Terima kasih jadi sahabat saya

JOM KITA KLIK KLIK ^___^

JOM KITA KLIK KLIK ^____^

Rabu, 16 Julai 2014

IFTAR 14 :: Rumah FIL pulak di Felda BUKIT JALUR :)

Assalamualaikum kekawan..
Alhamdulillah sudah 18 hari kita berpuasa.. dah semakin dekat kita malam Qadar ye kekawan.. semoga semakin banyak amal ibadat yg dapat kita lakukan.. seperti kata Prof Muhaya.. semoga kita menjadi orang yg tamak pada pahala, tamak pada amal ibadat, tamak mengejar masa utk kebaikan..

Nak cerita iftar di rumah bapa mertua pulak pada hari sabtu yg lalu.. lepas tu saya terus sambung cuti smpi hari isnin dan hari selasa tu cuti Nuzul Al Quran.. dapat lah berehat selama 4 hari.. tu pun tak rehat mana .. cuti tu pergi cari baju raya anak2 dan suami..
Kami sampai rumah FIL pukul 11.00 am.. tengok adik ipar dah ada yg sampai.. tanya nak masak apa.. FIL kata dia nak makan kuih koci dan buah melaka.. inti dah siap dibuatnya.. jadi saya pun jalan operasi buat dua kuih tu.. pastu en suami pergi beli lemang dan rendang daging maman.. emm sedapnya dapat makan sebelum raya ehe :) bubur lambuk tu dpt dari masjid..

Lepas tu masak lauk pulak, saya ada bawa ikan kerapu dari shah alam, so masaklah kerapu sweet sour, adik beli ketam suruh masak lemak cili api.. saya regukan dengn pucuk ubi.. pastu goreng sayur bendi, dan yg tiada dalam gambar, sup gear box, kailan goreng, ikan tinggiri goreng,..
Lepas terawih dorang makan durian pulak.. saya tak joint.. dah larat rasanya nak makan..

Pagi tu pukul 10am balik kekampung Chohong Melaka, ziarah kubur arwah mak mertua dan juga saudara mara yg ada.. lepas tu ajak mak andak gi Leno beli kasut raya.. kakak dua orang tu nak kasut tumit tinggi.. kak nabilah pilih warna pink, najeeha pula pilih warna hitam berbunga tu.. yg saya en suami pilih kan.. pakai kasut rendah sudah kata en suami.. awak tu kan slipdisc hehehe... tak do lah den nak melaram rayo tahun ni :)

p/s semalam balik kuang juga, berbuka dengan mak, abah tiada pergi berbuka dimasjid macam biasa, saya tanya mak, "abah masih puasa juga" mak kata " abah nak puasa juga, dia kata larat lagi"
Lepas berbuka saya balik shah alam.. habis pukul 11pm dapat whatsapp dari adik, abah pengsan depan laman rumah balik dari masjid.. nasib baik adik saya dengan anak2nya bermain bunga api di laman rumah tu.. sempat sambut abah dan bawa masuk bilik.. pagi tadi call adik macam mana abah.. adik kata abah demam.. suruh bawa gi klinik juga.. semoga abah cepat sembuh..

26 ulasan:

  1. TAHNIAH ANDA PEMENANG GA KAD RAYA BY EKINNUAR SILA SEMAK DI SINI http://nurulasyikinmohdanuar.blogspot.com/2014/07/pemenang-giveaway-kad-raya-by-ekinnuar.html

    sila bagi detail
    NAMA :
    ALAMAT :
    LINK GA :
    NO. PENYERTAAN :

    masa yg diberikan untuk mghntr detail telah dilanjutkan..saya bagi masa sehingga jam 2pm ini (16/7/14)..

    BalasPadam
  2. Salam kak... seronok nya dpat berbuka di rumah mertua dan mak ayah sendiri...sedap2 makanan yang disediakan tu kak... siap shopping raya lagi ye...
    moga abah akak beransur sembuh ya...

    BalasPadam
  3. 1. Suasana paling seronok bila berbuka bersama keluarga. Rasa kakak lebih seronok berbanding hari raya sebab berbuka apa pun terasa enaknya..

    2. Moga abah diberi kekuatan dan sihat. Org yg kuat iman kadang lupa fizikal yg dah tak kuat. Iman itulah yg memberinya kekuatan padanya Yati.

    BalasPadam
  4. alhamdulillah kenyang tu kakak

    BalasPadam
  5. sy tak penah makan maman tu...selalu jek tgk kat tv masak pucuk tu. sedap eh kak...
    Semoga abah kak yati sihat...& beribadat seperti biasa. sy juga risaukan bonda sy...gastrik. sy belikan madu utk ambil masa sahur & buka.

    BalasPadam
  6. ifftar semalam pun jiran ada bagi bubur lambuk dengan lemang...belum raya dh rasa dulu.
    amboi pandai anak dara yatie pakai kasut tumit tinggi ya...anak dara akak ni dh besar pun masih terpelicuk bila pakai....sudahnya pakai sandal je.

    BalasPadam
  7. Alhamdulillah...seronok dapat berbuka puasa di kampung. Saya pun balik kampung sempena cuti Nuzul Quran hari tu.

    BalasPadam
  8. wah dah ada kasut raya
    melaka tak amik cuti nuzul, so semalam kerja. huhu

    BalasPadam
  9. allah...semoga abah cepat sembuh..

    BalasPadam
  10. kuih koci sedap..dah lama tak makan..
    cantik2 kasut tu..

    BalasPadam
  11. kuih koci sedap, kuih onde2 sedap..ya Allah..semua lauk pauk mmg menyelerakan..hehehe
    saya doakan agar ayahanda akak segera sembuh ye. kalau x larat berpuasa, better x perlu berpuasa. kesian pulak kan..

    BalasPadam
  12. Semoga abah kak yati kembali sihat. Amiin..

    BalasPadam
  13. ya Allah kak..tekejut lieya tang abah akak pengsan tu.... hope takde yg serius kak yeak....takut badan tak larat dah tu....hope abah akak takde ape2 dan sihat walafiat....

    meriah betul berbuka kat kg kak...mcm2 ade hah.... semua lauk mmg kene regunye...lieya suke lauk2 mcm nie....seronok kan kak berbuka ramai2 mcm nieh....

    pilihan kasut pun lawo2.... tu le kak, budak2 skrang ni taste jgn memain...kene bagi peluang dieorg pilih kasut sendiri hah heheheeheh takpe la kak, jadikan upah puase kan kak...

    BalasPadam
  14. Jumaat lepas ...selepas berbuka bunda dan anak2 juga balik kpg...
    Ahad lepas berbuka balik KL...ingat nk balik selasa....tapi anak sulung kerja dan yg no. 3 ada class hari isnin tu..

    Selasa semua cuti Nuzul Al Quran di rumah jer..

    BalasPadam
  15. seronok dapat berbuka puasa dgn family
    doa saya utk abah yati, moga dia cepat sihat..

    BalasPadam
  16. Ya-ALLAH T..Abah ko ke Masjid naik motor ker...risau pulak aku T..harap2 dia baik2 jer lah yer...dipenghujung waktu sihat ni kan T...sakit demam tu akan mudah jer menghampiri...

    BalasPadam
  17. meriah berkumpaul dah mcm nak raya yer ... jeles jer baca . daun maman ni org negeri mmg x blh tinggal ... semoga ayahanda makinsembuh dan sihat ... amin .

    BalasPadam
  18. Saya doakan Abah cepat sembuh....make sure pantau tekanan darahnya, kandungan gulanya..kalau teruk, tak payah puasa...ada kelonggaran di situ

    BalasPadam
  19. Happy di rumah FIL, sedih dapat berita ayah sendiri pulak.. orang tua yang taat beribadah takde nya tak puasa. Dah tak larat pun laratkan juga.. kita tua esok pun begitulah..

    p/s, meh singgah blog CM..ada benda yang dibebelkan kt sana..

    BalasPadam
  20. dapat berbuka beramai-ramai ni memang lain rasanya kak..dari lapar pon tak terasa lapar..anak2 pon suka..dok umah kemain melepek lagi tak larat..

    pepon moga abah akak cepat sembuh..

    BalasPadam
  21. Semoga cepat sembuh abah akak ya. Dah tak larat berpuasa lagi tu tapi ikut kehendaknya memang semua pun boleh. Orang tua memang begitu perangainya. Seronok dapat bercuti lama ya. Settledlah sudah segala persiapan raya :)

    BalasPadam
  22. semoga abah yatie cepat sembuh

    BalasPadam
  23. cantik kasut raya warna merah seakan2 pink tu...berbuka puasa beramai2 mesti meriah...
    semoga abah kak yatie segera sembuh...

    BalasPadam
  24. Wah dah ada kasut Raya yeh...beraya sakan nampaknya tu...Rajin pak mertua CH yeh....siap dah buat inti bagai

    BalasPadam
    Balasan
    1. Moga abah cepat sembuh ..... gula rendah tu kot

      Padam
  25. sedaonye lauk..semoga abah cpt smbuh ye kak

    BalasPadam

Terima kasih kerana meninggalkan komen disini ^__^
Maaf jika komen tidak sempat dibalas ye :)
Insha Allah saya akan kunjung balas ke blog anda :D

Mohon kerjasama kepada pemberi komen yg budiman,
Harap tidak meninggalkan pautan diruang komen,
Terima kasih atas perihatin anda :)