan...1 jam 50 hengget je...amacam setuju tak....hahahaha....larikkkkkkk jugak la :p

    BalasPadam
  9. Sedapnya maggie goreng mamak, saya pun yak tahu nak masak apa,ajak suami pergi bazar la

    BalasPadam
  10. dah lama dah nieyl x makan meegi mamak..rindu pulak..

    BalasPadam
  11. Kalau maggi bila2 masa saja pun ok yatie tk pernah tolak cuma tk boleh amalkan je hehe menu penyelamat di luar negara ni

    BalasPadam
  12. Menu ringkas camni sesekali kena memamg best..asyik nasi saja muak jugak.budak2 la paling suka megi goreng camni

    BalasPadam
  13. Menu ringkas camni sesekali kena memamg best..asyik nasi saja muak jugak.budak2 la paling suka megi goreng camni

    BalasPadam
  14. dulu2 kak yati nur rajin masak meegi cam gini..buat biasa saja
    ini stail mamak lagi sedappp

    BalasPadam
  15. Setakat meggi goreng mamak....apalah halnya sangat. Goreng sambil kejam matalah ek CH hihi...

    Kita masak nasi weyh....mee mee ni mmg tak mainlah dlm rumah ni. Nak kena nasi jugak!

    BalasPadam

Terima kasih kerana meninggalkan komen disini ^__^
Maaf jika komen tidak sempat dibalas ye :)
Insha Allah saya akan kunjung balas ke blog anda :D

Mohon kerjasama kepada pemberi komen yg budiman,
Harap tidak meninggalkan pautan diruang komen,
Terima kasih atas perihatin anda :)