Terima kasih jadi sahabat saya

JOM KITA KLIK KLIK ^___^

JOM KITA KLIK KLIK ^____^

Jumaat, 24 Jun 2016

MENU SAHUR LAGI :: KEBAB AYAM ROTI ARABπŸ˜†πŸ˜Š ^__^

Salam petang yg ceria kekawan :)

Beli roti arab ni masa beli nasi arab untuk berbuka puasa pada hari selasa tu.. malam tu jeeha ada tuisyen.. jadi tak lah pergi berbuka puasa di masjid.. tengah dok menunggu bungkus nasi arab tu.. kak nabilah kata .. murah lah roti arab ni.. 5 keping RM2.50 katanya.. beli lah mama boleh buat sahur nanti..
Ye tak ye juga.. kita buat macam kebabkan.. senang kerja mama ~__^

Kenyang masing2 sampai ke petang dengan roti arab tu.. dah lah besar pinggan kan.. saya sampai kerat 4.. senang budak2 tu makan.. seorang satu keping.. en suami pun kekenyangan.. tak jadi makan bubur lambuk yg dah dipanaskan tu hihihi.. 

Senang ajer resepi saya ni kekawan.. daging burger kan ada.. kita hancur2 kan ajer panggang ajer dalam pan.. siap semua bahan malam tu.. jadi pagi terus goreng ajer kan..

Jom intai resepi yg mudah ini :)

RESEPI KEBAB AYAM ROTI ARAB

Bahannya :-
-3 keping daging burger Ramly ~ dihancur2 kan.
- 1/2 batang lobak merah ~ disagat
- 1 batang timun ~ dipotong dadu
- 1 biji bawang besar ~ dipotong dadu
- 1 biji tomato ~ dipotong dadu
- 3 sudu besar cili sos
- 2 sudu besar sos lada hitam
- 3 sudu besar mayonis
- 2 sudu besar sos tomato
- sedikit madu

Caranya :-
1. Letak sesudu besar mentega, kemudian masukan daging burger yg dihancurkan tadi. Goreng sehingga daging masak.
2. Kemudian masukan, bawang,lobak merah dan timun serta tomato, kacau sehingga sayuran sedikit masak.
3. Lepas tu baru dimasukkan bahan-bahan sos tersebut, untuk sedikit manis tambahkan madu. Gaul sehingga sebati.

Cara Menghidang :-
1. Ambil sekeping roti arab, letakan didalam pinggan ,kemudian sapu sedikit mayonis.
2. Selepas tu letak inti yg dimasak tadi ditepi roti arab secukupnya, kemudian gulung.
3. Potong 4 bagi mudah untuk memakannya.


11 ulasan:

  1. sedap nmpk tu...slalu juga bli

    BalasPadam
  2. kalau rajin mmg senang je kan yatie
    hehee nampak ngancam lah kebab debab tu

    BalasPadam
  3. sdp nih kak... dana pun kadang mcm akak... mls nk msk nasi jd msk menu lain jnji kenyang

    BalasPadam
  4. Tabarak Allahu fiiki..
    - terima kasih Yati kerana berkongsi idea.

    BalasPadam
  5. suka sahur mkn cara gini.

    BalasPadam
  6. memang kenyang ni kak...sedap pulak tu

    BalasPadam
  7. murah roti arab tu yatie...
    pandai yatie mengolah roti seperti kebab .Resepi nya pun senang .Akak nak simpan resepi ni untuk buatkan anak2 nanti.Azim suka makan kebab ,biasanya ke pasar malam itu yang dibelinya.

    BalasPadam
  8. murahnya roti arab tu...sahur dengan roti arab pun kenyang...simple je

    BalasPadam
  9. Menarik jugak resepi gini buat sahur ek.... lama dah tak buat, dulu pernah jugak buat kebab gini tp bukan pakai roti Arab ni pakai roti kebab yg jual kat AEON...

    Murahnya Roti Arab tu...

    BalasPadam

Terima kasih kerana meninggalkan komen disini ^__^
Maaf jika komen tidak sempat dibalas ye :)
Insha Allah saya akan kunjung balas ke blog anda :D

Mohon kerjasama kepada pemberi komen yg budiman,
Harap tidak meninggalkan pautan diruang komen,
Terima kasih atas perihatin anda :)