Terima kasih jadi sahabat saya

JOM KITA KLIK KLIK ^___^

JOM KITA KLIK KLIK ^____^

Rabu, 12 Februari 2014

BILA KITA DISANGKAR.... dan dia diluar menengok kita ^___^

Assalamualaikum kekawan... moga ceria & sihat selalu :)

Di safari advanture A famosa Melaka


Kita yg duduk didalam sangkar, beruang tu diluar menengok kita, mula-mula elok jer beruang tu lepak bawah pokok tu, bila trak safari yg bawa kami tu berhenti, beruang datang ke arah kami... menjerit-jerit budak-budak ni ketakutan hahaha

Ada harimau dalam kandang dan ada yg bebas diluar...

Singa ni dah kekenyangan kot elok jer lepak bawah pokok, yg singa betina tu duduk dihujung sana... bergaduh apa kata Najeeha hihihi

Dibahagian Unta dan Zirafah elok jer depa berkawan hehehe


Bagi yg nak beri harimau makan boleh tambah RM5 untuk masuk kedalam tu, tercengang Najeeha tengok harimau tu dekat-dekat, "besarnya mama, tengok tapak kakinya tu"

Lepak time selepas kekenyangan.... kalau lapar mahu dia terkam kita kan...

Ni dikawasan rusa, kuda, unta, zirafah... suka emak saya menengoknya...

Bila si rusa datang dekat mereka semua bersorak kesukaan..
Secara keseluruhan saya memang puas hati pergi ke Afamosa ni... semua tempat menghiburkan ... setiap masa penuh tiada yg terluang selama 2 hari 1 malam kami disana... rasanya nak buat famili day keluarga saya disini lah :)

21 ulasan:

  1. Kalau kakak pun menjerit Yati sedang kita dah terkurung. Bayangkan tetiba di robeknya sangkar... ngeri juga.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Tu la kakzakie.. bila binatang yg buas ni dtg semua menjerit ketakutan.. bila yg dtg tu jinak semua nak menghulur tangan ;)

      Padam
  2. menarik ni yatie...tapi gerun pun ada...hehehe...x pernah lg pergi Afamosa ni...

    BalasPadam
  3. seronok ni kak.. bila kita dpt tgk dgn real haiwan2 tu... sllu dok tgk kat TV je..hehe

    BalasPadam
    Balasan
    1. Ye lah Atie, bila tengok real ni memang seronok dan teruja ;)

      Padam
  4. wahh masuk safari kat afamosa tu ker?? bestnya.. dulu sy pg a famosa.. x masuk pun safari tu bdk² sibuk berendam kat rumah ..

    BalasPadam
    Balasan
    1. Cer kali ni masuk safari tu Masya.. memang best ;)

      Padam
  5. Kat gambang safari poun sama jugak mcm ni T..kita dlm Tram tu biatang semua kat luar..kemain menjakun aku tgk dubuk T...selalu tgk dlm Animal planet jer kan...

    BalasPadam
    Balasan
    1. Ye la Nee aku pun sama jakun dgn anak2 aku.. dah buka ye kat gambang tu Nee masa aku gi gambang tengah buat safari tu ..

      Padam
  6. sy penah menginap d cni sbb hantar pengantin... x sempat lawat apa pon cuma sempat amik gmbr d tmpt pengantin selalu buat photoshoot jer... rugi pulak rasanyer hu3

    BalasPadam
    Balasan
    1. Cer gi lagi Lia, mesti Amsyar dan Zara seronok ;)

      Padam
  7. haha..pengunjung lak yg dok sangkar..:D
    takut juga tu..tetiba jew meluru ke kita..hiss kalut dibuatnyerr hehe..
    plan yg menarik yatie..mesti dorang sonok wat famly day kat safari at afamosa :)

    BalasPadam
    Balasan
    1. Tu lah Roha.. tak pasal2 merasa duduk dlm sangkar..
      Tu akak Rasa nak buat famili day kat situ hari tu ramai yg x dpt pegi..

      Padam
  8. kalau acik tak berani nak masuk tengok ni yatie

    BalasPadam
    Balasan
    1. Mak tu pun kecut acik erna.. sibuk suruh cucu2 duduk diam, jgn kuar tangan ... ehe ;)

      Padam
  9. seram jugak kalau kena terkam tu (imaginasi terlebih)

    BalasPadam
    Balasan
    1. Hehehe kalau terlebih fikir memang takut Mar ;)

      Padam
  10. CH mana satu binatangnya tu.....hehe.... dunia dah terbalik dah....Kat A Famosa ada Safari yeh...

    BalasPadam

Terima kasih kerana meninggalkan komen disini ^__^
Maaf jika komen tidak sempat dibalas ye :)
Insha Allah saya akan kunjung balas ke blog anda :D

Mohon kerjasama kepada pemberi komen yg budiman,
Harap tidak meninggalkan pautan diruang komen,
Terima kasih atas perihatin anda :)