Terima kasih jadi sahabat saya

JOM KITA KLIK KLIK ^___^

JOM KITA KLIK KLIK ^____^

Sabtu, 26 Julai 2014

MATI kau YAHUDI ... bersemangat sungguh dia..

Assalamualaikum kekawan..
Alhamdulillah sudah 28 hari kita berpuasa.. maka malam ni malam 29 dan malam terakhir kita menunaikan solat tarawih.. sayu hati apabila bulan barakah ini akan meninggalkan kita..


Sebenarnya saya keberatan nak membeli mercun mereka tetapi apabila dipujuk.. cair juga hati mamanya.. ialah tengok jer ditepi tingkap anak2 jiran-jiran bermain bunga api.. terasa sedih pulak.. ye lah kitakan pernah melalui zaman kanak2 jadi tahu perasaan mereka kan..
Semasa Nabil bermain mercun pop pop ni tak sangka keluar dari mulut nya " ha'aa mati ko yahudi Israel laknattullah yg banyak bunuh orang palestin" bersemangat sungguh dia melontar pop pop seumpama melontar bom layaknya.. ada juga perasaan marah dalam hati anak kecil ini terhadap zionist tu..

Ini pulak kak Nabilah pulak yg minta.. bunga api besi.. mengingatkan zaman kecil saya.. punya susahlah nak mengumpul duit 30sen untuk membeli sepeket bunga api besi ni.. :)

Ini Jeeha pula yg minta.. tunai jugalah.. masa saya kecil bunga api jenis ni tak ada..



 Layan juga mereka bermain bunga api selepas solat isyak.. itu syarat saya kalau nak bermain bunga api.. tunai kan yg wajib baru boleh bermain..







Selepas bermain bunga api baru saya solat tarawih.. malam tu Jeeha ajer nak solat tarawih.. kak nabilah penat katanya.. tengok memang dah terlentuk kepala tertido..
Tentu kekawan sekarang tengah sibuk mengemas rumahkan.. saya dirumah mak kuang .. mengemas juga.. malam ni ada tarawih di rumah mak dan nak buat qiamulail .. InsyaAlla..


5 ulasan:

  1. Masa zaman saya, bunga api merah kuning tu dah ada... hihihi
    Budak sekecil Nabil pun dah pandai marahkan zionist...
    Sekali setahun apa salahnya tunaikan permintaan anak-anak... sekejap pun jadi la....

    BalasPadam
  2. hehehe smgat nabil main popo pop smbil ckp mati ko yahudi tuh..

    BalasPadam
  3. Klau mlm raya x de bunga api mmg x meriah :-)

    BalasPadam

Terima kasih kerana meninggalkan komen disini ^__^
Maaf jika komen tidak sempat dibalas ye :)
Insha Allah saya akan kunjung balas ke blog anda :D

Mohon kerjasama kepada pemberi komen yg budiman,
Harap tidak meninggalkan pautan diruang komen,
Terima kasih atas perihatin anda :)