Terima kasih jadi sahabat saya

JOM KITA KLIK KLIK ^___^

JOM KITA KLIK KLIK ^____^

Rabu, 9 Julai 2014

WW :: Kemerduannya ... BAK BULUH PERINDU... Bacaan AL QURAN Datuk Sharifah Aini...

Assalamualaikum kekawan..

Alhamdulillah dah 11 hari kita berpuasa.. semoga Allah teruskan berikan kesihatan yg baik

supaya kita dapat beribadah dengan sempurna..

Terasa menusuk jiwa bila mendengar alunan suara Allahyarhamah Datuk Sharifah Aini

 memperdengarkan surah dari Al Quran ini.. saya ambil dari FB "Tribute to Datuk Sharifah 

Aini" Semoga rohnya sentiasa dicucuri rahmat Ilahi"








Klik disini untuk dengar...Surah Al Qadr




Kemerduan suara allahyarhamah mengalunkan ayat suci Surah Al-Qadr (Ayat 1-5) bersama terjemahannya....


**Ya Allah Kau Tempatkanlah Allahyarhamah ke dalam golongan orang yang beriman.








Klik sini untuk dengar  Surah Al Mukminun



Surah Al-Mukminun ayat 1-5 alunan dari datuk Sharifah Aini


Sama-samalah kita share alunan Allahyarhamah...Semoga tenang di 'sana'




Klik sini untuk dengar Surah Al Mulk

Bacaan Surah Al-Mulk ayat 1-2 oleh Allahyarhamah Datuk Sharifah Aini...


Semoga dari perkongsian ini arwah juga mendapat pahala dan beroleh manfaat di atas kebaikannya ketika hayatnya...


Klik sini untuk dengar Surah Al Baqarah


Alunan Surah Al-Baqarah (ayat 128) oleh Allahyarhamah Datuk sharifah Aini


**sama-samalah kita berkongsi setiap alunan surah yang di baca oleh arwah agar kita juga mendapat pahala dan beliau juga 'aman' di sana,Insya Allah.




L
Arwah Kak Pah ada menyuarakan permintaannya kepada MEDIA agar tidak menayangkan gambar-gambar lama beliau yang tidak berhijab..

'saya ada permintaan kepada station TV,kpd kawan-kawan di media..kalau nak keluarkan gambar,tolonglah JANGAN keluarkan yang dulu..yang tidak berhijab'......

TONTON VERSI VIDEO PENUH PROGRAM 'CELIK HATI' PROF MUHAYA BERSAMA SHARIFAH AINI DISINI:
http://youtu.be/aMkEqm1risQ


L

23 ulasan:

  1. Sungguh kalau lihat cara allahyarhamah memang benar-benar sudah bertaubat.
    Jadi kerjasama semua diminta moga rohnya tenang di sana.

    BalasPadam
  2. semoga arwah di tempatkan di kalangan orang-orang yang beriman... amin...

    BalasPadam
  3. semoga rohnya di tempatkan di kalangan orang2 yang beriman dan dirahmati Allah.

    BalasPadam
  4. wit2.. masa tgk program dgn prof muhaya tu.. memang tgk dia di tv time tu.. nampak benor kesungguhan dia.. allah hu akbar.. itu dia.. kita? moga dia dan kita beroleh rahmat ilahi di alam sana hendaknya nanti

    BalasPadam
  5. semoga rohnyer tenang d sana... mohon jugak media x siarkan gmbr x berhijab & lagu2 arwah lepas ni kan...

    BalasPadam
  6. Semoga arwah aman di sana...

    BalasPadam
  7. subhanallah..merdu dan menusuk kalbu. pengakhiran yang husnul khatimah. al fatihah

    BalasPadam
  8. al fatihah....

    suara allahyarham mmg merdu sedap....menyanyi sedap ape tah lagi bile mengalunkan surah2 Allah.....

    kenangan akan tinggal buat kita....moga allahyarham tenang di syurga Allah...

    BalasPadam
  9. suaranya mmg sedap didengar...semoga damai di sana..

    BalasPadam
  10. merdu sungguh bacaan beliau tuh..memang kalau suara yang sedap dimanfaatkan kejalan yg lebih mulia..mulialah dipandang...beliu adlh contoh yg baik bg artis lain tuk kembali kejln yg benar,

    BalasPadam
  11. al fatihah...sue penah dengar arwah mengaji..mmg sayu je rasa hati..sedap dier ngaji kan

    BalasPadam
  12. Semoga rohnya dicucuri rahmat

    BalasPadam
  13. Ya..semoga allahyarhamah tenang di sana dan kita di sini, janganlah suka menggali keaibannya di masa lampau..

    BalasPadam
  14. sedangkan nyanyi pun dh merdu, ni kan pula bila mengaji. mmg sgt merdu.
    biduanita negara yg sgt legend. semoga Allahyarhamah damai di sana..

    BalasPadam
  15. gugur juga airmata ni..terus kita melupakan dia seorang penyanyi..seolah2 Allah menutup hati kita siapa dia sblum ni..yg knor ingat dia seorang yg bertakwa.

    BalasPadam
  16. akak ada tgok rancangan fareeda kt astro. menympah betul..
    org tu dah berubah bertudung, g duk tunjuk gmbr zaman jahiliah dia apa ke hal.

    BalasPadam
  17. Al Fatihah...
    Kita yg hidup ni, ambil iktibar atas kisah hidup org lain, dan sama2 doakan yg terbaik utk arwah, dan juga buat semua umat Islam

    BalasPadam
  18. Al Fatihah.. sebak bila tengok video arwah bersama prof muhaya tu..

    BalasPadam
  19. AL-fatihah buat arwah. Kalau dah menyanyi pon suara sedap apatah lagi kalau mengaji kan kak.

    BalasPadam
  20. Suara Kak Pah ni memang merdu bila menyanyi apatah lagi bila membaca Al-Quran, terus menusuk kalbu. Ada juga terbaca luahan hati kepada anaknya, mohon tidak dibenarkan orang luar melihatnya yang terlantar sakit tanpa berhijab. Minta dijaga maruahnya kerana telah 45 tahun beliau bergelumang dalam bidang nyanyian yang penuh dengan dosa.

    Tersentuh hati dengan kata-katanya - Kasih ibu membawa ke syurga Allah wahai anakku!

    Semoga allahyarhamah tenang di sana dan ditempatkan bersama orang-orang yang beriman.

    BalasPadam
  21. Al-fatihah untuk arwah.
    suara arwah memang merdu.

    BalasPadam
  22. Alfatihah untuk Allahyarhamah.. semoga ditempatkan dikalangan mereka yang dikasihi Allah.. In shaa Allah

    BalasPadam
  23. semoga roh beliau di tempatkan di.kalangan org org beriman

    BalasPadam

Terima kasih kerana meninggalkan komen disini ^__^
Maaf jika komen tidak sempat dibalas ye :)
Insha Allah saya akan kunjung balas ke blog anda :D

Mohon kerjasama kepada pemberi komen yg budiman,
Harap tidak meninggalkan pautan diruang komen,
Terima kasih atas perihatin anda :)